Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

rurka w filtrze musi byc, w starszych konstrukcjach jej nie bylo i bardzo latwo sie zapowietrzal - powietrze ucieka do góry. Dzieki niej nawet gdy filtr jest tylko w polowie wypelniony ropa to sie nie zapowietrzy.

 

Zaworek wystarczy miedzy pompą a filtrem, bo najwazniejsze zeby paliwo z pompy nie wrocilo do filtra.

 

Zauważyłem problem z filtrem a mianowicie kiedy napełnię go po brzegi ropą po przebyciu kilku km a postoju paru godz. zostaje paliwa w filtrze tylko na dnie pod końcem tej rurki

 

To juz nie jest ok, albo pompa za slabo ciagnie, albo cos jest nie tak na drodze zbiornik/filtr. Spójrz pod auto, moze zagiety przewód, moze przytkane sitko w zbiorniku.

Czesto w króccach osadza sie taki szlam a to skutecznie moze przytkac cienki przewód paliwowy

 

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość grzechrud

ok dziki. A myślisz że przytkane sitko w baku może być przyczyną?? a może te paliwo się cofa jest taka możliwość?? bo objawy są takie rano przy temp. 0 stopni pali ok tylko lekko go zadławi, gdy spada poniżej 0 muszę jego długo kręcić aż za długo... czasami akumulator wysiada... gdy silnik się rozgrzeje nawet kilka stopni pali z dotyku... gdy postoi przez noc problemy są te same... tak jakby zapowietrzony... z góry dzięki za rady:) może zaworek by pomógł między bakiem a filtrem ?? ;pp

 

Gość szymon 1587cm3
myślisz że przytkane sitko w baku może być przyczyną??

 

Pewnie ze tak.

 

a może te paliwo się cofa jest taka możliwość??

 

Masz juz zaworek, jeden dobry wystarczy.

 

gdy spada poniżej 0 muszę jego długo kręcić aż za długo... czasami akumulator wysiada

 

Nie szukałbym przyczyny w paliwie. Ale jesli jestes przekonany to zrob test. Podaj mu paliwo bezposrednio z banki. Jesli zimny odpali dobrze to wina jest w ukl zasilania.

 

gdy silnik się rozgrzeje nawet kilka stopni pali z dotyku.

 

Ten typ silnika juz tak ma, najgorzej go uruchomic zimnego, a jak juz odpali to bedzie chodzil dopóki paliwo sie nie skonczy.

 

Zrób test z paliwem bezposrednio podanym do pompy. Jesli sie nic nie zmieni to świece, koncówki wtrysków, kompresja, kąt wtrysku.

 

Dodatkowo moge podpowiedziec bo mialem ten silnik. Są rózne rozruszniki (bosch - szybkie i wolne) ja u siebie mialem najwolniejszy i sprezanie na nim wychodzilo 25-26barów, po załozeniu najszybszego sprezanie wzrosło do poziomu 30-31barów - krecił bardzo szybko a to podstawa przy zimnym silniku.

 

Gość grzechrud

Mam jeszcze jeden problem a mianowicie jak jest mało paliwa w filtrze to zaczyna coś pstrykać jak by o czymś informowało dzisiaj zrobiłem test, zalałem strzykawką cały filtr odpalam i eureka nie cyka to coś co wcześniej dawało znaki przy jeździe. dzwięk dochodzi znad bezpieczników pod kierownicą. ale po przejechaniu 15 km znowu zaczęło cykać he he

 

Gość szymon 1587cm3

Na przewodzie paliwowym jest czujnik. Przypuszczam ze słuzy razem z czujnikiem temperatury jako włacznik dla podgrzewacza filtra paliwa. Jesli filtr jest pusty to naturalnie nie powinien wlaczac grzałki bo ta sie spali.

 

Nigdy jakos nie bylo okazji zeby to sprawdzic dokladnie. W wolnej chwili spojrze na schemat.

 

Gość grzechrud

A jak zrobić ten test bezpośrednio do pompy ? Odkręcić od filtra ten przewód i zaczepić do niego butelkę z paliwem ?? ;)

 

Gość szymon 1587cm3

Dokładnie. Przed nocka, na cieplym silniku wąż którym ciagnie paliwo do butelki. Odpalic, niech pochodzi chwile. Butelka musi byc nad pompą, paliwo ma opadac do pompy własnym ciezarem

 

Rano odpalic

 

Gość grzechrud

Hmm a jak myślisz bo między filtrem a pompą mam zaworek zwrotny wstawiony i paliwo które ten zaworek blokuje powinno wystarczyć na odpalenie bez żadnych problemów?? Chodzi mi o paliwo które znajduje się w tym przewodzie ;) chyba pojadę na ustawienie kąta wtrysku...

 

[ Dodano: 2013-01-01, 14:40 ]

Zrobiłem test z paliwem podanym bezpośrednio do pompy rezultat jest taki że po odpaleniu zostawiłem go z tą butelką przychodzę po godzinie a stan paliwa w butelce zmalał :D wniosek pompa zasysa paliwo i leci od razu do przelewów. Jak myślisz co jest przyczyną ??

 

[ Dodano: 2013-01-02, 09:49 ]

Problem rozwiązany. Nie chciałem już siębawić w wykręcanie z pompy wtryskowej zaworka zwrotnego lub też elektro włącznika. Zdecydowałem się na najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązanie a mianowicie na przewodzi powrotnym zamontowałem kranik od chłodnicy he he były też pomysły co do elektor włączników z instalacji gazowej ale nie chciałem ryzykować bo może czasami się nie otworzyć i wtedy by był problem :D he he a więc zasada działania mojego kraniku jest bardzo prosta otwieram maskę zamyka zaworek na noc rano otwieram maskę i zaworek również i pojechał ! :D he he może to prowizoryczne ale dla mnie najlepsze i najwygodniejsze rozwiązanie :) koszt mojej naprawy wyniósł 8 zł :D kranik 5,50 + dwie opaski ;)) i oczywiście odrobina czasu ;) Jeżeli ktoś chce mogę wstawić zdjęcia z mojego patentu ;) pozdrowienia a Wielkie dzięki za ten pomysł z podaniem bezpośrednio do pompy paliwa żeby nie to pewnie już bym wyjmował bak :D

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania