Gość ewarta Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Witam. Po uruchomieniu silnika (rozgrzanego), lub po krótkiej jeździe na benzynie czy gazie zapala się Chek i silnik przechodzi w pracę awaryjną. Odczytałem kody błędów - kolejno: 340, 220, 125, 1550. Nie sądzę, by nagle uszkodziła się przepustnica, czujnik pedału przyśpieszania, czujnik wałka rozrządu, czy czujnik temperatury, Do dzisiaj miałem jeszcze dodatkową usterkę - silnik gasł po uruchomieniu. Z tym uporałem się już - wymontowalem EGR (grzybek podparty drobinami nagaru) - oczyściłem i zamontowałem. Silnik już nie gaśnie. Przed wyczyszczeniem EGR-a wyświetlał się dodatkowo kod grzania sądy lambda, którego ju nie ma, za to pojawił się kod niesprawnego czujnika temperatury płynu chłodzącego. Co może być przyczyną?.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 21 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2011 Jak masz kompa zobacz parametry silnika live data i sprawdź czujnik temp płynu, czujnik położenia przepustnicy i czujnik pedału gazu. Zobaczysz czy są sprawne. [ Dodano: 2011-07-21, 23:38 ] Jak nie masz kompa czujnik sprawdzisz odpinając wtyczkę z czujnika temp. płynu masz mieć na niej zasilanie 5V. opór między stykami ok. 2 000 omów - płyn ok 20st C , ok.200 omów / 90st C   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/#findComment-12500 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Za dużo na raz błędów wyskoczyło, pachnie mi tu jakimś zanieczyszczeniem na złączkach kabli, posprawdzaj wszystkie możliwe łącznie ze wtykami ECU. Co się dzieje jak skasujesz kody czy występują na dal ??   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/#findComment-12503 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ewarta Opublikowano 22 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2011 Kompa nie mam. Problem chciałbym rozwiązać z Waszą pomocą. automux - dzięki za wskazówki. Dokonam pomiarów o wynikach powiadomię. Grzes997 jeżeli masz na myśli rozłączenie aku, to owszem (byłem u mechaników, ale powiedzieli, że samo kasowanie nie ma sensu - koszt 70,00 zł, i chcieli bym zostawił samochd na noc to mi naprawią na razie zrezygnowałem wiedząc o kosztach np. przepustnicy). Natomiast, po ponownym podłączeniu aku i kilkukrotnej jeździe zauważylem dwa dziwne objawy: 1- temperatura w/g mnie dość długo trzyma na 80-82 st. i w tym momenie zapala się chek. 2- mimo zapalenia się kontrolki, nie czuję, by silnik wszedł w pracę awaryjną zarówno na pb jak i na lpg. Auto reaguje na pedał przyśpieszenia, nie widać różnicy w obrotach silnika przy zmianie pb na lpg i odwrotnie, nie gaśnie (dopiero gdy wyczyściłem egr-a), jedzie płynnie a kody wywala ciągle te same.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/#findComment-12535 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Kody wywala bo ma je w pamięci zdjęcie klemy nie skasuje kodów, tak jak pisałem wcześniej należy kody skasować i zaobserwować co pokaże dalej, i nie możliwą rzeczą jest by tyle usterek wyszło wszystkie urządzenia są powiązane i współpracują jeśli jeden ulegnie usterki może wysypać innymi kodami. Zmień mechanika bo jak słyszę że kasowanie nie ma sensu to ja dziękuję .   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/#findComment-12536 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ewarta Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Masz rację - zrobilem więcej - zrezygnowałem z ich usług i myślę, że zaoszczędzę trochę albo i sporo kasy. Jak dałem sobie radę z gaśnięciem silnika (niesprawny egr), to i dojdę z pomocą Twoją i Innych zainteresowanych moim problemem do wykrycia przyczyny wyświetlania w/w kodów. Dzisiaj jeździłem - objawy te same, jak opisałem wcześniej. Mogę jechać wolno, szybko, na lpg czy na pb, kontrolka zapala mi się przy temperaturze ok 80 st C (na wskaźniku). Może iść tym tropem ? Przejechałem dziś kilka odcinków ok 9km (odpalanie na wystudzonym silniku) - temperatura nie doszła do w/w i kontrolka nie zapaliła się. Jak tyko odpalę rozgrzany silnik - wywala chek. Zauważyłem jeszcze jedno - jak ruszę na ostudzonym silniku, to mimo zapalenia się cheka (ok. 80st C), nie zauważam różnicy w prowadzeniu się auta (obroty stabilne nie zawieszają się, przyśpiesza dobrze etc). Gdy uruchomię silnik rozgrzany powyżej 80st.C (chek zapala się natychmiast), jadąc czuję jednak "lekkiego muła", szczególnie w przyśpieszaniu. Pomiarów czujnika temperatury wykonam dopiero w poniedziałek. Proszę o dalsze sugestie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/#findComment-12554 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Tylko sprawdź ten czujnik temp co podaje sygnał na ECU bo ten na zegar to do checka nic nie ma.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/#findComment-12556 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Zrób najpierw to co Automux zaleca.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/#findComment-12564 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ewarta Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Gdzie ten czujnik jest? Pozdro. [ Dodano: 2011-07-23, 22:46 ] Zapomniałem jeszcze zapytać - jakie powinien mieć parametry?. Czy parametry ktre podał automux dotyczą waśnie tego czujnika?.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/#findComment-12580 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 23 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2011 Zapomniałem jeszcze zapytać - jakie powinien mieć parametry?. Czy parametry ktre podał automux dotyczą waśnie tego czujnika dotyczą tego czujnika czujnik jest po lewej stronie od wlewu paliwa przed silnikiem a parametry ma j/w. niska temp powoduje duży opór, duża temp. powoduje mały opór. Jeżeli czujnik dobry sprawdzić przejście przewodu do styku w ECU pin B10. [ Dodano: 2011-07-24, 00:15 ] Czy parametry ktre podał automux dotyczą waśnie tego czujnika? proszę o potwierdzenie mam 16 lecie pożycia małżeńskiego i mogę pod wpływem ... używek źle myśleć za co przepraszam. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2339-tryb-awaryjny/#findComment-12582 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się