Gość Bartas Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Naprawa licznika przebiegu kilometrów w zegarach Digital Kadett GSi Przedstawię prosty sposób na naprawę nie działającego, bądź przycinającego się licznika kilometrów w Digitalu. Wada dość powszechnie występująca, a jak się okazuje nie trudna do usunięcia. Potrzebne narzędzia: - wkrętaki – płaski oraz krzyżakowy - torx - wata stalowa/ papier ścierny - pilniki iglaki - dobrze mieć sprężone powietrze do przedmuchiwania Zaczynamy od wymontowania licznika z deski rozdzielczej. Skręcamy kierownicę aby mieć dostęp do 2 śrub widocznych w przypadku kierownicy seryjnej dopiero po jej skręceniu, natomiast w przypadku sportowej widać je od razu. Umiejscowienie śrub zaznaczyłem na fotce- z obu stron jest taki sam układ. Łącznie mamy do odkręcenia 6 śrub. Po odkręceniu śrubek rozczepiamy kostki od świateł, awaryjnych, halogenów i jak mamy grzanych foteli. Dalej należy odkręcić śrubę mocującą licznik u jego góry. Wyciągamy licznik wczepiając go z mocowania dolnego- takie nóżki. Odpinamy wtyczki i gotowe, licznik mamy wolny. Obracamy go wyświetlaczem do góry i wyciągamy. Rozkręcamy licznik- 4 śruby mocujące białą obudowę. Następnie ściągamy ją. Dalej należy uważać na wsuwkę niebieską z taśmą łączącą płytki w liczniku. Aby wymontować sam mechanizm nabijający kilometry- metalowy korpus należy delikatnie unieść zieloną płytkę bez potrzeby rozczepiania taśmy. Mechanizm jest przykręcony fabrycznie na 3 śruby torx. Przechodzimy do części właściwej, a więc naprawy działania licznika. Sam mechanizm wygląda tak ( w moim przypadku brakuje patyka do kasacji licznika dziennego ): Odkręcamy dwie śrubki płaskim wkrętakiem i wyjmujemy. Odczepiamy sprężynkę. Kolejny etap to wyjmowanie trzpieni trzymających wszystkie elementy mechanizmu. Z jednej strony wypychamy, a z drugiej zaczyna się wysuwać Ściągamy w tym momencie licznik kilometrów dziennych Dalej zębatki od przebiegu całkowitego A na koniec główny pręt trzymający kółka z cyferkami Przystępujemy do prac naprawczych, a więc wielkie czyszczenie. Potrzebna nam będzie najlepiej wełna stalowa. Każdy pręcik bierzemy w ręce i porządnie czyścimy usuwając rdzę, pozostałości po wszelkich smarach itp. Polerujemy Kiedy pręciki mamy gotowe zabieramy się za kółka licznika oraz zębatki. W otwory wkładamy pilnik „iglak” i delikatnie piłujemy- ma to na celu nie powiększenie otworów, a dokładne wyczyszczenie. To wszystko, teraz składamy cały mechanizm z powrotem. Nie używamy żadnych środków smarujących itp. Elektromagnesu, który znajduje się z tyłu nie dokręcamy na maxa, pozostawiamy mu delikatny luz aby mógł pracować. Efekt na moim liczniku- stan po naprawie 000000 0000 A na zdjęciu widać stan obecny.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/765-nadwozie-naprawa-licznika-kilometr%C3%B3w-digital-kadett-gsi/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi