Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Termostat nie powinien się otwierać na niedogrzanym silniku, chyba że go ciśnienie otwiera ale to musiałoby być dużeeee ciśnienie. To tylko mój domysł może błędny ale generalnie termostat nie powinien się otwierać przy niedogrzanym silniku.

 

Układ odpowietrzyłem tak jak polecał kolega wyżej, wydaje mi się że pomogło, temperatura nawiewu jest już wyższa.

Powietrze przy tej śrubce zeszło, więc było w układzie.

 

Czy istnieje jeszcze taka możliwość że czujnik temepratury jest zepsuty? Bo termostat powinien się otwierać z tego co wiem przy temperaturze ok. 85 stopni. Zegar czasem pokazuje 60, czasem 70, a czasem wcale się nie podnosi, a termostat mimo to sie otwiera.

 

Może być czujni uszkodzony ale może też być jeszcze powietrze w układzie. Odkręcałeś korek od zbiorniczka? jak odpowietrzałeś?

 

[ Dodano: 2017-01-08, 16:47 ]

Niech auto ostygnie i opadnie ciśnienie wtedy odkręć kolek w zbiorniczku i zobacz ile masz płynu zakładam, że będziesz musiał dolać.

 

Zagrzalem go do niby 90 stopni i odpowietrzylem na wężu i na tej śrubce, a korek odkręciłem pózniej na zgaszonym silniku.

 

Poziom płynu jeszcze nie sprawdzałem, musze zaczekać aż ostygnie silnik.

 

Jutro spróbuje jeszcze zmienić czujnik temperatury.

 

Układ odpowietrzyłem już chyba w każdy możliwy sposób.

Dodatkowo tak jak mówiłem zmieniłem czujnik temperatury.

Z nawiewów wieje cieplejsze powietrze, ale silnik dalej nie trzyma 90 stopni. Ani w trakcie jazdy, ani w trakcie postoju. Temperatura waha się w zależności od obrotów.

Czy macie jeszcze jakieś pomysły gdzie szukać problemu :( ?

 

Gość szymon 1587cm3

Ciśnienie w układzie jest normalne teraz?

Na gorącym silniku poziom płynu jest maksymalnie 1cm wyżej od stanu na zimnym silniku?

 

Jeśli powyższe jest na tak to podmieniłbym termostat na kolejny. Cieżko trafić na nowy i sprawny. Ja używam wahler'a i wernet'a ostatnio.

Podczas rozgrzewania silnika chłodnica może się zrobić ciepła dopiero gdy wskazówka pokaże 85-90stopni, wcześniej ma być ciągle zimna. Jeśli jest inaczej to termostat jest do kitu.

 

Tak jak pisze kolega wyżej termostat do sprawdzenia / podmienienia. Ciśnienie sądzę, że spadło bo o tym kolega nic nie mówił. Ewentualnie jeżeli układ jest DOBRZE odpowietrzony a ciśnienie nadal jest możesz mieć uszkodzony korek od zbiorniczka - a dokładniej zaworek w nim, który przy wzroście ciśnienia powinien upuszczać ciśnienie z układu.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania