Skocz do zawartości

Rav4 I generacji-zerwany pasek rozrządu


Gość viking81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i zwracam się z prośbą o Wasze opinie. Ravka I gen rok produkcji 1999, 2.0 PB+LPG. W trakcie jazdy zapaliła się kontrolka oleju i silnik stracił moc. Ponownie nie udało się odpalić auta. Odholowane do mechanika i diagnoza to zerwany pasek rozrządu. Został wymieniony, ustawiony, lecz wychodzi brak kompresji na trzech cylindrach-wskazanie ok 5. Jeden pokazuje 13. Pytanie czy możliwe takie uszkodzenia po zerwaniu paska w tym silniku? Kolejne pytanie, czy jest sens ładować się w koszty demontażu głowicy i sprawdzania wszystkiego, czy może lepiej szukać jakieś używki. No i na koniec czy w ogóle warto naprawiać, czy sprzedać jako uszkodzone tak jak stoi?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak 16 zaworów, to tłoki uderzyły w zawory i  pokrzywiły zawory, miałem to samo  u Fiat Siena. zdjąć głowice, sprawdzić co jeszcze się stało, np. gniazda zaworowe, denka tłoków  a nawet czy nie doszło do skrzywienia któregoś z korbowodów. Dziwne, że w warsztacie, widząc że silnik 16 zaw. wymieniali zerwany pasek nie sprawdzając przynajmniej kompresji, czy jak pracuje klawiatura, przy pokręcaniu korbowodem. Ja swój  zezłomowałem.  

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.