Gość Dawid Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Posiadam olej silnikowy Castrol GTX Magnatec 0W40 (albo5W40 - już nie pamiętam). Leży sobie w 60L szczelnie zakręconej beczce dobre 5-6lat i zastanawiam się czy nadaje się jeszcze do czegoś. Kiedyś lałem go do Kadetta E i Corsy B 1.4i Szkoda żeby się zmarnował bo zostało ponad pół beczki a daty ważności na niej nie ma. Możecie mi coś poradzić? Lać czy nie lać, oto jest pytanie   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1988-olej-silnikowy-ma-termin-wa%C5%BCno%C5%9Bci/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Trzeba by poszukać specyfikacji tego oleju w sieci i może tam będzie napisane czy dany olej ma jakiś termin do spożycia   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1988-olej-silnikowy-ma-termin-wa%C5%BCno%C5%9Bci/#findComment-10317 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
o-daro Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Castrol podaje termin 5 lat.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1988-olej-silnikowy-ma-termin-wa%C5%BCno%C5%9Bci/#findComment-10321 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Nic nie piszą na ten temat Castrol GTX Magnatec 5W-40 Typ: w pełni syntetyczny olej silnikowy przeznaczony do silników benzynowych i wysokoprężnych samochodów osobowych, komponowany według rewolucyjnej technologii UMA. Klasa lepkości: SAE 5W-40 Klasa jakości: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4 Specyfikacje: MB 229.31, VW 502.00/505.00 Charakterystyka: Castrol opracował nowy olej silnikowy w oparciu o specjalną technologię ochrony przed zużyciem UMA (Unique Molecular Attraction - Unikalne Przyciąganie Molekularne). Ta unikalna technologia wykorzystywana wyłącznie przez Castrol polega na zastosowaniu nowego syntetycznego estru, przylegającego do powierzchni metalu podobnie jak magnes, dając w efekcie trwały film olejowy. Zalety i korzyści: - ponad 4-krotna redukcja zużycia silnika podczas uruchomienia i fazy nagrzewania w porównaniu do konwencjonalnego oleju klasy SAE 15W-50, - specjalnie opatentowana kombinacja dodatków zapewnia znakomitą ochronę silnika w całym zakresie temperatur, a szczególnie w zakresie występowania największego zużycia, kiedy temperatura oleju wynosi 20 -70 0 C, - dodatkowa pewność ochrony i skutecznego smarowania przy wydłużonych okresach między wymianami, szczególnie w warunkach jazdy stop - go i na krótkie odległości, - zaawansowana technologia produkcji wpływa na redukcję zużycia oleju, - maksymalna redukcja chloru sprzyja ochronie środowiska i ułatwia utylizację przepracowanego oleju. Właściwości fizyko-chemiczne: Lepkość w temp. 100° C 13,2 mm2 /s Lepkość w temp. 40° C 79,5 mm2 /s Wskaźnik lepkości 164 Liczba zasadowa 7,7 mgKOH/g Temp. płynięcia (Pour Point) - 48° C Lepkość CCS w -30° C 6100 cP Gęstość w temp. 15° C 852,0 kg/m3 Popiół siarczanowy 0,7 % Kurcze wlałoby się do starej asterki ale z mineralnego na syntetyk... [ Dodano: 2011-04-07, 23:02 ] Castrol podaje termin 5 lat. No popatrz, a tego nie wyczytałem...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1988-olej-silnikowy-ma-termin-wa%C5%BCno%C5%9Bci/#findComment-10322 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się