Skocz do zawartości

[tuning] Short Shift - jak założyć Ford Cougar


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Bartas

Postaram się zobrazować jak najprościej założyć urządzenie.

 

 

 

Potrzebne będzie:

 

* short shift

* śrubokręty

* końcówki gwiazdki - Torx

 

 

 

Czas operacji do 1h.

 

 

 

Zaopatrzyłem się w taki zestaw short shift:

 

LINK

 

 

 

Jednak polecam zestaw z gałką! W momencie kiedy ja kupowałem "przypomniało im się, że nie posiadają na stanie"... Z tego co się orientowałem są różne opcje urządzenia - od 20% do 50% skrócenia skoku lewarka. Oprócz tego trzeba się przygotować na fakt, że drążek będzie sporo krótszy... co czasem wnerwia bo ręka opada z podłokietnika.

 

 

 

Do rzeczy:

 

 

 

1.

 

a) Zaczniemy od wyjęcia popielniczki oraz plastiku wokół zapalniczki.

 

B) Odpinamy mieszek drążka.

 

c) Demontujemy tunel - śruby (6szt.) są odpowiednio.

01_27.JPG

 

 

d) Najlepiej jest cały tunel zdemontować - w tym celu podciągamy ręczny, zsuwamy mieszek z ręcznego i musimy wymanipulować całym tunelem tak aby wyszedł do góry i do tyłu.

 

 

 

2.

 

a) Odkręcamy cztery czołowe śruby.

02_26.JPG

 

 

B) Warto tu zaznaczyć, że przy śrubie 3 jest "element 5" - który odpowiada za blokadę wstecznego ... jeśli komuś przeszkadza można zdjąć.

03_21.JPG

 

 

c) Po odkręceniu mamy pośrodku lewarek, od góry "element 6" który odchyla się do góry i "element 7" który spada na dół

04_22.JPG

 

 

d) Najpierw trzeba odpiąć el. 8 od lewarka - po prostu trzeba go wysunąć w lewo.

 

e) Tu trudniejsza sprawa - żeby odpiąć lewarek trzeba od odpiąć również z elementu 9. Podobnie jak wyżej, wysuwając go w lewo.

05_17.JPG

 

 

3.

 

a) Teraz mamy wyjęty lewarek.

06_17.JPG

 

 

B) Należy zdjąć ze starego lewarka najpierw gumkę (która jest na kulce - trzeba to wymienić) a później 2 plastiki kulki.

 

Tutaj już ewidentnie widać różnice między lewarkami. Długość góry, długość dołu, zakrzywienie.

07_18.JPG

 

 

4. Składamy wszystko do kupy.

 

a) Złożony lewarek z plastikami i gumką wkładamy na swoje miejsce. Zapinamy el. 9 później el. 8.

 

B) Składamy elementy 6 i 7 - zakręcamy śruby.

 

c) I tu ważna rzecz ! Przypilnujcie żeby sprężynka trafiła na swoje miejsce.

08_14.JPG

 

 

d) Zakładamy tunel i mieszek.

 

e) Odkręcamy ze starego lewarka gałkę - będzie tam sprężyna i plastik. Przekładamy je do nowego lewarka analogicznie na górę. Nie musimy tego robić w przypadku kiedy nie chcemy "podnoszonego wstecznego".

09_12.JPG

 

 

f) W komplecie z urządzeniem zostały nam jeszcze 2 gumki, malutki stożek (rureczka), oraz nakrętka.

 

Stożek - umieszczamy by zablokować (mnie się tego nie udało zrobić i póki co mam drucik), element 10.

10_14.JPG

 

 

Gumki - są po to by element 11 nie obijał się dookoła lewarka, trzeba je umieścić na lewarku.

 

Nakrętka ... tu mam problem bo nie wiem do czego służy.

 

g) Żeby przełożyć mieszek musieliśmy do odpiąć - więc teraz na lewarku można go spiąć np. zipem.

 

h) Pozostaje nam nakręcić gałkę i jeździć.

 

 

 

Autor: Lady Walkiria

 

Źródło: http://cougarklub.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania