Gość MalaMi Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 Siemano wszystkim,mam prosbe , poniewaz moja Tigra nie pali od 2 tygodni...nie wiem co sie dzieje myslalam ze uklad paliwowy...kreci ale nie odpala.Sprawdzilam juz: -rozrzad(myslalam ze przeskoczyl moze) -pompe paliwa -kable -swiece -czy benzyna dochodzi do kolektora Tigi nie idzie tez z samo startu i strzela mi z kolektora ssacego ...nie wiem co robic moze mi pomozecie?? Nie probowalam tylko z zaciagu,ale teraz ja jestetm nadal na letnich ...wiec nie wiem czy to ma sens   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 moim zdaniem zbyt wczesny zapłon skoro strzela w ssący jedyne co może to spowodować to przeskoczenie rozrządu na kole z wału sprawdź dokładnie jeszcze raz cechy na wałkach i na wale korbowym jeżeli przeskoczył o 3-4 ząbki to już masz pewność że trzeba zwalać głowicę i robić zawory, bo na pewno są pogięte   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/#findComment-6825 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MalaMi Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 O matko....szczerze to sprawdzialm tylko znaki nie chcialo mi sie dalej kola zrzucac bo zimno bylo...bylam dzis u "mechanika" on wiecej niz ja nie zrobi...tak powiedzial wiec super jest..a powiedz mi ArKos, jeżeli jest faktycznie jak mówisz to co mogło to spowodować ?? ja własnie obawiałam się tego ,że zapłon się przesatwił...to jest wiesz co tak,że np. kupiłam specyfik do wachy( jak przestała jeździć) i on czysci wtryski nie wtryski ,a ja mam syf w zbiorniku i myslalam ze przez to jest za małe cisnienie jak podaje paliwo.I wtedy przesatło strzelać z kolektora dopoki nie odpielam 1 kabla...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/#findComment-6832 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 To nie wina zapłonu, bo ten jest ustalany poprzez kółko na wale korbowym, czyli zapłon jest w odpowiednim momencie. A to ze sterownik przyspiesza zapłon to raczej normalne (jakos musi uruchomic silnik wiec przyspiesza zapłon). Rozrzad jesli jest przestawiony (przyspieszony) to moze tak robic i zamiast odpalac to cisnienie ucieka przez niedomkniety (jesli rozrzad przestawiony) lub wygiety zawór ssacy i "kicha" w dolot.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/#findComment-6833 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MalaMi Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 jest gorzej niż myslałam chłopaki z tego co mówicie , sprawdze rozrząd jeszcze raz ale może tak być bo ja oststnio jak mi sie zwarcie zrobiło od awaryjek to po wyjęciu kluczyka silnik dalej pracował i gasiłam ja "strzałem" ze sprzęgła ..ale dopiero po 2 dniach tak mi się zrobiło przez ten i nastepny dzień normalnie odpalała..i boje się ,że to mogło przestawic mi rozrząd.W kazdym razie jest na znakach tylko musze zajrzeć jak na wale sprawy sie maja,najgorsze jest to ,że nie mam garazu... z 4 liter sprawa   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/#findComment-6835 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 silnik dalej pracował i gasiłam ja "strzałem" ze sprzęgła No i przez to mógł przeskoczyc niestety (ciekawe którym biegiem go dusiłas?!). Nie próbuj wiecej odpalac tylko najpierw sprawdz ustawienie kół rozrzadu.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/#findComment-6836 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MalaMi Opublikowano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 "Strzał" był z 1 biegu.Nie bende już jej odpalała,znaki są ok ale sprawdze na wale jeszcze   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/#findComment-6843 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 Strzał" był z 1 biegu Zeby zadusic silnik "strzela" sie z wysokiego biegu zeby nie było tego szarpniecia tylko w miare delikatne zaduszenie... znaki są ok ale sprawdze na wale jeszcze Jesli nie sprawdzałas WSZYSTKICH znaków to nic jeszcze nie jest ok. W układzie rozrzadu wszystkie znaki musza sie zgadzac - pokrywac   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/#findComment-6854 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MalaMi Opublikowano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 szymon 1587cm3, wiem Jesli nie sprawdzałas WSZYSTKICH znaków to nic jeszcze nie jest ok. W układzie rozrzadu wszystkie znaki musza sie zgadzac - pokrywac Nawiazujac do tematu,sprawdziłam sobie błędy w Tigi ,oto one: 47 Zawór recyrkulacji spalin 84 Wtryskiwacz 4. lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 85 Wtryskiwacz 5. lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 43 Układ recyrkulacji spalin 52 Lampka ostrzegawcza samodiagnostyki: ostatni stopien, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec) 29 Przekaźnik pompy paliwa lub obwodu, niskie napięcie (GM Multec) 92 Czujnik położenia wałka rozrządu lub jego obwód (Simtec) 93* Układ (w urządzeniu sterującym) sterowania napędu na 4 koła (GM Multec) 19 Sygnał obrotomierza lub jego obwód (przerwany sygnał) 24 Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód *UWAGA! Jeśli rozpoznany został kod ?93? (układ sterowania napędu na 4 koła), to usterka może dotyczyć: a) lampki ostrzegawczej klimatyzacji c) sygnału prędkości silnika do układu sterującego automatycznej skrzyni biegów Jeśli chodzi o błąd 24 to mam linke obrotomierza do wymiany,jesli chodzi o błąd 43 i 47 to jak myslicie chodzi o sonde lamda??Jak to dokładniej sprawdzić??Błąd 19 nie wiem czemu sie pojawia ,ponieważ mi obrotomierz itp. działa więc nie wiem co sie dzieje(ale to akurat pierdoła)Przejdzmy do rzeczy istotnych:błąd 84 oraz 85 to jak moge sprawdzić wtryski??Błędem 52 nie wiem co jest ,rozumiem że chodzi o diagnostyke którą wykonałam ,tylko nie wiem co jest nie tak??Jeśli chodzi o przekaxnik pompy paliwa jutro sprawdze co i jak,tak jak czujnik wałka.Nie rozumiem również błedu nr 93 czy w moim wypadku dotyczy to klimy ,czy w ogóle mnie nie dotyczy ,ponieważ dotyczy aut tylko 4x4??Może ktos mi pomoze ??Z góry dzieki   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/#findComment-6863 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 przede wszystkim: podane błędy dotyczą systemów wtrysku simteca i motronica w tigrze masz multec s tak więc: 47 Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position 84 Immobiliser No signal 85 Immobiliser Wrong signal 43 Primary ignition (distributor systems) High voltage 52 Secondary air pump relay Low voltage 29 Fuel pump relay Low voltage 92 Camshaft sensor Faulty hall effect sensor or circuit 93 n/a 19 Crank Angle Sensor (CAS) Incorrect RPM signal 24 Vehicle Speed Sensor (VSS) No speed signal or low voltage teraz tak: wywaliło błąd immo więc nie zapali z tym jest powiązany brak informacji o prędkości obrotowej silnika (sygnał obrotomierza + czujnik wałka) oraz przekaźnik pompy i pompa - immo odcina czujnik drogi to skutek zerwanej linki prędkościomierza Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1413-opel-nie-pali-strzela-z-kolektora/#findComment-6865 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się