Gość mataszi Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Cześć Jak w temacie trzy pierwsze świece zakopcone i mokre od benzyny (santa fe silnik V6 2,7). A teraz od początku: Wymieniałem świece w aucie lecz aby je wymienic to trzeba odkręcić kolektor ssący więc poodpinałem wtyczki, przewody, ściągnąłem kolektor, wymieniłem świece złożyłem wszystko i jazda... Po przejechaniu kilku km obroty zaczęły same rosnąć podczas jazdy potem opadac i tak kilka razy. Na drugi dzień podczas jazdy obroty już nie falowały ale za to na ciepłym silniku auto traci moc i szarpie. Na zimnym jest ok - samochód dynamiczny i równo pracuje. Więc odkręcam z powrotem wszystko sprawdzam połączenia po czym okazuje się że 3 świece od szyby są czyściutkie natomiast 3 pierwsze całe zakopcone i mokre. Co jest grane? zdjęcie przedstawiające silnik:   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2705-trzy-%C5%9Bwiece-silnika-v6-s%C4%85-czarne-zakopcone-i-mokre/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Moim zdaniem łapie lewe powietrze, bo: na ciepłym silniku auto traci moc i szarpie. Na zimnym jest ok - samochód dynamiczny i równo pracuje. Moim zdaniem albo źle poskręcałeś dolot, albo jakaś uszczelka nie leży jak trzeba/przedarła się albo jakiegoś podciśnienia nie założyłeś.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2705-trzy-%C5%9Bwiece-silnika-v6-s%C4%85-czarne-zakopcone-i-mokre/#findComment-15050 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mataszi Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 kolektor ma swą uszczelkę metalową i dodatkowo złapalem ją na silikon. Co do podciśnienia to tez myślałem ale nie widzę nic co by nie było założone. Moim zdaniem jak by łapał lewe powietrze to chyba różne świece by nie paliły a nie tylko te trzy przednie. No i czemu na zimnym silniku wszystko jest ok?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2705-trzy-%C5%9Bwiece-silnika-v6-s%C4%85-czarne-zakopcone-i-mokre/#findComment-15051 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Poczytaj trochę forum, było o zasadzie działania układów z sondą lambda. W v6 są 2 lambdy - po jednej dla każdego rzędu garów. Lambda wychwytuje ubogą mieszankę w związku z czym na te 3 gary leje więcej paliwa i świece okopcone i mokre z benzyny. Moim zdaniem jak by łapał lewe powietrze to chyba różne świece by nie paliły a nie tylko te trzy przednie. Czytaj, duuuuuuużo czytaj...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2705-trzy-%C5%9Bwiece-silnika-v6-s%C4%85-czarne-zakopcone-i-mokre/#findComment-15052 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mataszi Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 ok dziękuję. Brałem pod uwagę sondę lambda lecz myślałem że się samoistnie uszkodziła. Więc obstawiasz że auto łapie powietrze lewe i stąd sonda wysyła sygnał do tych trzech świec ?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2705-trzy-%C5%9Bwiece-silnika-v6-s%C4%85-czarne-zakopcone-i-mokre/#findComment-15053 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 cylindry 4,5,6 2 4 6 W fałkach rzędy cylindrów są parzyste i nieparzyste czyli przy grodzi są cylindry 1 3 5 a od chłodnicy 2 4 6. Ja jeszcze widzę jedną opcję: kolega pomerdał kable i żle podłączył od DIS-a do świec.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2705-trzy-%C5%9Bwiece-silnika-v6-s%C4%85-czarne-zakopcone-i-mokre/#findComment-15054 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Podłącz multimetr pod sondę lambda banku 1 i później do banku 2 i porównaj pomiary do siebie sonda ma oscylować.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2705-trzy-%C5%9Bwiece-silnika-v6-s%C4%85-czarne-zakopcone-i-mokre/#findComment-15055 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 W fałkach rzędy cylindrów są parzyste i nieparzyste czyli przy grodzi są cylindry 1 3 5 a od chłodnicy 2 4 6. Spoko tego nie wiedziałem wiec mógł pomerdać coś z przewodami   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2705-trzy-%C5%9Bwiece-silnika-v6-s%C4%85-czarne-zakopcone-i-mokre/#findComment-15056 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mataszi Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 dziękuję wszystkim za odpowiedź tu się przynajmniej coś dzieje w przeciwieństwie do forum Hyundaia. kolega pomerdał kable i żle podłączył od DIS-a do świec co to jest ten DIS? Ja wymieniając świece nawet nie ściągałem przewodów z cewek.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2705-trzy-%C5%9Bwiece-silnika-v6-s%C4%85-czarne-zakopcone-i-mokre/#findComment-15057 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 co to jest ten DIS? Cewka zapłonowa. Mogłeś pomylić na świecach fajki, często się to zdarza nawet wprawnym mechanikom tu się przynajmniej coś dzieje w przeciwieństwie do forum Hyundaia. Bo tu lubimy sobie pomagać Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2705-trzy-%C5%9Bwiece-silnika-v6-s%C4%85-czarne-zakopcone-i-mokre/#findComment-15058 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się