ArKos Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Instrukcja wymiany oraz możliwe usterki wentylatora chłodnicy. Jeną z wielu usterek jakie może nas spotkać z wentylatorem chłodnicy to Zatarty silnik wentylatora Spalone zabezpieczenie w opornicy Uszkodzony przekaźnik Przepalony bezpiecznik wentylatora Zatarty silnik kwalifikuje się tylko do wymiany, można kupić sam silnik z wiatrakiem oraz opornicą albo cały komplet obudowę wentylatora z silnikiem i opornicą. Bardzo rzadko można spotkać uszkodzenie zabezpieczenia opornicy praktycznie jest to do naprawy którą już opisałem w tym poradniku http://forum.samnaprawiam.com/elektryka-naprawa-nawiewu-powietrza-peugeot-partner-vt812.htm Spalony bezpiecznik może świadczyć o jakimś zwarciu w instalacji wentylatora, który należy wymienić na taki sam jak był fabrycznie zamontowany, gdy by nowy tez się przepalił trzeba rozłączyć wtyczkę na obudowie wentylatora i dać nowy bezpiecznik i sprawdzić czy się przepali jeśli się nie przepali usterkę mamy w samym silniku lub opornicy. Przekaźnik bardzo rzadko się psuje i można go sprawdzić słuchając czy w danym chwili jak ma się włączyć wentylator będzie słychać charakterystyczne cyknięcie co świadczy o zadziałaniu wentylatora, jeśli cykło i wentylator nadal stoi można go wyjąc i i podmienić na nowy sprawny. Nie będę opisywał jak się wymienia przekaźnik i bezpiecznik a zajmiemy się obudową i silnikiem wentylatora. Obudowę odkręcamy dwoma śrubami od chłodnicy rozpinamy wtyczkę na dole obudowy wyjmujemy ja do góry uważając na sondę lambdę by jej nie uszkodzić, montaż nowej jest w odwrotnej kolejności. Jeśli mamy sam silnik do wymiany to odkręcamy trzy śruby przy samym silniku oraz jedna przy opornicy, instalacja nowego silnika odbywa się w odwrotnej kolejności. Pozdrawiam Grześ997   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1578-wymiana-wentylatora-ch%C5%82odnicy-astra-g/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi