Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki problem z samochodem Cordoba z 97 rok .

ubywa olej - wszędzie jest

Wydaje mi się że to rozszczelnienie miedzy silnikiem a skrzynią http://allegro.pl/silnik-seat-toledo-golf-1-6-1f-i1187197467.html

to jest taki silnik.

 

Żeby to naprawić trzeba zdejmować przeguby z obu stron czy da się rozdzielić skrzynię od silnika bez zdejmowania przegubów ?

 

Robił ktoś taką operację ? na co tam zwrócić uwagę?

Pytam bo różne rzeczy robiłem ale skrzyni w dół nie targałem niestety .......

Tam chyba simering jest i on popuścił

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1101-rozszczelnienie-mi%C4%99dzy-silnikiem-a-skrzyni%C4%85-cordoba/
Udostępnij na innych stronach

czy da się rozdzielić skrzynię od silnika bez zdejmowania przegubów ?

powinno się dać

w oplu da radę bez rozpinania przegubów wytargać silnik, trzeba tylko sposobem to zrobić ale się da

oczywiście najwygodniej jest wypiąć wewnetrzny przegub z jednej strony (prawa), a po przeciwnej zdjąć sworzeń wahacza - a wtedy ładnie da się przesunąć całość w lewo o jakieś 10cm, co robi wystarczającą ilość miejsca do komfortowego wyjęcia silnika

w kwestii tego simmeringu, to ja osobiście podwiesiłbym silnik i zrzucił skrzynię - jest lekka, samemu da rade, a półosie rozpinac co to za problem?

 

Robił ktoś taką operację ? na co tam zwrócić uwagę?

jedyne co proponuję to ostrożnie z tarczą sprzęgła, aby nie przesuneła się pod dociskiem

potem ciężko jest wcelować wieloklin skrzyni i strasznie szperuje nie pozwalając trafić śrubami mocującymi skrzynie do silnika

ale skoro masz wymieniać simmering, to te uwagi mozna puscić mimo uszu, bo:

 

Tam chyba simering jest i on popuścił

dokładnie tak

żeby go wymienić to trzeba odkręcić sprzęgło, odkręcić koło zamachowe i dopiero jest dostęp do simmera

niejednokrotnie żeby wsadzić nowy i go nie pokaleczyc, to trza misę olejową zdjąć i zluzować stopę/podporę wału na końcu... sporo zabawy choć nieskomplikowana

 

Dzięki za podpowiedzi mam nadzieję że nie będzie trzeba miski sciągać to prosty silnik i jest tak dużo miejsca . No nic biorę dwa dni urlopu i walczę do upadłego :) .

 

Gość szymon 1587cm3

Miejsca moze byc za mało po odsunieciu skrzyni, ale próbuj.

Miski nie potrzeba sciagac, a najlepszy sposób na wyrwanie starego uszczelniacza to wkrecenie w niego wkreta i wyszarpniecie.

 

Uwazaj jak bedziesz zakładał nowy uszczelniacz zeby nie wywinac gumki (sprezynka) i nie pokaleczyc go. Kup cos markowego, bo ten pomaranczowy szajs trzyma miesiac i sie poddaje.

 

No i dobrze dokrec koło zamachowe ;-)

 

loktajt jest do śrub

simmer bez żadnych rzeczy osadzasz

gdybys odkręcał śruby np podpory wału, to musisz loktajtem maznąć i odpowiednim momentem dokręcić najlepiej używając dynamometru

 

p.s.

LOCTITE 5900

 

to nazywane jest klejem do śrub aa tak naprawdę to jest na bazie silikonu i ma zapobiegać odkręcaniu się śrub na skutek wibracji

do normalnych zastosowań uszczelniających najczęściej czerwony lub brązowy silikon wykorzystują, ten odporny na temperaturę

 

Gość szymon 1587cm3
Dzięki a simering osadzacie klasycznie czy na jakimś specyfiku typu

 

Przelec tylko olejem silnikowym gumke i zakładaj ;)

 

Po dokładnym umyciu ropą silnika od dołu. Wykręceniu blachy osłaniającej od dołu połączenie silnika ze skrzynią mam poważne wątpliwości czy leje się właśnie stamtąd a nie z odmy.

 

Wewnątrz sprzęgła jest bowiem czyściuteńko

 

Przeczyszczę wszystko jeszcze raz umyję i będę obserwował

 

jeśli pod zamachem masz czysto to na pewno nie tam

a od góry masz całkowicie sucho?

góra mam na myśli połączenie głowicablok

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania