Skocz do zawartości

Opel Kadett E - falujące obroty i uboga mieszanka


Gość autominus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z nierówną pracą silnika na biegu jałowym.

 

Wartości sondy lambda wahają się w zakresie 0.1V do 0.35V, wymieniłem sondę na nową i również działa w tym samym zakresie. Sonda jest na 100% sprawna. Tym samym przypuszczam, że pokazuje prawdziwą wartość A/F, a z odczytu wartości wnioskuję, że mam ubogą mieszankę.

 

Mierzyłem również wartość napięcia MAP sensora:

Włączony tylko zapłon: 4.81V

Włączony silnik (zimny zaraz po odpaleniu): 1.24V - 1.28V

Silnik na biegu jałowym (rozgrzany do temperatury roboczej): 1,10V - 1,20V

Gdy zwiększę obroty napięcie wzrasta do: 4,8V

 

Wymieniłem, również silnik krokowy na nowy. Przeprowadziłem proces adaptacji, ale nic się nie zmieniło.

Cewka zapłonowa, przewody, świece zapłonowe, palec i kopułka aparatu zapłonowego są nowe. Również wężyk MAP sensora, odmy jest nowy.

 

Na wolnych obrotach szarpie i nie wiem co może być przyczyną. Silnik ma bardzo dobre przyśpieszenie.

 

Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.

 

Samochód:

Opel Kadett E, silnik: C16NZ, paliwo: benzyna, skrzynia biegów: automatyczna, gaźnik: mono wtrysk

 

[ Dodano: 2016-04-25, 11:34 ]

Udało mi się rozwiązać problem.

Okazało się, że był jeden wadliwy przewód od pochłaniacza par paliwa i zasysało nim lewe powietrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania