ArKos Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 W Tuningu zawieszenia zajmujemy się trzema głównymi elementami, czyli resor, sprężyny i amortyzatory, dodatkowo powinniśmy zająć się wzmocnieniem mocowania śrub resora i kielichów sprężyn oraz wzmocnieniem mocowania amortyzatorów przednich i tylnych. W modyfikacji zawieszenia należy pamiętać, że na bezpieczeństwie nie można oszczędzać i w momencie demontażu amortyzatorów, sprężyn należy je obejrzeć sprawdzić czy nie ma uszkodzeń, pęknięć i w takim przypadku wymienić elementy na nowe bezwzględnie nie należy kupować na szrocie – koszt nowych sprężyn to około 50zł (2009r). To samo dotyczy odbojników, których koszt to około 4-5zł/sztuka tak, więc można pokusić się o wymianę na nowe uwłacza, że to są elementy gumowe. W celu obniżenia zawieszenia, należy wymontować resor i w zależności od potrzeb sklepać u kowala od 12 cm do 5 cm, a dla płaskich asfaltów nawet poniżej 5cm. W celu utwardzenia zwieszenia i obniżenia go możemy również dodać jeszcze jedno pióro. W zależności od poziomu „sklepania” resora musimy zając się też sprężynami, które należy skrócić (również u kowala) wersja „do 5cm” o ¾ zwoja a w przypadku wersji sklepania poniżej 5cm sprężynę należy ucinać 1 do maksymalne 2 zwojów. Żeby auto Nie było wysoko i nie opierało się na odbojnikach musimy również i je skrócić i tak w przypadku pierwszym - sklepany resor o 12-5cm odbojnik ucinamy o 1 bulwę, natomiast przy glebie poniżej 5cm dla resora zaleca się ucięcie o 2 bulwy. Zawsze należy wcześniej sprawdzić jak auto będzie zachowywało się po obcięciu jednej bulwy – łatwiej i taniej jest uciąć kolejny kawałek niż zakup nowego i montowanie od nowa. Ostatnim elementem obniżania samochodu jest montaż amortyzatorów. W tym przypadku są dwie szkoły obniżana, jedna mówi, że należy zamontować amortyzatory, które były już wcześniej zamontowane lub jeżeli są one zużyte zakupić nowe, druga szkoła mówi o montażu na wszystkie cztery koła amortyzatory montowane na tylna oś. Po tych wszystkich modyfikacjach należy pamiętać o odpowiednim ustawieniu zawieszenia, oraz to, że resor w trakcie jazdy będzie „siadał i układał się” do samochodu, dla tego potrzeba trochę czasu żeby auto osiągnęło zakładane obniżenie zawieszenia. Ważnym elementem są również felgi i opony, które przy zbyt szerokiej oponie, i większej feldze może powodować obcieranie o rant błotnika w trakcie skręcania i należałoby wtedy poszerzać błotniki. Wszystkie modyfikacje na tej stronie są tylko informacjami poglądowymi i każdy dokonuje modyfikacji na własne ryzyko Autor: Sebastian Filipek Źródło: http://www.pf126p.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/229-tuning-tuning-zawieszenia-126p/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi