Skocz do zawartości

Obroty silnika nie od razu spadają .


Gość pitergonzo

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pitergonzo

Witam . Mam asterkę 1.7 CDTI. problem polega na tym że obroty silnika po zdięciu nogi z gazu powinny od razu spaść a tak nie jest. Jeszcze przez chwilę stoją w tym samym miejscu lub nieznacznie się zwiększają i dopiero póżniej spadają zwłaszcza na wyższym pułapie obrotów.Jest to denerwujące zwłaszcza podczas zmiany biegów. Poza tym nic się nie dzieje tzn. silnik ma moc taką jak zawsze i spalanie też.Będę wdzięczny i z góry dziękuję za wszelkie sugestie tym bardziej że ostatnia diagnoza odnośnie zawieszenia była jak najbardziej trafna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
oś przepustnicy

 

CDTI

 

Jakiej przepustnicy?

W ctdi jest reczej elektroniczny pedał przyspieszenia, bo niby czym miałaby sterowac linka? :roll:

 

Chyba ze masz na mysli klapke gaszaca

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ze masz na mysli klapke gaszaca

dokładnie jest tam chyba silnik wykonawczy co otwiera i zamyka dopływ powietrza więc on może się przycierać, ale to s a moje domysły jak już wielokrotnie pisałem silniki o oznaczeniu D nie są moja mocną stroną :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość pitergonzo

No to pupa zbita. Nawet nie wiem jak taki silniczek wykonawczy wygląda. A da się bez dużej wiedzy fachowej to rozebrać i wyczyścić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Przy klapkach gaszacych z reguły sa siłowniki pneumatyczne...

To tylko klapka działajaca na zasadzie włacz/wyłacz

 

Sprawdz czy masz jakies kabelki przy tej klapie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pitergonzo

Nic zupełnie nie wyskakuje nic nie świeci. Mam pytanie do szymon1587cm3- gdzie są te klapki gaszące bo studiowałem książkę napraw opla i na nic takiego nie natrafiłem. Spotkałem się też z sugestią że przypadłość mojego autka to wina czujnika obrotów wału korbowego.Jak dla mnie to za dużo tej elektroniki.Na razie walczę dalej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
gdzie są te klapki gaszące

 

szukaj miedzy turbina a kolektorem ssacym

 

bo studiowałem książkę napraw opla i na nic takiego nie natrafiłem

 

W ksiazce moze byc pod nazwa przepustnica (chociaz z przepustnica wiele wspólnego nie ma)

 

przypadłość mojego autka to wina czujnika obrotów wału korbowego

 

Całkiem mozliwe, ze cos z nim nie tak, ale jeszcze komputer tego nie wychwycił i nie wywala błedu ww czujnika (mozesz sam sprawdzic kostke i przewód od tego czujnika)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość pitergonzo

Witam po dłuższej przerwie. Co do obrotów to jest jak bylo i wpięcie nic nie dało.Jeden z mechaników twierdzi ze gdyby była linka to obroty spadałyby od razu a elektroniczne sterowanie gazem nie działa tak szybko i mieszanka musi się wypalić. Nie wiem być moze ale wcześniej tego nie było.Wkażdym razie jeżdze dalej a może kiedyś przez przypadek uda mi się znależć wadę. Dzięki jeszcze raz chęc pomocy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania