ArKos Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Jako że w F-ce X16XEL nie jest przystosowany do tempomatu musiałem dokonać pewnych modyfikacji na obudowie przepustnicy. Części potrzebne do podłączenia tempomatu: * manetka * mechanizm silniczek z elektroniką i linką do przepustnicy * wtyczka z przewodami do mechanizmu * dodatkowo czujnik sprzęgła (na razie go nie mam, można jeździć bez niego) Można spotkać manetkę sterowaniem tempomatem w dwóch wersjach kolorystycznych kabli poniżej rozpiska kabelków. Manetka Typ I Główny przewód + 12V przy włączonym zapłonie - czarny "I" - Czarno żółty "R" - Czarno brązowy "O" (zero, reset) - czarno czerwony Manetka Typ II Główny przewód + 12V przy włączonym zapłonie - czerwony "I" - zielony "R" - niebieski "O" (zero, reset) - szary Kostka zasilająco sterująca do tempomatu posiada oznaczenia literowe od A do K wszystkie litery są wytłoczone w gnieździe tempomatu. I tak: A - przewód idzie do manetki, przycisk "O" zwarty przy jeździe do +12V, poprzez jego naciśnięcie resetujemy ustawienia tempomatu z jakimi jechaliśmy poprzez odłączenie +12V. B - przewód idzie do manetki, przycisk "I", rozwarty, do +12 włączenie tempomatu oraz zwiększanie prędkości. C - przewód idzie do manetki, przycisk "R", rozwarty, do +12 zmniejszanie prędkości. D - przewód idzie do czujnika sprzęgła, zwarty (zwarty przy puszczonym sprzęgle) do +12V. (czujnik można dostać w cenie około 40-50 PLN, u mnie jest zwarty na stałe. E - przewód idzie do masy (dowolne miejsce połączone galwanicznie z karoserią auta). F - przewód idzie do +12V, max 5A G - przewód idzie do czujnika świateł STOP. (pozostawienie tego przewodu niepodłączonego powoduje, że tempomat traktuje jakby był hamulec naciśnięty. H - przewód idzie do gniazda diagnostycznego. Zostawić niepodłączone. I - pusty J - przewód idzie do sterownika automatycznej skrzyni biegów. pozostawić niepodłączone przy skrzyni manualnej. K - przewód idzie do czujnika prędkości. Ja podłączyłem do pina nr 12 w kostce 12 pinowej od DIDa, TIDa, MIDa. Jako że u mnie nie ma fabrycznego miejsca dla gniazda linki tempomatu zamontowałem blaszkę i przykręciłem do korpusu obudowy przepustnicy, oraz musiałem wykonać uchwyt trzymający linkę w przepustnicy. Poniższe fotki przedstawiają moje wypociny. Miejsce trzymania linki oparcie obudowy pancerza: Widok na miejsce zakotwienia (zamocowania linki): Widok na cały mechanizm bez linki: Tu widać jak to ma pracować (jak ma siedzieć linka w gnieździe i regulować otwarciem przepustnicy: Autor: sklejek Źródło: http://forum.opel24.com   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/272-silnik-benzyna-monta%C5%BC-tempomatu-astra-f/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi