Skocz do zawartości

[silnik benzyna] Momenty dokręcania śrub Punto II


Rekomendowane odpowiedzi

Silnik

 

 

 

Śruby głowicy:

 

* 1 etap: 20Nm

* 2 etap: 30Nm

* 3 etap: obrót o 90*

* 4 etap: obrót o 90*

 

 

 

Kolejność dokręcania śrub głowicy:

 

01_10.jpg

 

Odkręcamy w odwrotnej kolejności.

 

 

 

Obudowa wału rozrządu (pokrywa zaworów): 15Nm

 

Korek ochronny wału rozrządu (oring?): 15Nm

 

Pokrywy korbowodów: 41Nm

 

Pokrywy łożysk głównych: 20Nm + obrót o 90*

 

Koło zamachowe: 40 do 46Nm

 

Koło zębate wału korbowego: 20Nm + obrót o 90*

 

Koło zębate wału rozrządu: 120Nm

 

Pokrywy P i T kadłuba: 10Nm

 

Pokrywy łożysk wału rozrządu:

 

* śruby M8: 20Nm

* śruby M6: 10Nm

 

Rolka napinacza paska rozrządu: 28Nm

 

Śruby mocowania pompy wody: 10Nm

 

Miska olejowa: 10Nm

 

Kolektor dolotowy: 27Nm

 

Kolektor wylotowy: 25Nm

 

Sonda Lambda: 45Nm

 

Komora przepustnicy do kolektora dolotowego: 7Nm

 

Wyłącznik ciśnieniowy (Kontrolki ciśnienia oleju): 10Nm

 

Świece zapłonowe: 27Nm

 

 

 

Sprzęgło

 

 

 

Śruby mocowania mechanizmu dociskowego: 25Nm

 

Mocowanie skrzyni biegów do silnika: 85Nm

 

Pompa hydrauliczna: 8Nm

 

Siłownik hydrauliczny: 18Nm

 

 

 

Ręczna skrzynia biegów C514

 

 

 

Skrzynia do silnika: 85Nm

 

Zamocowanie pokrywy 5 biegu: 12Nm

 

Zamocowanie widełek 5 biegu: 12Nm

 

Zamocowanie wspornika dźwigni włączenia wstecznego: 15Nm

 

Nakrętki mocujące koła zębate 5 biegu na wałku sprzęgłowym i głównym: 118Nm

 

Mocowanie pokrywy mechanizmu zmiany biegów: 20Nm

 

Korek wlewu oleju: 36Nm

 

Korek spustowy oleju: 22Nm

 

 

 

Półosie napędowe

 

 

 

Nakrętka półosi: 280Nm

 

Śruby mocujące koło samochodu:

 

* 86Nm - Felgi stalowe (tłoczone z blachy)

* 98Nm - Felgi za stopów lekkich (odlewane)

 

 

 

Układ kierowniczy

 

 

 

Sworzeń kulowy do zwrotnicy koła: 40Nm

 

Nakrętka sworznia kulowego drążka kierowniczego: 34Nm

 

Koło kierownicy do jej wału: 50Nm

 

Przegub krzyżakowy do wału kierownicy: 33Nm

 

Mocowanie górne kolumny kier. do wspornika: 15Nm

 

Mocowanie dolnej osłony metalowej: 5Nm

 

Poduszka powietrzna do kier.: 8Nm

 

Silnik wspomagania do kolumny: 35Nm

 

Zamocowanie przekładni kier. do ramy pomocniczej: 70Nm

 

 

 

Zawieszenie przód

 

 

 

Zamocowanie ramy pomocniczej do zespołu napędowego? chyba nadwozia: 110Nm

 

Zamocowanie drążka stabilizatora: 35Nm

 

Przednie mocowanie wahacza do ramy pomocniczej: 110Nm

 

Tylne zamocowanie wahacza do ramy: 35Nm

 

Dolny sworzeń kulowy zwrotnicy koła: 32Nm

 

Dolne zamocowanie kol. zawieszenia: 75Nm

 

Górne mocowanie kol. zawieszenia: 60Nm

 

Przekładnia kier. do ramy pomocniczej: 70Nm

 

Nakrętka tłoczyska amortyzatora: 75Nm

 

Nakrętka półosi: 70Nm + obrót o 55*

 

 

 

Zawieszenie tylne

 

 

 

Śruba górnego mocowania amortyzatora: 55Nm

 

Śruba dolnego mocowania amortyzatora: 100Nm

 

Śruby mocowania wspornika do osi: 90Nm

 

Śruby mocowania wspornika do nadwozia: 55Nm

 

Śruby mocowania piasty tylnej do osi: 69Nm

 

Nakrętka piasty koła: 280Nm

 

 

 

Układ hamulcowy

 

 

 

Śruby tulejek zacisku hamulca tarczowego: 26Nm

 

Zamocowanie tarczy/bębna do piasty: 13Nm

 

Cylinderki hamulców kół tylnych: 10Nm

 

Przewody hamulcowe: 14Nm

 

Śruby odpowietrzające: 7Nm

 

Śruby mocowania wzmacniacza podciśnieniowego: 22Nm

 

 

 

Autor: ipIV

 

Źródło: http://fiatpunto.com.pl

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/110-silnik-benzyna-momenty-dokr%C4%99cania-%C5%9Brub-punto-ii/
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania