Skocz do zawartości

Trzy świece silnika v6 są czarne, zakopcone i mokre


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Jak w temacie trzy pierwsze świece zakopcone i mokre od benzyny (santa fe silnik V6 2,7).

 

A teraz od początku:

Wymieniałem świece w aucie lecz aby je wymienic to trzeba odkręcić kolektor ssący więc poodpinałem wtyczki, przewody, ściągnąłem kolektor, wymieniłem świece złożyłem wszystko i jazda... Po przejechaniu kilku km obroty zaczęły same rosnąć podczas jazdy potem opadac i tak kilka razy. Na drugi dzień podczas jazdy obroty już nie falowały ale za to na ciepłym silniku auto traci moc i szarpie. Na zimnym jest ok - samochód dynamiczny i równo pracuje. Więc odkręcam z powrotem wszystko sprawdzam połączenia po czym okazuje się że 3 świece od szyby są czyściutkie natomiast 3 pierwsze całe zakopcone i mokre.

 

Co jest grane?

 

zdjęcie przedstawiające silnik:

45862821778216158572.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2705-trzy-%C5%9Bwiece-silnika-v6-s%C4%85-czarne-zakopcone-i-mokre/
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem łapie lewe powietrze, bo:

 

na ciepłym silniku auto traci moc i szarpie. Na zimnym jest ok - samochód dynamiczny i równo pracuje.

 

Moim zdaniem albo źle poskręcałeś dolot, albo jakaś uszczelka nie leży jak trzeba/przedarła się albo jakiegoś podciśnienia nie założyłeś.

 

kolektor ma swą uszczelkę metalową i dodatkowo złapalem ją na silikon. Co do podciśnienia to tez myślałem ale nie widzę nic co by nie było założone.

Moim zdaniem jak by łapał lewe powietrze to chyba różne świece by nie paliły a nie tylko te trzy przednie. No i czemu na zimnym silniku wszystko jest ok?

 

Poczytaj trochę forum, było o zasadzie działania układów z sondą lambda. W v6 są 2 lambdy - po jednej dla każdego rzędu garów. Lambda wychwytuje ubogą mieszankę w związku z czym na te 3 gary leje więcej paliwa i świece okopcone i mokre z benzyny.

 

Moim zdaniem jak by łapał lewe powietrze to chyba różne świece by nie paliły a nie tylko te trzy przednie.

 

Czytaj, duuuuuuużo czytaj...

 

ok dziękuję. Brałem pod uwagę sondę lambda lecz myślałem że się samoistnie uszkodziła. Więc obstawiasz że auto łapie powietrze lewe i stąd sonda wysyła sygnał do tych trzech świec ?

 

cylindry 4,5,6

 

2 4 6

 

W fałkach rzędy cylindrów są parzyste i nieparzyste czyli przy grodzi są cylindry 1 3 5 a od chłodnicy 2 4 6.

 

Ja jeszcze widzę jedną opcję:

kolega pomerdał kable i żle podłączył od DIS-a do świec.

 

Podłącz multimetr pod sondę lambda banku 1 i później do banku 2 i porównaj pomiary do siebie sonda ma oscylować.

 

W fałkach rzędy cylindrów są parzyste i nieparzyste czyli przy grodzi są cylindry 1 3 5 a od chłodnicy 2 4 6.

Spoko tego nie wiedziałem wiec mógł pomerdać coś z przewodami

 

dziękuję wszystkim za odpowiedź tu się przynajmniej coś dzieje w przeciwieństwie do forum Hyundaia.

 

kolega pomerdał kable i żle podłączył od DIS-a do świec

 

co to jest ten DIS? Ja wymieniając świece nawet nie ściągałem przewodów z cewek.

 

co to jest ten DIS?

Cewka zapłonowa.

Mogłeś pomylić na świecach fajki, często się to zdarza nawet wprawnym mechanikom ;)

 

tu się przynajmniej coś dzieje w przeciwieństwie do forum Hyundaia.

Bo tu lubimy sobie pomagać :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania