Skocz do zawartości

Opel 1.9CDTI (Z19DT) ciężko odpala na ciepłym silniku.


Gość 83pawel

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z Oplem Zafira B 1.9cdti 120KM. Przebieg tylko 90 000km ale ostatnie 4 lata prawie nie był jeżdżony. Odpala bardzo ładnie na gorącym silniku jak i na zimnym silniku. Nawet przy -20 odpala bez najmniejszego problemu. Kłopoty zaczynają się po zgaszeniu gorącego silnika. Wystarczy poczekać około 2 - 3 albo nawet 4 godziny (zależy od temp. na dworze - żeby temp silnika spadła do około 0-10st C) i wtedy już jest go trudno odpalić. Trzeba kręcić około 5 - 10 sekund zanim odpali. Wystarczy poczekać jeszcze kilka godzin aż całkiem schłodzi się silnik i odpala bez problemu. Podobny choć trochę mniejszy jest problem kiedy samochód stoi dłuższy czas w temperaturze około +5 do +15 st. Z takiej temperatury też pali ze sporym zająknięciem, a już z cieplejszej i zimniejszej odpala bez problemu.

Teraz co już sprawdziłem:

- Jedyne błędy jakie były w systemie odnosiły się nieszczelności układu dolotowego ale wymieniłem przepływomierz, EGR i Map sensor i żadnych błędów nie ma a problem z odpalaniem pozostał.

-wszystkie czujniki temperatury w komputerze wydają się pokazywać dobrą temperaturę (przynajmniej kiedy sprawdzam temperaturę zimnego silnika)

- świece żarowe sprawdzone że mają dobrą oporność i przekaźnik je włącza

- ciśnienie sprężania jest ok (nie wiem dokładnie ile bo akurat to nie ja sprawdzałem)

- pompa wtryskowa prawie od razu po przekręceniu kluczyka pokazuje w komputerze ciśnienie oczekiwane czyli około 35MPa

- DPF nie jest jeszcze zapchany

- rozrząd sprawdzony że jest dobrze ustawiony

- próba przelewowa wtryskiwaczy pokazała po 4,5min kolejno dla wtryskiwaczy: 90, 90, 67, 90 ml więc wymieniłem na zregenerowane wtryskiwacze i zakodowałem je i kolejna próba pokazuje wartości po 4,5min: 35, 35, 90, 65 ml - wiem że to też za duże wartości na dwóch wtryskiwaczach i przymierzam się do podmiany na inne żeby sprawdzić ale mnie zbija z tropu to że po wymianie wtryskiwaczy co prawda zmniejszyło się znacznie zużycie paliwa ale w sposobie odpalania nie widzę większej różnicy, więc nie wiem czy to możliwe że tu nadal jest przyczyna problemów?

 

Czy ktoś ma pomysł co jeszcze może być nie tak? Co sprawdzić? Chętnie bym komuś dał to do zrobienia ale nie mam  nikogo kto by chciał się za to zabrać. Tutejszy mechanik podał się już.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania