Skocz do zawartości

[silnik benzyna] Montaż tempomatu Astra F


Rekomendowane odpowiedzi

Jako że w F-ce X16XEL nie jest przystosowany do tempomatu musiałem dokonać pewnych modyfikacji na obudowie przepustnicy.

 

 

 

Części potrzebne do podłączenia tempomatu:

 

* manetka

* mechanizm silniczek z elektroniką i linką do przepustnicy

* wtyczka z przewodami do mechanizmu

01_62.jpg

 

* dodatkowo czujnik sprzęgła (na razie go nie mam, można jeździć bez niego)

 

 

 

Można spotkać manetkę sterowaniem tempomatem w dwóch wersjach kolorystycznych kabli poniżej rozpiska kabelków.

 

 

 

Manetka Typ I

 

Główny przewód + 12V przy włączonym zapłonie - czarny

 

"I" - Czarno żółty

 

"R" - Czarno brązowy

 

"O" (zero, reset) - czarno czerwony

 

 

 

Manetka Typ II

 

Główny przewód + 12V przy włączonym zapłonie - czerwony

 

"I" - zielony

 

"R" - niebieski

 

"O" (zero, reset) - szary

 

 

 

Kostka zasilająco sterująca do tempomatu posiada oznaczenia literowe od A do K wszystkie litery są wytłoczone w gnieździe tempomatu. I tak:

 

A - przewód idzie do manetki, przycisk "O" zwarty przy jeździe do +12V, poprzez jego naciśnięcie resetujemy ustawienia tempomatu z jakimi jechaliśmy poprzez odłączenie +12V.

 

B - przewód idzie do manetki, przycisk "I", rozwarty, do +12 włączenie tempomatu oraz zwiększanie prędkości.

 

C - przewód idzie do manetki, przycisk "R", rozwarty, do +12 zmniejszanie prędkości.

 

D - przewód idzie do czujnika sprzęgła, zwarty (zwarty przy puszczonym sprzęgle) do +12V. (czujnik można dostać w cenie około 40-50 PLN, u mnie jest zwarty na stałe.

 

E - przewód idzie do masy (dowolne miejsce połączone galwanicznie z karoserią auta).

 

F - przewód idzie do +12V, max 5A

 

G - przewód idzie do czujnika świateł STOP. (pozostawienie tego przewodu niepodłączonego powoduje, że tempomat traktuje jakby był hamulec naciśnięty.

 

H - przewód idzie do gniazda diagnostycznego. Zostawić niepodłączone.

 

I - pusty

 

J - przewód idzie do sterownika automatycznej skrzyni biegów. pozostawić niepodłączone przy skrzyni manualnej.

 

K - przewód idzie do czujnika prędkości. Ja podłączyłem do pina nr 12 w kostce 12 pinowej od DIDa, TIDa, MIDa.

 

 

 

Jako że u mnie nie ma fabrycznego miejsca dla gniazda linki tempomatu zamontowałem blaszkę i przykręciłem do korpusu obudowy przepustnicy, oraz musiałem wykonać uchwyt trzymający linkę w przepustnicy.

 

Poniższe fotki przedstawiają moje wypociny.

 

Miejsce trzymania linki oparcie obudowy pancerza:

 

02_63.jpg

03_62.jpg

04_57.jpg

 

Widok na miejsce zakotwienia (zamocowania linki):

 

05_57.jpg

06_53.jpg

 

Widok na cały mechanizm bez linki:

 

07_49.jpg

 

Tu widać jak to ma pracować (jak ma siedzieć linka w gnieździe i regulować otwarciem przepustnicy:

 

08_50.jpg

 

 

 

 

Autor: sklejek

 

Źródło: http://forum.opel24.com

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/272-silnik-benzyna-monta%C5%BC-tempomatu-astra-f/
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania