ArKos Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Chciałem się podzielić doświadczeniami w zaślepieniu zaworu EGR Astra II 1,6 Twinport 2005 z16xep Oczywiście demontujemy zawór. W silniku opisanym powyżej EGR znajduje się w zaznaczonym miejscu, czyli po prawej stronie bloku silnika. Niestety zdjęcie po demontażu. Aby zdemontować EGR należy uzbroić się w cierpliwość, bowiem dostęp do śrubek jest bardzo utrudniony. Aby tego dokonać użyłem dwóch grzechotek takich jak na zdjęciu. Nie pamiętam jakie to były klucze: Torx 25 lub 30 oraz do jednej śruby odwrotność Torx. Na zdjęciu klucze oraz EGR od strony przyłączy. Blok silnika po odkręceniu EGR EGR + śrubki i uszczelka Uszczelkę zrobiłem z puszki po piwie tak jak to wyczytałem na forum. Wyciąłem kształt taki jak oryginalna uszczelka robiąc miejsce na śruby. Płytkę umieściłem pomiędzy EGR a starą uszczelkę tak aby nie zniszczyć powierzchni na bloku silnika. Pamiętajmy o tym że Blok silnika jest z aluminium. Nie przesadzać z momentem dokręcania - lepiej potem dociągnąć niż gwintować na większą śrubę Najlepiej wszystkie operacje wykonać na zimnym silniku. Po zaślepieniu przyśpieszenie od 0 do 100km/h wynosi teraz 4,5 sekundy. Oczywiście to tylko marzenia. Tak naprawdę po zaślepieniu obroty mniej faluja. Nic wiecej nie zauważyłem. Pojawia mi się checkengine z kodem 0170 czyli zła dawka na cylindrze 1. Nie jestem w stanie powiedzieć czy to ma związek z zaślepieniem, bowiem mam problemy z gazem, wymieniałem jeszcze moduł zapłonowy itd itp tak więc błąd nie koniecznie wiąże się z zaślepieniem. Czy ktoś może polecić warsztat we Wrocławiu gdzie doprowadzą do porządku instalację LPG. Pozdrawiam i powodzenia przy grzebaniu w oplowskich złomach. Autor: epic Źródło: http://forum.opel24.com   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/305-silnik-benzyna-za%C5%9Blepienie-egr-w-silniku-z16xep/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi