Skocz do zawartości

Nissan primera p11 2.0 131 KM - jaki parownik


Gość Arkom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w wyżej wymienionym aucie mam do wymiany parownik - bynajmniej tak powiedział gazownik. Obecnie auto chodzi na gazie ale nie zawsze się przełącza na gaz. Sprawdzone zostało (chyba) wszystko, tzn połączenia elektryczne, filtry wymienione - bynajmniej to robił gazownik i przez pewien (niedługi czas) było ok tzn samochód przełączał się na gaz samodzielnie i bez większych problemów. Niestety po paru dniach autem zaczęło szarpać na LPG - gazownik stwierdził, że jest to wina wtryskiwaczy - została założona nowa listwa wtryskowa VALTEK i auto chodzi raczej ok - czasami minimalnie szarpnie ale chodzi tylko, że teraz jest problem bo nie zawsze przełącza się na gaz. Kolejna wizyta u gazownika i tym razem stwierdził, że wina jest po stronie parownika a dokładnie powiedział, że "parownik się zacina" pokazywał na komputerze (tak mówi brat bo to jego auto - mnie przy tym nie było) że na komputerze było pokazane 4 bary a wg gazownika powinno być 1 bar (lub odwrotnie tutaj dokładnie nie pamiętam)

 

I teraz tak, owy gazownik powiedział za wymianę parownika 700 zł oczywiście w cenie jest też parownik. Jak popatrzyłem na allegro parownik można kupić w granicach 300 zł, przełożyć mogę go sam - nie jestem gazownikiem ale pojęcie o mechanice mam, samochody naprawiam więc sądzę, że z samym przełożeniem nie będę miał problemów tylko mam jedno pytanie jaki parownik kupić, ten który jest obecnie w aucie wygląda tak:

 

http://img24.otofotki.pl/obrazki/kh319_20170314_162339.jpg

 

Niestety nie da się nic z niego odczytać stąd nie wiem co kupić. Jest to pierwsze auto z gazem w mojej rodzinie stąd też nie miałem do tej pory większej styczności w LPG. Wiem, że parownik powinien być dobrany względem mocy silnika a dokładniej o 20 - 30% więcej niż moc silnika, ale jakiej firmy polecacie taki parownik. Oczywiście wiem, że po takiej wymianie należy ustawić LPG i tego już nie zrobię ale wymienić sam parownik mogę - zawsze wyjdzie to taniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego parownika lpg już nie kupisz bo to zabytek z innej epoki.

Na szczęście dobra informacja dla Ciebie jest taka że możesz założyć dowolny inny reduktor lpg zamiast tego parownika który masz teraz.

 

Trzeba dobrać żeby była właściwa moc reduktora lpg do silnika. W Twoim przypadku 90% reduktorów.

Możesz kupić na przykład reduktor shark1200, KME Tur + elektrozawór.

Nie kupuj reduktora Alaska.

 

Co do wtryskiwaczy lpg to dałeś sobie wcisnąć najgorszy chłam ,bo takim właśnie wtryskiwacze Valtek.

 

[hide]http://lpgmasters.pl/wtryskiwacze-valtek-czerwone-cz-2/ [/hide]

 

A wystarczyło dołożyć 50-60zł i kipić całkiem przyzwoite wtryskiwacze AC W01 które Valteki biją na głowę.

Można zobaczyć pouczające porównanie wtryskiwaczy lpg Valtek i wtryskiwacze lpg AC W01.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie, z LPG nie mam doświadczenia - co do listwy wtryskiwaczy to była wcześniej VALTEK i gazownik włożył takie same - choć sądzę, że stara listwa jest ok ale to tylko mój domysł.

 

Co do parownika to czy taki zestaw będzie pasował :

KME - http://allegro.pl/reduktor-parownik-kme-tur-slim-200-km-elektrozawor-i5188591197.html#thumb/2

 

Shark - http://allegro.pl/reduktor-shark-1200-zintegrowany-150km-sekwencja-i6689454901.html

 

I jeszcze jedno pytanie piszesz, żeby kupić z zaworem ok rozumiem w pierwszym linku zawór nie jest zintegrowany z parownikiem - i obecnie tak mam że zawór z filtrem (chyba fazy ciekłej) nie jest zintegrowany z parownikiem tylko jest na przewodzie. W drugim linku owy zawór jest zintegrowany z parownikiem - dobrze rozumiem? Moje pytanie jest takie jeżeli kupię parownik zintegrowany z zaworem to jedynym problemem może być inne poprowadzenie przewodów gazowych i elektrycznych, czy jeszcze może być jakiś inny problem?

 

I jeszcze coś czy typ centralki od LPG ma znaczenie przy wyborze parownika? W owym aucie centralka jest "firmy" ZENIT - z taką centralką było auto kupione tzn z takim gazem i moje pytanie jest proste czy rodzaj centralki ma znaczenie dla parownika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. W takim razie który z dwóch wymienionych wyżej parowników być polecał i czy te które podesłałem w linkach wgl będą pasowały? Dodam, że obecnie parownik nie jest zintegrowany z zaworem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. W takim razie który z dwóch wymienionych wyżej parowników być polecał i czy te które podesłałem w linkach wgl będą pasowały? Dodam, że obecnie parownik nie jest zintegrowany z zaworem.

 

Oba się nadają tak samo. Tur jest mocniejszy niż shark1200. Pozostaje kwestia który reduktor lpg będzie prościej zamontować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zamawiam KME, obecnie mam parownik niezintegrowany z elektrozaworem więc powinno być prościej. Pytanie kolejne, po zamontowaniu parownika jak go wstępnie ustawić - bo i tak podejdę z tym go gazownika ale na początek jak to ustawić - założyć jak leci czy jednak pokręci śruba na parowniku ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

zaoszczędzisz teraz na zle dobranym parowniku a później na stacji benzynowej co przejechane 100km będziesz zostawial 2-3 zl więcej....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania