Skocz do zawartości

[nadwozie] Naprawa licznika kilometrów Digital Kadett GSi


Gość Bartas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Naprawa licznika przebiegu kilometrów w zegarach Digital Kadett GSi

 

Przedstawię prosty sposób na naprawę nie działającego, bądź przycinającego się licznika kilometrów w Digitalu. Wada dość powszechnie występująca, a jak się okazuje nie trudna do usunięcia.

 

Potrzebne narzędzia:

- wkrętaki – płaski oraz krzyżakowy

- torx

- wata stalowa/ papier ścierny

- pilniki iglaki

- dobrze mieć sprężone powietrze do przedmuchiwania

 

 

Zaczynamy od wymontowania licznika z deski rozdzielczej.

Skręcamy kierownicę aby mieć dostęp do 2 śrub widocznych w przypadku kierownicy seryjnej dopiero po jej skręceniu, natomiast w przypadku sportowej widać je od razu.

Umiejscowienie śrub zaznaczyłem na fotce- z obu stron jest taki sam układ. Łącznie mamy do odkręcenia 6 śrub.

40386632825990083085.jpg

 

Po odkręceniu śrubek rozczepiamy kostki od świateł, awaryjnych, halogenów i jak mamy grzanych foteli. Dalej należy odkręcić śrubę mocującą licznik u jego góry. Wyciągamy licznik wczepiając go z mocowania dolnego- takie nóżki. Odpinamy wtyczki i gotowe, licznik mamy wolny. Obracamy go wyświetlaczem do góry i wyciągamy.

 

Rozkręcamy licznik- 4 śruby mocujące białą obudowę. Następnie ściągamy ją. Dalej należy uważać na wsuwkę niebieską z taśmą łączącą płytki w liczniku. Aby wymontować sam mechanizm nabijający kilometry- metalowy korpus należy delikatnie unieść zieloną płytkę bez potrzeby rozczepiania taśmy.

Mechanizm jest przykręcony fabrycznie na 3 śruby torx.

 

Przechodzimy do części właściwej, a więc naprawy działania licznika.

Sam mechanizm wygląda tak ( w moim przypadku brakuje patyka do kasacji licznika dziennego ):

 

24080925202572367519.jpg

78820646703628497718.jpg

 

Odkręcamy dwie śrubki płaskim wkrętakiem i wyjmujemy.

 

71376380874581289872.jpg

Odczepiamy sprężynkę.

Kolejny etap to wyjmowanie trzpieni trzymających wszystkie elementy mechanizmu.

Z jednej strony wypychamy, a z drugiej zaczyna się wysuwać

68868306670724076651.jpg

Ściągamy w tym momencie licznik kilometrów dziennych

 

Dalej zębatki od przebiegu całkowitego

18136816057482837175.jpg

A na koniec główny pręt trzymający kółka z cyferkami

01707740524613381041.jpg

 

Przystępujemy do prac naprawczych, a więc wielkie czyszczenie.

Potrzebna nam będzie najlepiej wełna stalowa.

Każdy pręcik bierzemy w ręce i porządnie czyścimy usuwając rdzę, pozostałości po wszelkich smarach itp. Polerujemy

24593410793421962639.jpg

Kiedy pręciki mamy gotowe zabieramy się za kółka licznika oraz zębatki.

W otwory wkładamy pilnik „iglak” i delikatnie piłujemy- ma to na celu nie powiększenie otworów, a dokładne wyczyszczenie.

To wszystko, teraz składamy cały mechanizm z powrotem. Nie używamy żadnych środków smarujących itp.

27436406314999596487.jpg

Elektromagnesu, który znajduje się z tyłu nie dokręcamy na maxa, pozostawiamy mu delikatny luz aby mógł pracować.

16388510125319446137.jpg

Efekt na moim liczniku- stan po naprawie 000000 0000

A na zdjęciu widać stan obecny.

95681042054227016814.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.