Gość Bartas Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Ponieważ dawno obiecałem i kilka osób pytało o regulacje popychacza sprzęgła. A teraz miałem trochę czasu oto instrukcja regulacji popychacz oraz pedału sprzęgła. Spis elementów: 1. Popychacz siłownika sprzęgła 2. Śruba regulacji pedału sprzęgła 3. Podstawka śruby regulacji sprzęgła 4. Sprężyna pedału sprzęgła 5. Nakrętka kontrująca popychacz siłownika sprzęgła 6. Pedał sprzęgła 7. Nakrętka kontrująca śruby regulacji pedału sprzęgła Opis czynności: 1. Ładujemy się pod kierownice (warto wyciągnąć fotel, jest dużo wygodniej). 2. Wciskamy pedał sprzęgła nr 6 (wystarczy trochę) i luzujemy obie nakrętki kontrujące (nr 5 i 7). 3. Wykręcamy śrubę regulacyjną pedału sprzęgła (nr 2) (oczywiście nie całkiem ponieważ będzie problem z wstawieniem jej powrotem). 4. Regulujemy popychacz (nr 1) wkręcając go lub wykręcając zależnie od tego czy sprzęgło ma brać niżej czy wyżej. Aby brało niżej należy popychaczem kręcić w lewo, aby brało wyżej analogicznie w prawo. Trzeba uważać żeby nie przesadzić z wykręcaniem bądź wkręcaniem ponieważ popychacz zbyt mocno wkręcony może doprowadzić do ślizgania się sprzęgła a wykręcony do braku możliwości wbicia biegu. 5. Odpalamy auto i sprawdzamy czy biegi wchodzą płynnie i gładko (można się przejechać ale bez szaleństw gdyż popychacz nie jest skontrowany ani pedał wyregulowany). 6. Jeżeli wszystko jest ok kontrujemy popychacz dokręcając nakrętkę kontrująca (nr 5). Jeżeli nie to wracamy do pkt. 3 7. Teraz należy wyregulować pedał sprzęgła (jego wysokość od podłogi według manuale wynosi 210 mm od podłogi. Wymiar jest oczywiście orientacyjny i może się różnić gdy sprzęgło i pompa jest mniej lub bardziej zużyta). Robimy to za pomocą śruby regulacji pedału sprzęgła (nr 2). Należy to zrobić w taki sposób aby popychacz (nr 1) miał minimalny luz gdy pedał jest puszczony. Śruba regulacyjna (nr2) powinna być oparta na podstawce plastikowej (nr 3). 8. Po ustawieniu pedału w odpowiednim położeniu należy dokręcić nakrętkę kontrująca (nr 7). 9. Teraz odpalamy silnik sprawdzamy czy wszystko jest ok. 10. Jedziemy na jazdę próbną. Najpierw ruszamy powoli wsłu*** ojejciujejciu! ***ąc się w silnik i sprzęgło jak wszystko ok to warto ruszyć gwałtowniej (można zamielić kołami) i wkręcić silnik na wysokie obroty (im wyżej tym lepiej) żeby sprawdzić czy sprzęgło się nie ślizga. Jeszcze klika uwag: * brak luzu między popychaczem a tłokiem pompy sprzęgła powoduje stały nacisk łożyska wyciskowego na docisk, co może spowodować poślizgu sprzęgła lub inne problemy * przed jazdą próbną należy wszystko jeszcze raz sprawdzić (dokręcenie nakrętek kontrujących) I kilka przydatnych wymiarów podanych w manualu: * (A) SKOK PEDAŁU SPRZEGŁA: 142 mm * ( SKOK JAŁOWY PEDAŁU Sprzęgła: 9,0 - 15,0 mm, łącznie ze skokiem jałowym pedału 1-7 mm * © WYSOKOŚĆ PEDAŁU Sprzęgła: 210 mm od podłogi * (D) WYSOKOŚĆ PEDAŁU W MOMENCIE ROZŁĄCZENIA Sprzęgła: 90 mm od podłogi UWAGA INSTRUKCJA ROBINA NA PODSTAWIE V-GEN (CC7) WYMIARY ORAZ ELEMNTY W INNYCH MODELACH MOGĄ SIĘ NIEZNACZNIE RÓŻNIĆ ALE IDEA POZOSTAJE TA SAMA Oczywiście wykonanie tej regulacji wymaga trochę zdolności, wyczucia oraz minimum wiedzy o układzie napędowym. Autor: Seraphin Źródło: http://www.accordklubpolska.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/700-silnik-benzyna-sprz%C4%99g%C5%82o-regulacja-peda%C5%82u-oraz-popychacza/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi