Grzes997 Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Często nam się zdarza że podczas wymiany klocków hamulcowych dostrzegamy że jeden klocek jest mocniej zużyty od drugiego, przyczyną takiego stanu jest zapieczenie samo-regulatorów zacisku hamulcowego. Prace wykonane poniżej można stosować do innych samochodów gdyż w większości samochodów są stosowane zaciski opierające się na tej samej metodzie działania. Naprawę rozpoczynamy od podniesienia samochodu oraz zabezpieczeniu przed spadnięciem, zdejmujemy koło. Odkręcamy dwie śruby mocujące zacisk zdejmujemy zacisk i wciskamy tłoczek, wyjmujemy zużyte klocki i czyścimy mocowania klocka, sprawdzamy czy prowadnice zacisku chodzą płynnie w swoich gniazdach jeśli tak nie jest wyjmujemy je i dokładnie czyścimy gniazdo oraz prowadnice dokładnie sprawdzamy czy osłona gumowa nie jest uszkodzona jeśli jest potrzeba to wymieniamy na nową, prowadnice po wyczyszczeniu smarujemy smarem grafitowym lub miedzianym co uniemożliwi jego ponowne zatarcie w gnieździe. Wkładamy nowe klocki orz prowadnice na swoje miejsce i przykręcamy zacisk, sam zacisk powinno iść ręką ruszać na prowadnicach jeśli tak jest można uznać że praca została zakończona przechodzimy na drugą stronę samochodu. Po wszystkich pracach należy pamiętać przed ruszeniem w drogę o parokrotnym naciśnięciu pedału hamulca w celu dobicia klocków do tarczy. Grzes997   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1749-wymiana-klock%C3%B3w-regeneracja-samoregulator%C3%B3w-peugeot-partner/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi