Gość Bartas Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Na wstępie ściągamy dolną osłonę silnika i podnosimy auto na lewarku od strony kierowcy (chyba że ktoś ma kanał). Następnie podnosimy maskę i szukamy czerwonego korka przy chłodnicy po stronie kierowcy. Następnie pod ten kranik wkładamy kawałek węża i podstawiamy pojemnika na płyn. Odkręcamy korek od pojemnika wyrównującego (ważne!!!) i spuszczamy płyn z układu. Termostat oznaczony jest [3] i umiejscowiony jest przy pompie wody. Miałem auto ze wspomaganiem, a pompa wspomagania uniemożliwiła mi odkręcenie 2 śrub, którymi przykręca się rurkę, w której jest termostat, wiec ściągnąłem pompę wspomagania (ściągnąć pasek i odkręcić 5 śrub i po problemie). Następnie ściągamy gumowy wąż i odkręcamy 2 śruby przytrzymujące termostat [4]: Należy pamiętać że w bloku jest jeszcze płyn więc trochę się go wyleje można podnieść wyżej na lewarku wtedy ubędzie go dosłownie kilka kropel. Wyjęty termostat wygląda tak: Zakładamy nowy termostat (najlepiej Wahlera) pamiętając o oringu!!! Zakręcamy 2 śruby [4] zakładamy gumowy wąż i opaskę uciskową, możemy zalać układ chłodziwem pamiętając o jego odpowietrzeniu. Pamiętajmy o zakręceniu kranika spustowego! Wchodzi ok. 7 litrów płynu; jeśli przechylamy auto na lewarku ok 5,5 l (reszta została w bloku silnika). Pompę wspomagania skręcamy 5 śrubami: - 2 z dołu: - 3 z góry (od przodu): Mając sprawny termostat nasze autko szybciej się rozgrzewa przez co spada nam spalanie. Autor: speed_killer Źródło: http://www.audi80.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/817-silnik-diesel-wymiana-termostatu-audi-80-b4-aaz/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi