ArKos Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Jak pomóc sobie w zimowych walkach z mrozem?? 1. Zaczynamy od zdjęcia tapicerki( sposób opisany w artykule dla MKVII, w MKV jest identycznie). Zamek pokazany na zdjęciach nie ma centralnego zamka, ale ten z centralnym w zasadzie niczym się nie różni tylko ma jeszcze dokręcony siłownik pod zamkiem. Nie ma to wpływu na poniższe czynności. 2. Po zdjęciu tapicerki ściągamy klamkę, do której przypięta jest linka. Klamkę przesuwamy w lewo, tak jak na zdjęciu pokazuje zielona strzałka i zostawiamy ją (trzyma się na lince oznaczonej numerem 1): 3. Na tych zdjęciach widzimy jak zamek wygląda od środka. Na zielono oznaczona jest klamka zewnętrzna, na niebiesko wkładka zamka, na czerwono cały zamek: 4. Wyciągamy teraz wkładkę. Jest ona połączona z zamkiem w miejscu oznaczonym białym kółkiem. Najpierw trzeba zdjąć ta czarna blaszkę (1), która trzyma wkładkę od środka. Robimy to zgodnie z kierunkiem strzałki. Po jej zdjęciu wkładkę wyciągamy na zewnątrz. Numerem dwa oznaczona jest linka (2) : 5. Teraz odkręcamy trzy śruby, które trzymają zamek od zewnątrz. I mamy cały zestaw gotowy do wyjęcia. Podkreślam, że zamek, linka i klamka wewnętrzna muszą pozostać razem. Teraz nalewamy do linki środek usuwający wodę i smarujący tak, żeby nalewając go od strony zamka wyleciał z linki do klamki wewnętrznej. Po oczyszczeniu linki możemy złożyć wszystko z powrotem. W tym celu wykonujemy wszystkie powyższe czynności w odwrotnym kierunku: 6. U mnie zabieg ten poprawił pracę zamka i usunął zamarzanie linki przy mrozach. Autor: Luki Źródło: http://www.fordescort.org   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/328-nadwozie-konserwacja-zamk%C3%B3w-drzwi-escort-mk5/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi