Skocz do zawartości

[silnik benzyna] Wymiana termostatu VW 1.4 ABD i 1.6 ABU


Gość prezesik25

Rekomendowane odpowiedzi

Gość prezesik25

Witam!

 

Dziś postanowiłem wymienić termostat, przy okazji zrobiłem kilka fotek.

 

Potrzebne narzędzia:

 

- klucz płaski nr 10 (do odkręcenia górnej śrubki obudowy termostatu)

- kombinerki (do poluzowania opaski z węża)

- żabka (do ściśniecia opaski na wężu)

- klucz nasadowy nr 10 (do odkręcenia dolnej śrubki obudowy termostatu)

- nowy termostat (najlepiej niemiecki WAHLER)

- litr nowego płynu do chłodnicy (przy upuszczaniu płynu może trochę się wylać /mi poszło 3 litry/ :blush: )

- butelka np. po płynie do spryskiwaczy położona na płask z wyciętą boczną ścianką lub jakaś brytwanna o pojemności najlepiej min. 5 litrów - posłuży jako naczynie do złapania spuszczonego płynu

 

169375e7a3cfaedemed.jpg

 

zdjęcie ogólne miejsca gdzie znajduje się termostat

 

ccfb1df60c86be22med.jpg

 

- zaczynamy od podłożenia pod spód silnika wspomniajej wcześniej uciętej butelki, aby złapać płyn

- odkręcamy korek wlewu płynu na zbiorniczku wyrównawczym

- bierzemy kombinerki i ściskając obejmę węża ściągamy wąż (UWAGA!!) będzie leciał płyn do naczynia pod silnikiem

 

da87a659460d5578med.jpg

 

Jeżeli już płyn zleciał odkręcamy śrubkę górną kluczem płaskim nr 10 i dolną kluczem nasadowym też nr 10.

 

Tak wygląda po odkręceniu:

 

737d57866bd4607dmed.jpg

 

tu mamy przedstawiony stary termostat VERNET(po prawej) i nowy termostat WAHLER (po lewej)

 

1aa12121064b8c21med.jpg

 

tak będzie wyglądać obudowa termostatu po demontażu

 

de147fa6ed5708c8med.jpg

 

trzeba dokładnie wyczyścić krawędzie suchą szmatką

 

0ab4941ffc37b06emed.jpg

 

a tu już przedstawiona kolejność montażu termostatu:

 

- obudowa termostatu

- oring uszczelniający

- termostat

 

5a5dd77ffb68f75emed.jpg

 

a tu już zdjęcie przedstawiające jak to wszystko wygląda złożone w środku

 

38f20b7edbaee452med.jpg

 

przykręcamy obudowę wraz z termostatem do króćca wodnego uważając, aby termostat był równo ułożony (nic na siłę)

 

dbb0ac6b1dbc1d26.jpg

 

potem zakładamy wąż na budowę termostatu używając przygotowanej wcześniej żabki (niestety kombinerkami nie zdołamy objąć dwóch końców obejmy)

 

80d31eef39114c73med.jpg

 

No i potem zalewamy ubytek płynu, odpalamy autko, czekamy aż do włączenia się wentylatora chłodnicy, aby się odpowietrzył cały układ chłodzenia i jedziemy :okej:

 

Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania