Skocz do zawartości

c16nz + wałek 13S, komp c13n, przepustnica c18nz


Gość szymon 1587cm3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

Wszystko poskładane do kupy, jedzie lepiej pali wiecej wiec wszystko w normie. Nie obyło sie bez problemów z których wiekszosc rozwiazana. Zostało jednak:

 

- zimny trzyma dosc wysokie obroty ale tylko dopóki nie chwyci temperatury (jak sie ruszy wskazówka na zegarach ~60-70st C) potem jest miód malina.

 

- ciepły jak sie doda gazu na luzie (szybkie otwarcie i zamkniecie przepustnicy) to dopiero po chwili wchodzi na obroty, 2-3sek przytrzymuje i schodzi do jałowych. Bardzo mnie to wnerwia...

 

- spalanie... 14l ostatnio mi wyszło. Nie robiłem adaptacji, jezdze na krótkich odcinkach 3-5km i gasze do wystudzenia, spokojnie. W poprzednim stanie palił max 11 zima oczywiscie.

 

Błedów nie ma zadnych, pracuje równo i duzo lepiej sie odpycha.

 

 

Teraz ciekawostka....

Komputery od c13n i c16nz maja inne mapy... to fakt czuje sie róznice.

Mapy dobierane sa na podstawie MAPSENSORA a ten jest inny dla c13nz i c16nz/c14nz itp

I działa w odwrotny sposób.

Ze wzrostem podcisnienia jeden obniza rezystancje a drugi podwyzsza i to tu moze tkwic cała tajemnica "lepszych map"...

Tylko teraz pytanie co sie stanie jak do c16nz załozymy kompa c13nz i do tego mapa z c13nz zeby sie nie okazało ze bedzie jeszcze wieksze kopyto, lub nie bedzie zadnej róznicy.

 

 

Map dla c13nz

 

http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_show_pic.php?ax=F&pro=159&art=664668&pic=0&lang_id=PL

 

Map dla c16nz

 

http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_show_pic.php?ax=F&pro=159&art=664656&pic=0&lang_id=PL

 

(nie umiem miniatur wstawic)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Spłodziłem prosty wskaznik AFR na diodach i zachowuje sie tak;

 

8a68d40271bb340am.jpg

 

(od lewej jest "0" pierwsza czerwona zaczyna swiecic od 0.2V i kazda nastepna co 0.1V)

 

Czyli z tego wynika ze ma ciut za ubogo, nie na tyle zeby wywalił bład (bo tych nie ma), ale na tyle zeby ECU musiał dolewac paliwka i przez to zwiekszyło sie spalanie, głupieje z obr na zimnym (wysokie obr)

 

Dobrze mysle?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.