ArKos Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Silnik Śruby głowicy: * 1 etap: 20Nm * 2 etap: 30Nm * 3 etap: obrót o 90* * 4 etap: obrót o 90* Kolejność dokręcania śrub głowicy: Odkręcamy w odwrotnej kolejności. Obudowa wału rozrządu (pokrywa zaworów): 15Nm Korek ochronny wału rozrządu (oring?): 15Nm Pokrywy korbowodów: 41Nm Pokrywy łożysk głównych: 20Nm + obrót o 90* Koło zamachowe: 40 do 46Nm Koło zębate wału korbowego: 20Nm + obrót o 90* Koło zębate wału rozrządu: 120Nm Pokrywy P i T kadłuba: 10Nm Pokrywy łożysk wału rozrządu: * śruby M8: 20Nm * śruby M6: 10Nm Rolka napinacza paska rozrządu: 28Nm Śruby mocowania pompy wody: 10Nm Miska olejowa: 10Nm Kolektor dolotowy: 27Nm Kolektor wylotowy: 25Nm Sonda Lambda: 45Nm Komora przepustnicy do kolektora dolotowego: 7Nm Wyłącznik ciśnieniowy (Kontrolki ciśnienia oleju): 10Nm Świece zapłonowe: 27Nm Sprzęgło Śruby mocowania mechanizmu dociskowego: 25Nm Mocowanie skrzyni biegów do silnika: 85Nm Pompa hydrauliczna: 8Nm Siłownik hydrauliczny: 18Nm Ręczna skrzynia biegów C514 Skrzynia do silnika: 85Nm Zamocowanie pokrywy 5 biegu: 12Nm Zamocowanie widełek 5 biegu: 12Nm Zamocowanie wspornika dźwigni włączenia wstecznego: 15Nm Nakrętki mocujące koła zębate 5 biegu na wałku sprzęgłowym i głównym: 118Nm Mocowanie pokrywy mechanizmu zmiany biegów: 20Nm Korek wlewu oleju: 36Nm Korek spustowy oleju: 22Nm Półosie napędowe Nakrętka półosi: 280Nm Śruby mocujące koło samochodu: * 86Nm - Felgi stalowe (tłoczone z blachy) * 98Nm - Felgi za stopów lekkich (odlewane) Układ kierowniczy Sworzeń kulowy do zwrotnicy koła: 40Nm Nakrętka sworznia kulowego drążka kierowniczego: 34Nm Koło kierownicy do jej wału: 50Nm Przegub krzyżakowy do wału kierownicy: 33Nm Mocowanie górne kolumny kier. do wspornika: 15Nm Mocowanie dolnej osłony metalowej: 5Nm Poduszka powietrzna do kier.: 8Nm Silnik wspomagania do kolumny: 35Nm Zamocowanie przekładni kier. do ramy pomocniczej: 70Nm Zawieszenie przód Zamocowanie ramy pomocniczej do zespołu napędowego? chyba nadwozia: 110Nm Zamocowanie drążka stabilizatora: 35Nm Przednie mocowanie wahacza do ramy pomocniczej: 110Nm Tylne zamocowanie wahacza do ramy: 35Nm Dolny sworzeń kulowy zwrotnicy koła: 32Nm Dolne zamocowanie kol. zawieszenia: 75Nm Górne mocowanie kol. zawieszenia: 60Nm Przekładnia kier. do ramy pomocniczej: 70Nm Nakrętka tłoczyska amortyzatora: 75Nm Nakrętka półosi: 70Nm + obrót o 55* Zawieszenie tylne Śruba górnego mocowania amortyzatora: 55Nm Śruba dolnego mocowania amortyzatora: 100Nm Śruby mocowania wspornika do osi: 90Nm Śruby mocowania wspornika do nadwozia: 55Nm Śruby mocowania piasty tylnej do osi: 69Nm Nakrętka piasty koła: 280Nm Układ hamulcowy Śruby tulejek zacisku hamulca tarczowego: 26Nm Zamocowanie tarczy/bębna do piasty: 13Nm Cylinderki hamulców kół tylnych: 10Nm Przewody hamulcowe: 14Nm Śruby odpowietrzające: 7Nm Śruby mocowania wzmacniacza podciśnieniowego: 22Nm Autor: ipIV Źródło: http://fiatpunto.com.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/110-silnik-benzyna-momenty-dokr%C4%99cania-%C5%9Brub-punto-ii/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi