Skocz do zawartości

[podwozie] Wymiana sprężyn lub amortyzatora przód BMW E34


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Bartas

A więc tak:

 

 

 

1. Najpierw ściągamy kapsel zakrywający mocowanie amortyzatora.

01_201.jpg

 

 

2. Następnie popuszczamy nakrętkę mocującą amortyzator. Klucz 22 a w środku na imbus nr 6 do kontrowania. Robimy to na samym początku gdyż nacisk wywierany przez sprężynę na cały McPherson działa na naszą korzyść i jest łatwiej ją odkręcić, można to zrobić dopiero po wyjęciu całego McPherson ale po się męczyć .

02_202.jpg

 

 

3. Popuszczamy śruby mocujące McPherson do kielicha.

03_207.jpg

 

 

4. Auto do góry i ściągamy koło.

 

5. Popuszczamy śrubę mocującą zetkę do stabilizatora.

04_188.jpg

 

 

6. Odkręcamy czujnik ABS-u.

05_177.jpg

 

 

7. Wysuwamy kabel od czujnika zużycia klocków z mocowania.

 

8. Wysuwamy przewód hamulcowy z mocowania.

 

9. Wysuwamy kabel od czujnika ABS-u z mocowania.

06_160.jpg

 

 

10. Odkręcamy zacisk i podwieszamy go sobie na drucie.

07_138.jpg

 

 

11. Podkładamy podnośnik hydrauliczny pod tarczę hamulcową i podnosimy do góry tak aby zetka gładko nam wyszła z mocowania do stabilizatora i następnie opuszczamy podnośnik.

 

12. Odkręcamy 3 śruby od mocowania McPherson - a podstawy. Podstawa McPherson - a jest na samym dole, łączą się z nią wahacze.

08_133.jpg

 

 

13. Zakładamy ściągacze do sprężyn do sprężyny i wstępnie je dokręcamy (tylko jeśli ktoś używa ściągaczy śrubowych).

 

14. Odkręcamy 3X śruby mocujące McPherson do kielicha.

 

15. Wyjmujemy McPherson.

 

16. Ściskamy ściągaczami sprężynę.

 

17. Odkręcamy śrubę mocującą amortyzator.

 

18. Ściągamy sprężynę.

 

 

 

Jeśli ktoś wymienia amortyzator dodatkowo:

 

 

 

19. Odkręcamy zabezpieczenie amortyzatora do kolumny McPherson. Taka duża nakrętka gdzieś w 2/3 długości całego McPherson-a. Najlepiej jest ją wkręcić w imadło i kręcić całym McPherson-em.

09_110.jpg

 

 

20. Wyjmujemy amortyzator.

 

Ja wymieniałem tylko sprężyny na H&R - jest taka mała różnica między seryjnymi:

10_171.jpg

 

 

Mam nadzieje ze niczego nie pominąłem, składamy odwrotnie do rozkręcania.

 

 

 

Autor: tigwelder

 

Źródło: http://www.bmw5er.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania