Skocz do zawartości

[nadwozie] Wymiana osłon (mieszków) Ford Cougar


Gość Bartas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Bartas

Kupiłem nowe mieszki na biegi i ręczny bo stare były już ściuchrane. Mieszki są z grubej czarnej skóry. Cała operacja wydawała się banalnie prosta zanim nie zabrałem się do pracy. O ile mieszek od lewarka zmiany biegów można dość prosto wymienić o tyle ten od ręcznego to już nie "takie proste " i trzeba zdejmować z auta cały tunel z podłokietnikiem.

 

 

 

Żeby wyciągnąć osłonę z biegułowni wystarczy ją po prostu zdjąć, wychodzi lekko i nie powinno to nastręczać nikomu problemu.

 

 

 

Teraz rozbieramy podłokietnik:

 

Odkręcamy blachowkręt ukryty pod plastikową osłonką - z drugiej strony od kierowcy jest taki sam.

01_208.jpg

 

 

Następnie wyjmujemy popielniczkę i osłonę zapalniczki, tam są kolejne 2 śrubki.

02_209.jpg

 

 

Potem odkręcamy 3 śrubki w podłokietniku.

03_213.jpg

 

 

Następnie zdejmujemy osłonę z lewarka biegów, wrzucamy na wsteczny, podnosimy ile tylko można hamulec ręczny i ściągamy cały tunel. Ciężko to wyłazi i trzeba to robić ostrożnie.

 

Wywalamy podłokietnik do góry pupą i ukazuje na się fuszera pracowników Forda, osłona ręcznego jest przymocowana do jednorazowej ramki która jest zgrzana z całym tunelem.

04_194.jpg

 

 

Zdjąłem ją rozgrzewając każdy spaw lutownicą.

05_183.jpg

 

 

Uchwyty będą potrzebne do ponownego montażu, mieszek do ramki przymocowany jest spinaczami które trzeba wydłubać. Oczywiście połamałem ją w trzech miejscach i trzeba był kleić.

06_165.jpg

 

 

Na nowym mieszku trzeba zrobić nacięcia żeby wsadzić tą ramkę.

07_142.jpg

 

 

W mojej wersji osłona trzyma się tylko na tych nacięciach , nie robiłem żadnych dodatkowych mocowań/spinek.

08_137.jpg

 

 

Jak już uda nam się jakoś to zamocować wkładamy ramkę na miejsce i mocujemy - użyłem żywicy, przy okazji okleiłem duże powierzchnie żywicą ze szklaną matą żeby usztywnić całość (na fotce widać początek zabawy z żywicą) i pokleiłem co się dało.

09_114.jpg

 

 

Ręczny już mamy to zabieramy się za lewarek biegów.

 

 

 

Ramka składa się 2 części, jednej dość solidnej i drugiej takiej badziewnej. Nowe mieszki są z bardzo grubej skóry (oryginalnie z jakiegoś cienkiego badziewia) i tej drugiej ramki już nie udało mi się sensownie założyć, być może też kupiłem badziew i droższe byłyby delikatniejsze (moje kosztowały coś około 30 zł za komplet 2 mieszki). Całość również pospinana jest spinaczami które trzeba zdjąć.

 

Przymocowałem ją tak ja od ręcznego czyli zrobiłem nacięcia.

10_175.jpg

 

 

A ponieważ ramka jest solidna przykręciłem wkrętami.

11_152.jpg

 

 

Kiedy nam wszystko powysycha montujemy całość na aucie poprawiamy wszystko, skręcamy i… już!!!

12_140.jpg

13_111.jpg

 

 

Całość razem z czasem potrzebnym do wyschnięcia żywicy zajęła mi około 3h.

 

 

 

Autor: alfatech

 

Źródło: http://www.cougarklub.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.