Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po uruchomieniu silnika (rozgrzanego), lub po krótkiej jeździe na benzynie czy gazie zapala się Chek i silnik przechodzi w pracę awaryjną.

Odczytałem kody błędów - kolejno: 340, 220, 125, 1550.

Nie sądzę, by nagle uszkodziła się przepustnica, czujnik pedału przyśpieszania, czujnik wałka rozrządu, czy czujnik temperatury, Do dzisiaj miałem jeszcze dodatkową usterkę - silnik gasł po uruchomieniu. Z tym uporałem się już - wymontowalem EGR (grzybek podparty drobinami nagaru) - oczyściłem i zamontowałem. Silnik już nie gaśnie. Przed wyczyszczeniem EGR-a wyświetlał się dodatkowo kod grzania sądy lambda, którego ju nie ma, za to pojawił się kod niesprawnego czujnika temperatury płynu chłodzącego.

Co może być przyczyną?.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/
Udostępnij na innych stronach

Jak masz kompa zobacz parametry silnika live data i sprawdź czujnik temp płynu, czujnik położenia przepustnicy i czujnik pedału gazu. Zobaczysz czy są sprawne.

 

[ Dodano: 2011-07-21, 23:38 ]

Jak nie masz kompa czujnik sprawdzisz odpinając wtyczkę z czujnika temp. płynu masz mieć na niej zasilanie 5V. opór między stykami ok. 2 000 omów - płyn ok 20st C , ok.200 omów / 90st C

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/#findComment-12500
Udostępnij na innych stronach

Za dużo na raz błędów wyskoczyło, pachnie mi tu jakimś zanieczyszczeniem na złączkach kabli, posprawdzaj wszystkie możliwe łącznie ze wtykami ECU. Co się dzieje jak skasujesz kody czy występują na dal ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/#findComment-12503
Udostępnij na innych stronach

Kompa nie mam. Problem chciałbym rozwiązać z Waszą pomocą.

 

automux - dzięki za wskazówki. Dokonam pomiarów o wynikach powiadomię.

Grzes997 jeżeli masz na myśli rozłączenie aku, to owszem (byłem u mechaników, ale powiedzieli, że samo kasowanie nie ma sensu - koszt 70,00 zł, i chcieli bym zostawił samochd na noc to mi naprawią na razie zrezygnowałem wiedząc o kosztach np. przepustnicy).

Natomiast, po ponownym podłączeniu aku i kilkukrotnej jeździe zauważylem dwa dziwne objawy:

 

1- temperatura w/g mnie dość długo trzyma na 80-82 st. i w tym momenie zapala się chek.

2- mimo zapalenia się kontrolki, nie czuję, by silnik wszedł w pracę awaryjną zarówno na pb jak i na lpg.

 

Auto reaguje na pedał przyśpieszenia, nie widać różnicy w obrotach silnika przy zmianie pb na lpg i odwrotnie, nie gaśnie (dopiero gdy wyczyściłem egr-a), jedzie płynnie a kody wywala ciągle te same.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/#findComment-12535
Udostępnij na innych stronach

Kody wywala bo ma je w pamięci zdjęcie klemy nie skasuje kodów, tak jak pisałem wcześniej należy kody skasować i zaobserwować co pokaże dalej, i nie możliwą rzeczą jest by tyle usterek wyszło wszystkie urządzenia są powiązane i współpracują jeśli jeden ulegnie usterki może wysypać innymi kodami. Zmień mechanika bo jak słyszę że kasowanie nie ma sensu to ja dziękuję .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/#findComment-12536
Udostępnij na innych stronach

Masz rację - zrobilem więcej - zrezygnowałem z ich usług i myślę, że zaoszczędzę trochę albo i sporo kasy. Jak dałem sobie radę z gaśnięciem silnika (niesprawny egr), to i dojdę z pomocą Twoją i Innych zainteresowanych moim problemem do wykrycia przyczyny wyświetlania w/w kodów. Dzisiaj jeździłem - objawy te same, jak opisałem wcześniej. Mogę jechać wolno, szybko, na lpg czy na pb, kontrolka zapala mi się przy temperaturze ok 80 st C (na wskaźniku). Może iść tym tropem ?

Przejechałem dziś kilka odcinków ok 9km (odpalanie na wystudzonym silniku) - temperatura nie doszła do w/w i kontrolka nie zapaliła się.

Jak tyko odpalę rozgrzany silnik - wywala chek.

Zauważyłem jeszcze jedno - jak ruszę na ostudzonym silniku, to mimo zapalenia się cheka (ok. 80st C), nie zauważam różnicy w prowadzeniu się auta (obroty stabilne nie zawieszają się, przyśpiesza dobrze etc). Gdy uruchomię silnik rozgrzany powyżej 80st.C (chek zapala się natychmiast), jadąc czuję jednak "lekkiego muła", szczególnie w przyśpieszaniu. Pomiarów czujnika temperatury wykonam dopiero w poniedziałek.

Proszę o dalsze sugestie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/#findComment-12554
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ten czujnik jest?

Pozdro.

 

[ Dodano: 2011-07-23, 22:46 ]

Zapomniałem jeszcze zapytać - jakie powinien mieć parametry?. Czy parametry ktre podał automux dotyczą waśnie tego czujnika?.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/#findComment-12580
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem jeszcze zapytać - jakie powinien mieć parametry?. Czy parametry ktre podał automux dotyczą waśnie tego czujnika

 

dotyczą tego czujnika czujnik jest po lewej stronie od wlewu paliwa przed silnikiem a parametry ma j/w. niska temp powoduje duży opór, duża temp. powoduje mały opór. Jeżeli czujnik dobry sprawdzić przejście przewodu do styku w ECU pin B10.

 

[ Dodano: 2011-07-24, 00:15 ]

Czy parametry ktre podał automux dotyczą waśnie tego czujnika?

 

proszę o potwierdzenie mam 16 lecie pożycia małżeńskiego i mogę pod wpływem ... używek źle myśleć za co przepraszam.

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/#findComment-12582
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania