Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Siemano wszystkim,mam prosbe , poniewaz moja Tigra nie pali od 2 tygodni...nie wiem co sie dzieje myslalam ze uklad paliwowy...kreci ale nie odpala.Sprawdzilam juz:

-rozrzad(myslalam ze przeskoczyl moze)

-pompe paliwa

-kable

-swiece

-czy benzyna dochodzi do kolektora

 

Tigi nie idzie tez z samo startu i strzela mi z kolektora ssacego ...nie wiem co robic moze mi pomozecie??

 

Nie probowalam tylko z zaciagu,ale teraz ja jestetm nadal na letnich ...wiec nie wiem czy to ma sens

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem zbyt wczesny zapłon skoro strzela w ssący

jedyne co może to spowodować to przeskoczenie rozrządu na kole z wału

sprawdź dokładnie jeszcze raz cechy na wałkach i na wale korbowym

jeżeli przeskoczył o 3-4 ząbki to już masz pewność że trzeba zwalać głowicę i robić zawory, bo na pewno są pogięte

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/#findComment-6825
Udostępnij na innych stronach

O matko....szczerze to sprawdzialm tylko znaki nie chcialo mi sie dalej kola zrzucac bo zimno bylo...bylam dzis u "mechanika" on wiecej niz ja nie zrobi...tak powiedzial wiec super jest..a powiedz mi ArKos, jeżeli jest faktycznie jak mówisz to co mogło to spowodować ?? ja własnie obawiałam się tego ,że zapłon się przesatwił...to jest wiesz co tak,że np. kupiłam specyfik do wachy( jak przestała jeździć) i on czysci wtryski nie wtryski ,a ja mam syf w zbiorniku i myslalam ze przez to jest za małe cisnienie jak podaje paliwo.I wtedy przesatło strzelać z kolektora dopoki nie odpielam 1 kabla...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/#findComment-6832
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

To nie wina zapłonu, bo ten jest ustalany poprzez kółko na wale korbowym, czyli zapłon jest w odpowiednim momencie. A to ze sterownik przyspiesza zapłon to raczej normalne (jakos musi uruchomic silnik wiec przyspiesza zapłon).

 

Rozrzad jesli jest przestawiony (przyspieszony) to moze tak robic i zamiast odpalac to cisnienie ucieka przez niedomkniety (jesli rozrzad przestawiony) lub wygiety zawór ssacy i "kicha" w dolot.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/#findComment-6833
Udostępnij na innych stronach

:( jest gorzej niż myslałam chłopaki z tego co mówicie , sprawdze rozrząd jeszcze raz ale może tak być bo ja oststnio jak mi sie zwarcie zrobiło od awaryjek to po wyjęciu kluczyka silnik dalej pracował i gasiłam ja "strzałem" ze sprzęgła ..ale dopiero po 2 dniach tak mi się zrobiło przez ten i nastepny dzień normalnie odpalała..i boje się ,że to mogło przestawic mi rozrząd.W kazdym razie jest na znakach tylko musze zajrzeć jak na wale sprawy sie maja,najgorsze jest to ,że nie mam garazu...;/ z 4 liter sprawa

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/#findComment-6835
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
silnik dalej pracował i gasiłam ja "strzałem" ze sprzęgła

 

No i przez to mógł przeskoczyc niestety (ciekawe którym biegiem go dusiłas?!). Nie próbuj wiecej odpalac tylko najpierw sprawdz ustawienie kół rozrzadu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/#findComment-6836
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Strzał" był z 1 biegu

 

:shock: Zeby zadusic silnik "strzela" sie z wysokiego biegu zeby nie było tego szarpniecia tylko w miare delikatne zaduszenie...

 

znaki są ok ale sprawdze na wale jeszcze

 

Jesli nie sprawdzałas WSZYSTKICH znaków to nic jeszcze nie jest ok. W układzie rozrzadu wszystkie znaki musza sie zgadzac - pokrywac

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/#findComment-6854
Udostępnij na innych stronach

szymon 1587cm3, wiem

Jesli nie sprawdzałas WSZYSTKICH znaków to nic jeszcze nie jest ok. W układzie rozrzadu wszystkie znaki musza sie zgadzac - pokrywac

Nawiazujac do tematu,sprawdziłam sobie błędy w Tigi ,oto one:

 

47 Zawór recyrkulacji spalin

84 Wtryskiwacz 4. lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)

85 Wtryskiwacz 5. lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)

43 Układ recyrkulacji spalin

52 Lampka ostrzegawcza samodiagnostyki: ostatni stopien, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)

29 Przekaźnik pompy paliwa lub obwodu, niskie napięcie (GM Multec)

92 Czujnik położenia wałka rozrządu lub jego obwód (Simtec)

93* Układ (w urządzeniu sterującym) sterowania napędu na 4 koła (GM Multec)

19 Sygnał obrotomierza lub jego obwód (przerwany sygnał)

24 Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód

 

 

 

*UWAGA! Jeśli rozpoznany został kod ?93? (układ sterowania napędu na 4 koła), to usterka może dotyczyć:

a) lampki ostrzegawczej

B) klimatyzacji

c) sygnału prędkości silnika do układu sterującego automatycznej skrzyni biegów

 

Jeśli chodzi o błąd 24 to mam linke obrotomierza do wymiany,jesli chodzi o błąd 43 i 47 to jak myslicie chodzi o sonde lamda??Jak to dokładniej sprawdzić??Błąd 19 nie wiem czemu sie pojawia ,ponieważ mi obrotomierz itp. działa więc nie wiem co sie dzieje(ale to akurat pierdoła)Przejdzmy do rzeczy istotnych:błąd 84 oraz 85 to jak moge sprawdzić wtryski??Błędem 52 nie wiem co jest ,rozumiem że chodzi o diagnostyke którą wykonałam ,tylko nie wiem co jest nie tak??Jeśli chodzi o przekaxnik pompy paliwa jutro sprawdze co i jak,tak jak czujnik wałka.Nie rozumiem również błedu nr 93 czy w moim wypadku dotyczy to klimy ,czy w ogóle mnie nie dotyczy ,ponieważ dotyczy aut tylko 4x4??Może ktos mi pomoze ??Z góry dzieki

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/#findComment-6863
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim: podane błędy dotyczą systemów wtrysku simteca i motronica

w tigrze masz multec s

tak więc:

47 Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position

84 Immobiliser No signal

85 Immobiliser Wrong signal

43 Primary ignition (distributor systems) High voltage

52 Secondary air pump relay Low voltage

29 Fuel pump relay Low voltage

92 Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit

93 n/a

19 Crank Angle Sensor (CAS) Incorrect RPM signal

24 Vehicle Speed Sensor (VSS) No speed signal or low voltage

 

teraz tak:

wywaliło błąd immo więc nie zapali

z tym jest powiązany brak informacji o prędkości obrotowej silnika (sygnał obrotomierza + czujnik wałka) oraz przekaźnik pompy i pompa - immo odcina

czujnik drogi to skutek zerwanej linki prędkościomierza

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/#findComment-6865
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania