Skocz do zawartości

Renault Megane 1.5 DCi trzesienie przy przyspieszaniu


Gość pimpek21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moja Megi, mianowicie w trakcie rozpędzania trzęsie niemiłosiernie. Pojechałem do mechanika stwierdził ze to kolo dwu masowe ( wymieniłem ) bez zmian, wymieniłem wszystkie końcówki drążków, sprawdziłem luz w zawieszeniu i takowego brak. Wymieniłem wszystkie poduszki na silniku na skrzyni biegów. Po tych wszystkich zabiegach nic się nie zmieniło, samochód stal się bardziej sztywny nic więcej. Jednak nie dałem za wygraną i pojechałem do znajomego który ma podnośnik i uniosłem samochód jeszcze raz ( nie wiem czy mechanik to robił, Anglik :) ) , odpaliłem silnik i zacząłem rozpędzać samochód, mniej więcej od 40km/h koło od strony kierowcy ( u mnie jest to pasażer bo mieszkam w Anglii) bije na boki, dużo nie myśląc opuściłem samochód odkręciliśmy wszystkie kola wyczyściliśmy, wyważyliśmy nawet zamieniłem je kolejnością, przód na tył i odwrotnie, i powtórzyliśmy ten sam zabieg, do góry i rozpedzanko. Niestety bez zmian, kolo jak biło tak bije, opuściłem samochód i zrobiłem to samo ze zdjętymi kołami. Zauważyłem ze "bicie" pochodzi od półosi ale od skrzyni biegów, ale nie jest to bicie poprzeczne tylko wzdłużne. tzn samochód się trzęsie na prawo/lewo. Sprawdzałem luzy na półosi i niestety nic nie znalazłem. Znajomy mi powiedział ze może to być krzywa półośka, ale nie wydaje mi się żeby to było bo samochód czasami wcale nie trzęsie i ma tak przez kilka godzin jazdy a czasami trzęsie jak stara przyczepa. Macie jakieś pomysły? co to może być może ktoś się już spotkał z czymś takim. Może jest tam jakieś łożysko na łączeniu półosi a skrzyni biegów?. W każdym razie dzięki za każdą sugestie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość Kosmaty82

Witam

 

Czy znalazłeś przyczynę i usunąłeś ją?

 

Mam bardzo podobny problem. Wymieniłem dwumas ale nie pomogło (choć wymiana nie poszła na marne bo stary był w tragicznym stanie - przynajmniej tyle pocieszenia :-/ )

Podczas przyspieszania niezależnie od biegu zawsze w zakresie 1600 - 2500 obrotów. Im mocniej wcisnę pedał gazu i im autko szybciej się zbiera tym bardziej drży.

Podczas równej jazdy jak i hamowania silnikiem czy hamulcem drgań nie ma (co jak dla mnie wyklucza przyczyny mechaniczne typu niewyważone/krzywe koło czy krzywe półosie). Dodatkowo autko ma podniesione obroty biegu jałowego do koło 900 i nie spadają nawet po rozgrzaniu auta.

 

Komputer wykazał problem z wtryskiem i że auto nie pali na czwartym cylindrze. Wymieniłem uszkodzony wtrysk na nowy. Silnik pracuje ładnie, komputer nie pokazuje już żadnych błędów a drgania i podniesione obroty jak były tak są.

 

Czasem na chwilę obroty spadną do prawidłowych 800 na powiedzmy 20 sekund a potem w jednej sekundzie wskakują na 900 i tak zostają.

 

[ Dodano: 2012-01-10, 21:35 ]

Co do podniesionych obrotów problem rozwiązany poprzez zakodowanie od nowa wszystkich wtrysków. Silnik pracuje bardzo ładnie.

 

Trzęsienie na biegu jałowym usunięte przez wymianę poduszki silnika. Teraz czuć że silnik trzyma się bardziej sztywno.

 

Trzęsienie przy przyspieszaniu częściowo usunięte poprzez wymianę łożyska zewnętrznego (łącznikowego) półośki prawej. Teraz trzęsie zdecydowanie mniej i w węższym zakresie tak od 2100 do 2400 obrotów i tylko przy mocnym przyspieszaniu. Nie wiem co może być przyczyną tych pozostał drgań. Może jeszcze należałoby wymienić łożysko z drugiej strony?

Czasem zastanawiam się czy to nie turbina choć wątpię bo komputer by coś pokazał poza tym była robiona rok temu. Podczas przyspieszania i drgań słyszę taki dziwny dźwięk. Coś jakby silnik nie podnosił obrotów gładko tylko tak z drgawkami. Nie potrafię jedynie wywnioskować czy ten dźwięk to przyczyna drgań (czy ten dźwięk zaprowadzi mnie do przyczyny) czy może skutek (skutkiem drgań słyszę dziwny dźwięk)

Jeśli przegazuję auto na postoju silnik wkręca się na obroty z bardzo ładnym dźwiękiem.

 

Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to nadal chętnie wysłucham.

 

Zrobiłem pełną diagnostykę CLIP-em i nie znalazłem żadnych błędów. Wszystkie parametry są w normie. Praktycznie jak wzorcowe nawet podczas jazdy, gdy występują drgania.

Pozostaje zatem przyczyna mechaniczna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania