ArKos Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 W związku z tym że pojawiły się stuki w przednim zawieszeniu,zabrałem się za wymianę łączników stabilizatora.Nie jest to skomplikowana sprawa,ale postanowiłem zrobić parę fotek i dodać mały opis. Nie wiem jak by to szło z kanału,ale ja robiłem pod chmurką i konieczne było odkręcenie koła. Mamy taki widok Posiadałem oryginalne łączniki GM i do ich odkręcenia potrzebny był klucz nasadowy 18,od kolumny McPersona możemy odkręcić na sztywnej przedłużce,jednak od strony drążka stabilizatora jest za mało ruchu między wahaczem a drążkiem i musimy wskoczyć na grzechotkę. Po drodze pojawił się mały problem,mianowicie śruby były zapieczone i zaczęły się obracać w plastikowej obudowie,trzeba było troszkę uszkodzić łącznik by móc złapać przegub kulowy jakąś żabą i przytrzymać.Tak wygląda góra z już odkręconą nakrętką z dołem było łatwiej,bo wyskoczył cały łącznik no i niestety ja potrzebowałem drugiej osoby do trzymania żabą,bo nie mogłem sobie sam z tym poradzić,tak mocno były zapieczone. Jak już uporamy się z odkręceniem starych śrub,reszta pójdzie z górki. Nie dysponuję lewarkiem hydraulicznym więc do montażu nowych stabilizatorów,musiałem podnieść autko wyżej i podłożyć pod tarczę troszkę podkładek by opuszczając,ścisnąć McPersona na odpowiednią długość łącznika. Wymieniane części były marki "FEBI" i tam już do skręcenia zmienił się klucz na 19-tkę. Tak wygląda nowy,zamontowany łącznik Teraz podczas jazdy cieszymy się ciszą. Dodam że ostatnio prócz stuków, pojawił się dziwny efekt przeskoku na kierownicy,tak jakby się sprężyna skręcała (objaw jak przy padającym łożysku amortyzatora,lub maglownicy) po wymianie łączników już tego nie ma. Czas pracy ok.1 h Autor: voodoo Źródło: http://forum.opel24.com   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/296-podwozie-wymiana-%C5%82%C4%85cznik%C3%B3w-stabilizatora-zafira/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi