Skocz do zawartości

EGR - Y20DTH - OPEL


Gość szymon 1587cm3

Rekomendowane odpowiedzi

Nikogo nie chcę zachęcać na siłę ale ja mam już ponad pół roku zawór po regeneracji w firmie z Brzegu i jak narazie to śmiga O.K.

Mam nadzieję że po wygaśnięciu gwarancji nie padnie od razu... ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Szymon z tego co wiem kombinacje z EGR'em w tym silniku było już mnóstwo na rożnych forach co chwila przetacza się ten watek EGR wY20DTH... hmm ludzie tam kombinowali, zaslepiac itp itd ale jeśli dobrze zrozumiałem Cie, chcesz wyciągnąć elektornike (tzn silniczek sterujący) który nadal będzie podłączony do wiązki i gdzieś skitrać go obok aby "pracował" sobie, a sam zawór zacisnąć, zamknąć czyli go zaślepić ???

 

Można zawsze tak spróbować, wydaje mi się ze to ma sens.... :roll: jeśli wywali CHECK'a można powrócić do starej konfiguracji i dalej kombinować :-?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Wywale "podkowe" zawór zamkne dodatkowa sprezyna i wizualnie bedzie jak w oryginale. Elektronika musi zostac

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość szymon 1587cm3

EGR znowu padl, 3 raz chyba...

 

Własciciel za moja namowa postanowil usunąć EGR ze sterownika, koszt okazalo sie 200zl a nie 500 jak za regeneracje i swiety spokój.

 

EDIT

 

No niestety, okazuje sie ze w tym silniku nie da sie elektronicznie usunąć EGR. Sterownik ma jakies zabezpieczenie. Zostaje kupic nowy albo kolejna regeneracja na pol roku przy dobrych wiatrach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

szymon 1587cm3, też mam ten nieszczęsny silnik z tym egr-em. Mógłbyś napisać, co się działo przy próbie usunięcia go z mapy silnika i czy próbowałeś ten sposób, o którym pisałeś wcześniej. tzn. zaślepienie kanału egr i podłączenie go na zewnątrz, tak aby działał w nim silnik krokowy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Mógłbyś napisać, co się działo przy próbie usunięcia go z mapy silnika

 

Wystarczylo ze tjuner zobaczyl pompe na 2 kostki i juz nie byl taki pewny jak przez telefon. Potem byl problem z połączeniem z ECU, a na koncu okazalo sie ze nie moze tego zrobic bo jest jakies zabezpieczenie nie do obejścia.

 

zaślepienie kanału egr i podłączenie go na zewnątrz,

 

Nie próbowałem, nie moje auto. Właściciel woli regenerowac co chwile, teraz tez regenerował i liczy ze kolejnym razem załapie sie jeszcze na gwarancje (wymiana na inny za darmo). Regenerowany EGR najdluzej wystarczyl na dobre pół roku. Silnik jest sprawny, osprzet tez. Sam EGR zawsze mechanicznie sie zacina na tulejce którą regenerujący wymienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za szybką odpowiedź. U mnie sytuacja jest taka sama. Zapieka się na tulei.

Miałem nadzieję, jak wcześniej czytałem Twoje posty, że uda się obejść to softem. Teraz zostaje opcja spróbować zaślepić i podpiąć na zewnątrz. Będę mieć trochę czasu i chęci, to wypróbuję taki układ. Chociaż dużo osób pisze, że ten błąd jest wyrzucany przez przepływomierz. Jak patrzyłem na kompie, to podczas otwarcia egr-u, wzrasta dawka powietrza i może faktycznie ECU ma zakodowane skrajne wartości, przy których wyrzuca błędy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Chociaż dużo osób pisze, że ten błąd jest wyrzucany przez przepływomierz

 

Moim zdaniem nie. Podmienialismy przepływomierze i na kazdym bylo tak samo.

Wywalił błąd, wiadomo muł, kolega zjezdzał na pobocze zdejmowal plastikowa klapke z EGR, RECZNIE rozruszał zawór i jechał normalnie dalej.... Pamietam ze po uzyciu smaru miedziowego bylo troche lepiej.

Loterią bylo kiedy znow sie zatnie i wywali błąd. Czasami ujechał 50m i bylo to samo, czasami przejezdził kilka tygodni. Ale zawsze bład wyskakiwał wtedy kiedy zawor był zaciety na tulejce.

 

Firma u ktorej regenerowal zawor tez zwalała wine na wszystko tylko nie na swoje partactwo (po kazdej regeneracji zawory byly w coraz gorszym stanie). Początkowo ze przeplywomierz, pozniej ze czujnik cisnienia, jeszcze pózniej ze syf w kolektorze zalepia zawór (to diesel sadza zawsze bedzie w kolektorze, byle nie bylo oleju z ktorego sie robi breja, a turbo jeszcze szczelne) a na koncu ze z silnikiem jest cos nie tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż dużo osób pisze, że ten błąd jest wyrzucany przez przepływomierz

 

Źle sformułowałem te zdanie. Miałem na myśli, że jeśli się zatnie egr, to wtedy przepływomierz wykrywa, że wartość zasysanego powietrza jest poza zakresem i wyrzuca błąd egru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania