Skocz do zawartości

przyczyny nadmiernego poboru oleju w fiacie stilo 1.9multije


Rekomendowane odpowiedzi

proszę o rade,miesiąc temu wymieniałem olej plus wszystkie filtry,samochód nie jest wiekowy ma 5 lat,a mierząc dziś stan jest na minimum minimum.wykluczam turbine bo moc i przyspieszenie jest na tzw.poziomie.tras dalekich raczej nie robie,bardziej miejskie.Od wymiany ok 450 km.przecieków na motorze tez nie widać.

Prosze o konstruktywne opinie,pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1071-przyczyny-nadmiernego-poboru-oleju-w-fiacie-stilo-19multije/
Udostępnij na innych stronach

wykluczam turbine bo moc i przyspieszenie jest na tzw.poziomie

nie wykluczaj

to że jedzie jak powinien nie oznacza, że turbina nie chla oleju

uszczelniacze zaworów też mogą być przyczyną spalania oleju

 

myślisz,że to turbina?olej znika w zastraszającym tępie a jak sam wiesz w miescie szybko się nie pojeździ.

jaki może być koszt wymiany?

 

na pewno nie ma wycieku?

nie przestrzeliło uszczelki głowicy?

 

ponawiam pytanie szymona - niebieskawy dym z wydechu jest jak sie depnie?

 

niech postoi pracując na jałowym ok. minutę-dwie

potem gwałtownie gaz w dechę

jak puści niebieskawego dyma to spala olej (uszczelniacze lub turbina) jesli nie, to trzeba szukać gdzie indziej (wyciek?)

 

Ok posprawdzam jeszcze raz,na razie dziękuje za wskazówki,postawie go na kanał i dobrze go prześwietlę,potem podam wyniki oględzin.

 

Gość szymon 1587cm3

To przy okazji zdemontuj waz turbina-intercooler i sprawdz jak wyglada w srodku, lekki nalot olejowy jest jak najbardziej w normie. Duza ilosc oleju - padajace uszczelnienia w turbinie. Jesli nie ma wielkich luzów to da sie jeszcze ja uratowac.

 

Jesli bedzie tylko nalot to ok, chociaz wypadałoby zobaczyc do wydechu.

 

Woda jest ok? Nie ma w niej oleju?

 

  • 2 tygodnie później...

Pytanie - czemu wykluczasz turbinę?

Jak agresywnie jeździsz? Silniki turbodoładowane bardzo agresywnie traktowane potrafią spalić sporo oleju.

Czy patrzyłeś do zbiorniczka wyrównawczego z chłodnicy?

Ja zdecydowanie stawiałbym na uszczelniacze... turbiny właśnie. Oczywiście powinien przykapcać na niebiesko, ale też bądzmy szczerzy - 1.9 jtd jak dobrze pamiętam ma katalizator - więc kopcić za mocno nie będzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania