Skocz do zawartości

ciepły nie odpala, wysokie obroty


Gość maniek765

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maniek765

Ciekawa sprawa:

Ford Ka 1.3 benzyna, 2006r

zimny odpala i pracuje normalnie.

po lekkim nagrzaniu (płyn około 40stC) wchodzi na wysokie obroty (nawet do 4krpm), po przegazowaniu potrafi zgasnąc. I nie chce już zapalić.

na komputerze żadnych błędów. linka przepustnicy się nie zacina. lewego powietrza nie namierzyłem. wskazania TPS i MAP ok.

krokowiec wydaje chrupiący odgłos po włączeniu zapłonu, ale przy zatkaniu dolotu ręką czuć znaczne podciśnienie. silnik dalej nie odpala.

psikanie brake cleanerem w dolot tez nie pomogło odpalić na ciepłym.

rurka podciśnienia do regulatora ciśnienia paliwa sucha.

w kolektorze zasilania wtryskiwaczy ciśnienie jest, nie mierzyłem tylko ściągałem rurkę zasilającą - trochę psiknęło ale jakoś tak słabo.

 

tyle sprawdziłem na szybko na parkingu, zastanawiam się co dalej.

iskra i paliwo jest bo silnik pracuje zimny i ciepły

dużego wycieku lewego powietrza raczej nie ma bo czuć znaczne podciśnienie po zatkaniu dolotu.

 

egr? nawet nie wiem czy jest w tym silniku. i nie tłumaczy to podwyższonych obrotów.

zaworek pochłaniacza par paliwa? ściągałem rurkę od niego idącą i dalej nie chiał silnik zapalić.

czujnik położenia wału korbowego/rozrządu? one też nie spowodują wzrostu obrotów.

 

pomysły, sugestie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Sprawdź kable W/N po nagrzaniu silnika czy nie mają przebicia i świece zapłonowe w jakim stanie są.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maniek765

1sza usterka zidentyfikowana: czujnik temperatury cieczy chłodzącej po nagrzaniu zaczynał pokazywać bzdury. po odpięciu odpala w miarę normalnie. obroty też spadły, choć dalej są nieco podwyższone (200-300rpm powyżej pożądanych) - być może wymiana czujnika pomoże i na to.

kable wn ok, świec nie wykręcałem bo silnik pracuje OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po odpięciu tego czujnika nadal masz podwyższone obroty na: ciepłym czy zimnym silniku?

 

Daj znać czy po wymianie czujnika jest już OK.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania