Gość d4nny Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 czesc, od niedawna mam Honde, zauwazylem ze pali sie kontrolka SRS, zaczelem szukac info o tym problemie... no i zrobilem samodiagnostyke - znalazlem 2 pinową kostke wetknieta w zielona gume po stronie pasazera, wsadzilem zworke, przekrecilem kluczyk az do podswietlenia kontrolek no i kontrolka SRS i Check Engine pala sie non stop - zaczekalem z minute, pozniej ponowilem czynnosc - to samo, czy to oznacza ze mam do wymiany sterownik silnika i sterownik SRS ? czy moze warto sprobowac zresetowac komputer np. odlaczyc akumulator na jakis czas ? dodam, ze w pracy silnika nie zaobserwowalem zadnych niepokojacych objawow, wrecz przeciwnie chodzi cichutko, nie szarpie nie przerywa, moc odpowiednia, nie gasnie, nie pali jakos specjalnie duzo probowalem skasowac blad SRS wg. instrukcji z manuala Hondy ale w momencie kiedy kontrolka ma zgasnac po 6 sekundach nic sie nie dzieje - pali sie i pali...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Ale z Ciebie kaskader nono skoro robisz zgodnie z instrukcja i lampka nie gaśnie widocznie jest jakieś uszkodzenie może jakiś czujnik się zepsuł i dlatego komp się nie zresetuje a co do sterownika silnika on napewno jest dobry skoro silnik pracuje poprawnie, następnym krokiem proponował bym skoczyć na serwis odczytać dlaczego ta lampka się świeci i wymienić uszkodzony element a nie robić doświadczeń na "otwartym sercu"   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d4nny Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Ale z Ciebie kaskader nono skoro robisz zgodnie z instrukcja i lampka nie gaśnie widocznie jest jakieś uszkodzenie może jakiś czujnik się zepsuł i dlatego komp się nie zresetuje a co do sterownika silnika on napewno jest dobry skoro silnik pracuje poprawnie, następnym krokiem proponował bym skoczyć na serwis odczytać dlaczego ta lampka się świeci i wymienić uszkodzony element a nie robić doświadczeń na "otwartym sercu" bardzo mądre rady... zacytuję pewnie zdanie: "3. Opisując, swój problem z samochodem możesz zaoszczędzić ciężko zarobione pieniądze na podobną diagnozę w serwisach motoryzacyjnych" nie po to opisuję tutaj problem żeby zabulić w ASO za diagnozę + część (u nich kilkakrotnie droższą niż np. na Allegro) + robociznę jeśli chcesz pomóc to napisz jakie złącze jest potrzebne aby podłączyć auto do kompa i odczytać błąd a tak w ogóle to jeśli sterownik SRS jest rzeczywiście uszkodzony to jak ktokolwiek odczyta czego dotyczy błąd? każdy powie sterownik do wymiany i wtedy można zdiagnozować jeśli nadal będzie jakiś problem   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 JA Ci zacytuje fragment z Twojego zdania które skserowałeś z zalet rejestracji na forum możesz zaoszczędzić druga sprawa nie jesteśmy wróżkami i nie wiemy co to za Honda z tego co się orientuje to takie silniki były montowane w latach 1995-2001 i były dwa rodzaje silników a co za tym idzie sterowników nie po to opisuję tutaj problem żeby zabulić w ASO za diagnozę wracając do tematu, słabo szukałeś o samodiagnostyce swojego samochodu, może i wtyczkę znalazłeś myślę że procedurę odczytu znasz i wiesz że po włączonym zapłonie nie wciska się hamulca, a kasowanie błędów odbywa się w następujący sposób: połącz ze sobą oba kołki wtyku diagnostycznego. wciśnij pedał hamulca. w czasie wciśniętego pedału hamulca włącz zapłon i po około 2 sekundach lampka się wyłączy gdy lampka jest wyłączona zwolnić pedał hamulca i po około 4 sekundach lampka ponownie się zapali gdy lampka świeci naciśnij ponownie pedał hamulca i przytrzymaj wciśnięty aż po około 4 sekundach lampka się wyłączy i zwolni pedał hamulca po około 4 sekundach lampka miga dwukrotnie wskazując tym, że błędy zostały skasowane. musisz tylko pamiętać wszystko co robisz, robisz na własną odpowiedzialność i zanim zaczniesz ruszać sterownik sprawdź wszystkie czujniki na kołąch bo jak jakiś czujnik jest uszkodzony to kasowanie nic nie da i nie idź na łatwiznę nie sztuka odczytać k ody i je skasować usterkę należy zlokalizować i usunąć a głowę dam że jak będziesz miał jeden czujnik uszkodzony i go wymienisz to napewno ta nurtująca lampka sama zgaśnie. Opis jaki Ci podałem jest do Hondy Civic 97 rok   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d4nny Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 z tego co napisałeś wnioskuję, że pomyliłeś SRS z ABS, ja mam problem z SRS (poduszkami), systemu ABS nawet nie mam w aucie - niestety... auto to Honda Civic 1.4i 90KM, D14A3, EJ9, 1996r. - tj. pisze w opisie tematu   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Kurde to sorki co ja tak z tymi hamulcami hehe no ale do rzeczy w okolicach bezpieczników w kabinie jest taka żółta wtyczka po prawej stronie od bezpieczników która jest wpięta w puste gniazdo, trzeba ja wyciągnąć i zewrzeć kabelkiem te dwa piny Przy zwartych końcówkach przewodu załącz stacyjkę do momentu aż pokażą się świecące kontrolki na desce rozdzielczej kontrolka SRS zaświeci się i po kilku sekundach powinna zgasnąć wtedy rozwierasz zworkę i czekasz 4 sekundy uwaga po zgaśnięciu SRS masz nie więcej niż cztery sekundy na ponowne zwarcie kabelka SRS znów się zapali czekasz kolejne 3-4 sekund i rozłącz kabelek. SRS powinien zgasnąć. I po sprawie Więcej sam nie zrobisz jeśli ta procedura nie skasuje SRS to czeka Cię tylko wyprawa do ASO   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d4nny Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 no to ja wlasnie uzywalem tej kostki tylko nie wiem czy na pewno tej... wyglada ona tak http://www.hcforum.pl/attachment.php?attachmentid=6529&d=1281441828 robilem wszystko zgodnie z instrukcja czyli tj. napisales no i po przekreceniu kluczyla kontrolka po 6 s powinna zgasnac ale pali sie i pali... i nic...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Żeby te fotkę zobaczyć muszę się rejestrowaćć na tym forum ja Ci podam trzy przykłady sam dopasuj do swojego samochodu   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d4nny Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 no to inaczej http://i38.tinypic.com/2j1rmlx.jpg co mam zrobic jesli to ta wtyczka i nie da sie dzieki niej wyczyscic pamieci SRS ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Wygląda na to że to jest ta wtyczka, spróbuj zrobić tak, odłącz na jakiś czas akumulator potem go podłącz i za nim włączysz zapłon przeprowadź procedurę kasowana błędów jeśli to nie będzie skutkowało to zostanie Ci serwis i podłączenie do przyrządu diagnostycznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się