Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość syncpoland

właśnie wczoraj wymieniłem filtr paliwa w Astrze F Isuzu tak samo jak to zrobiłem 2 lata temu z tą różnicą że tym razem nie odpala...

 

Jak zaleje filterek to wkońcu odpali i chodzi non stop 1000obr maks na wcisnietym gazie.. jak puszcze gaz to gaśnie. Przy okazji jeszcze uwaliłem tę nakrętkę od góry co jest wyjście ropy na silnik.

 

Moje 2 pytania bo przeczytałem troche tych tematów już dziś :

1. Zapewne tym razem zapowietrzył się silnik... Czytałem że górna śruba na filtrze taka z boku słurzy do odpowietrzenia... jak ją odkręcę to za pomocą czego mam odpowietrzyć silnik ? i czy ma się to odbywać przy przekręconym kluczyku tak by zawór dolotu ropy się otworzył ?

 

2. Gdzie mogę dokupić taką śrubę (jak słomka) co jest w filtrze która zasysa ropę z dołu i przez dziurkę podaje w przewód na zacisku dalej ? - czy wogóle da się to dostać jako pojedyńczy element w jakiś sklepach motoryzacyjnych.. dziś dzwoniłem ale nikt nie ma takich rzeczy muszę poszukać jeszcze jutro wszędzie. [czy też muszę sobie odpuścić i niestety kupić całą obudowę z allegro wraz z tą śrubą..]

 

Serdecznie dziekuje za pomoc :)

 

http://www.imagebam.com/image/73e90d174981458

 

73e90d174981458.jpg

 

Bardzo kiepsko widać zaznaczoną śrubkę ale właśnie chodzi mi o tę z góry nakręcają co wchodzi w środek filtra... kluczem bodaj 19 dokręcaną lub 17

 

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość szymon 1587cm3
1. Zapewne tym razem zapowietrzył się silnik...

 

Napewno

 

Czytałem że górna śruba na filtrze taka z boku słurzy do odpowietrzenia

 

Ta srubeczka ułatwia spuszczanie syfu, mozna nia zalac filtr do pełna (strzykawka). Mozna nia odpowietrzac ale i tak pompa jest najwazniejsza

 

Gdzie mogę dokupić taką śrubę (jak słomka) co jest w filtrze która zasysa ropę z dołu

 

Tylko uzywana, mozesz kupic nowa ale bez tej rurki (sama srube).

 

Gość syncpoland

jeszcze ostatnie pytanie.

 

czy taki zabieg odpowietrzania gruszką wystarczy, i nie moge się nigdzie doczytać czy taką gruszkę trzeba wczepić przed filtrem znim dojdzie do niego ropa czy za filtrem.

 

Zdaje się, że zaraz przed filtrem. Ta pompka robi zarazem za zaworek zwrotny paliwa. Jak wymieniasz filtr to paliwo się nie cofnie.

 

  • 2 tygodnie później...
Gość syncpoland

Wiecie co chłopaki, chyba największym wrogiem nienajnowszego diesla jest jednak temperatura otoczenia. W wakacje zmieniałem kiedyś bezproblemowo. Tym razem jak było -6*C co sie wydawać może że sporo to i tak wynikły problemy - silnik odpalał ale trzymał tylko 1000obr na wciśniętym bucie aż gasł. I taki stan rzeczy aż do ukręcenia aku.

 

Natomiast w czwartek ten co był przyszła mi z allegro obudowa filtra paliwa bo w tamtej swojej ukręciłem śrubę która jednocześnie zasysa paliwo z dna filtra. Piątek miałem wolny więc razem z moim kolegą zabraliśmy się do roboty z linką, nowym filtrem (stary woziłem sporo w bagażniku miał gdzieś przy uszczelce zagniecienie jakby punktakiem), nową obudową filtra. Skręciliśmy we dwóch dokładnie całość zwracając szczególną uwagę na uszczelki. Dałem nowe podkładki oraz filtr oczywiście zalany totalnie do pełna.

 

Podpieliśmy kablami moją astrę do jego focusa przekręciłem świecami z 5 razy, potem kręciłem z 5sek. i tak x4 aż odpalił kulawo , zgasiłem znów przekręciłem odpalił i chodził normalnie. Odrazu zrobiłem z 7 rundem wokoło stacji paliw i pojechaliśmy dalej. (tamtego dnia było 4*C). Wydaje mi się że pomogła temperatura w zaciągnięciu paliwa. AAaaa i jeszcze zatankowałem 25L ON zanim zabraliśmy się do całej operacji.

 

Nie było potrzeby zastosowania gruchy, odkręcania śrub na wtryskach czy odłączania powrotu na zbiornik paliwa z pompy, lub też używania śrubki 10 do odpowietrzania filtra, czy wpinania butelki z ropą.

 

Mimo że nie zostało to wykorzystane to miałem to na względzie wszystko tamtego dnia i napewno zapamiętam sobie na przyszłość wszystko tak by w tym czy innym aucie nie panikować i wiedzieć co zrobić.

 

Dałbym jakieś [+] użytkownikom : szymon 1587cm3 , oraz : Dawid . - powiem tylko szczerze że nie wiem jak, moderator to daje czy w jaki sposób.

 

W każdym razie poprostu szczere : Dziękuję za pomoc ! :)

 

To nie temperatura tylko stary filtr miałeś do d... ale dobrze, że już działa :)

 

Dałbym jakieś [+] użytkownikom]

 

 

Pod postami masz taki magiczny przycisk "POMÓGŁ" :D

 

Gość szymon 1587cm3

Super ze juz pracuje i ze obylo sie bez wielkich kombinacji - widac silnik jeszcze zdrowy ;)

 

<html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000000

 

  • 9 miesięcy temu...

Odkopuję temat, ale mam kilka pytań.

Miałem problem z obrotami - podczas jazdy, gdy nie przekraczałem 2,5 tys obrotów wszystko było ok, ale po przekroczeniu silnik trochę przymulał, po puszczeniu gazu od razu gasł, ciężko go było odpalić.

Wymieniłem filtr paliwa, nie odpowietrzałem, nie zalewałem paliwem - założyłem nowy i odpalił bez problemu.

Przejechałem ok 3 km i zaczeły się problemy, silnik pracuje tylko na wolnych obrotach, po dodaniu gazu zachowuje się tak jakby skończyło się paliwo po czym ciężko odpala. Mam pytanie, czy powinienem odpowietrzyć i jeżeli tak to jak to zrobić, jeżeli to nie pomoże gdzie jeszcze szukać przyczyny?

 

Gość szymon 1587cm3

Oczywiscie ze trzeba odpowietrzyc, a sam filtr zawsze nalezy zalac do pełna ropą.

Jak to zrobic? Zalewasz filtr paliwa do pelna ropa, obojetnie czy przez odpowietrznik, czy przez odkrecony wezyk. Układ musi byc zalany do pelna.

Teraz szkoly sa 2;

- wsiadasz do auta, odpalasz i utrzymujesz wyzsze obroty przez minute powiedzmy. Silnik moze przebierac, slabo sie wkrecac itp Jak sie wypowietrzy to zacznie pracowac normalnie.

- jedna osoba kreci silnikiem, druga luzuje odpowietrznik na pompie i gdy zacznie leciec czyste paliwo to zakreca - silnik odpala.

 

Na koniec dobrze jest zagrzac silnik i pojezdzic kilka km na wyzszych obrotach. Jak pompa dostanie obrotów to przepchnie kazdy pecherzyk powietrza. Nastepnego dnia okaze sie czy jest dobrze. Najwazniejsza oczywiscie szczelnosc przed pompa wtryskowa.

 

Isuzu niestety ma pompe w trudno dostepnym miejscu...

 

Przy okazji wyczysc króćce zasilania i powrotu bo mogly sie przytkac

 

  • 3 tygodnie później...
Gość grzechrud

Mam ten sam problem z moim oplem. po dłuższym postoju zapowietrza się. Wymieniłem wszystkie podkładki miedziane, świece żarowe grzeją pompa regenerowana. Zauważyłem problem z filtrem a mianowicie kiedy napełnię go po brzegi ropą po przebyciu kilku km a postoju paru godz. zostaje paliwa w filtrze tylko na dnie pod końcem tej rurki. założyłem zawór między filtrem a pompą i tak myślę czy nie założyć jeszcze między bakiem a filtrem jak myślicie?? czemu tak się dzieje ?? do czego jest ta rurka w filtrze ?? potrzebna jest czy mogę ją uciąć ?? ;pp może to przez nią cofa sie paliwo do baku ?? pozd kto coś wie niec pisze ;;))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania