Gość rogart83 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Witam Wszystkich Wpisuję się tu pierwszy raz Uważam ze wpisuje problem do właściwego działu ale gdybym się mylił proszę o przesunięcie go w odpowiednie miejsce. Ale do rzeczy. Najpierw nakreślę w czym rzecz: po ostatniej fali mrozów ( -10 do -15 °C) w kraju miałem problem z odpaleniem auta. Auto stało 3 dni bez uruchamiania (28.11-01.12) i po tym czasie nie mogłem go uruchomić kontrolki się zaświeciły rozrusznik zaczął kręcić ale bardzo powoli-anemicznie. Pierwsza myśl-pewnie aku zdechł. Wziąłem prostownik, wyjąłem aku z auta przyniosłem do domu poczekałem ok 2h żeby sie zaaklimatyzował ( zaraz po przyniesieniu na ściankach aku zebrał się szron-nie wiem czy ma to znaczenie) całą noc się ładował potem go podłączyłem ale nadal kręcił bardzo słabo(02.12). Temperatura wtedy wynosiła juz tylko -3 do -5 St °C Następnie poprosiłem kolegę żeby użyczył mi prądu(03.12) Najpierw przez ok 15 min silnik kolegi ładował mój układ potem spróbowałem uruchomić auto ale nie było żadnych efektów rozrusznik dalej niemrawo pracował. Wziąłem aku do domu znowu podładować (po ok.3h ładowania wskazywał naładowanie). po tych zabiegach silnik nadal nie mógł odpalić (04.12) rozrusznik kręcił słabo i jak w poprzednich przypadkach po długim kręceniu nie dawał żadnych efektów swej pracy nawet tempo kręcenia mu spadało. Wyjąłęm aku z auta Auto postało ok tygodnia kiedy temp były juz w granicach zera wsadziłem aku i auto ożyło(10.11)praktycznie z miejsca bez długiego kręcenia rozrusznikiem. Pojeździłem nim z pół godziny zęby sie rozgrzał, poładował. Potem wyłączyłem silnik i po ok 5-10 minutach chciałem odpalić znowu dla sprawdzenia. Rozrusznik podjął pracę o wiele szybciej niż ostatnio i po przydługawym kręceniu rozkręcił sie na tyle ze odpalił auto. W chwili obecnej próby odpalenia wyglądają podobnie - przydługawe kręcenie do skutku ( wcześniej było to momentalne) . Podmieniłem akumulator na próbę i sytuacja jest taka sama. Jakoś od 2-3 tygodni przed tymi zdarzeniami zauważyłem, że auto jakoś gorzej odpala potrzebny jest dłuższy czas kręcenia ale w porównaniu z tym co teraz to prawie nie było widoczne. być może powinienem to napisać na początku ale uważałem ze nie ma to bezpośredniego związku. Teraz trochę do sprzętu: VW Golf MkII 1.8 benzyna r. prod. 1986 automat, Aku: Varta Black Power 55Ah 420 V 2 letni - jeśli potrzeba więcej danych proszę o napisanie na pewno dodam więcej szczegółów i opisów. Czy można na tej podstawie zdiagnozować problem i wyciągnąć jakieś wnioski- mogą byc nawet te najmniej prawdopodobne i mało poważne   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1452-vw-golf-ii-trudny-rozruch-silnika-zimny-silnik-s%C5%82aby-aku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 14 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 bardzo prawdopodobne a w zasadzie prawie pewne: rozrusznik do roboty w rozruszniku wirnik jest łożyskowany na 2 tulejkach (przednia i tylna) tuleje są z mosiądzu a oś wirnika ze stali tak więc stali nic a mosiądz sie wyciera, robią sie opiłki smar który tam jest trzyma te opiłki jeśli luz będzie zbyt duży, to oś wirnika będzie opierać się o stojan (część stała rozrusznika) i to dodatkowy opór dodatkowy opór to zwiększony pobór prądu i może go już nie starczyć na wytworzenie mocnej iskry koszt tulejek to dosłownie kilka złotych... najwięcej zabawy jest z wymontowaniem rozrusznika jeśli sam będziesz robił to ze 20-30zł wyjdzie, jeśli do fachowca (po zadanym pytaniu widzę że chyba jednak) to kompleksowa regeneracja przywracająca rozrusznik do stanu "extra" to ok. 100-120zł - nowe tulejki, szczotki itepe   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1452-vw-golf-ii-trudny-rozruch-silnika-zimny-silnik-s%C5%82aby-aku/#findComment-7031 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Tak jak wyzej, mozna jeszcze ewentualnie sprawdzic połaczenia elektryczne. Głównie mase silnik-karoseria i akumulator-karoseria (brak przejscia, zerwana, uszkodzona)   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1452-vw-golf-ii-trudny-rozruch-silnika-zimny-silnik-s%C5%82aby-aku/#findComment-7047 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rogart83 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Dzięki za odpowiedzi Rozrusznik będzie wymagał sprawdzenia dokładniejszego lub wymiany. Co do masy do podczas wyciągania akumulatora posprawdzałem wszystkie styki i poczyściłem je - sądzę że dobrze to zrobiłem.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1452-vw-golf-ii-trudny-rozruch-silnika-zimny-silnik-s%C5%82aby-aku/#findComment-7050 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się