Skocz do zawartości

Corsa b 1.2 16v Rozrusznik kręci ale silnik nie odpala


Gość opel_corsa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość opel_corsa

Dzień dobry.

 

Samochód po dwóch tygodniach stania pod blokiem nie odpalił z powodu rozładowanego akumulatora. Po naładowaniu akumulatora silnik już nie zaskoczył.

Samochód mam od ponad miesiąca. Przed awarią normalnie przyjechałem, silnik równo chodził a samochód płynnie przyspieszał. Po rozruchu lampka od akumulatora często mi się paliła, musiałem przygazować to gasła.

Odziedziczyłem też po poprzednim właścicielu błąd egr z którym jeździł przynajmniej dwa lata.

Kontrolka nie miga wiec immobilizer odpada.

Iska jest na wszystkich świecach i są mokre od benzyny. Pompa chodzi cały czas gdyż ktoś ją podłączył na krótko. Kabelek wychodzący z za bezpieczników i wpięty konwektorem bezpośrednio w miejsce bezpiecznika - pompa pracuje cały czas po włączeniu stacyjki. Przebieg na liczniku to 175 000

 

Co zrobiłem - ustaliłem:

Wymieniłem czujnik położenia wału na oryginał Boscha.

Świece wysuszyłem opalarką i wkręciłem ponownie bez rezultatów.

Masa przechodzi na silnik, karoserie, ECU

Z odpowietrznika na listwie wtryskowej po naciśnięciu bolca tryska paliwo, czyli paliwo dochodzi do listwy na 100%

Próbowałem wielokrotnie odpalić silnik aż do rozładowania akumulatora z gazem wciśniętym do oporu i nic. Odłączałem pompę miedzy rozruchami tez bez efektów.

 

Po zakupie musiałem uzupełnić olej bo było sucho na bagnecie, ale wyczytałem że corsy lubią brać olej . Ostatnia wymiana luty 2015 zrobiono w tym czasie 15 000 a ja po kupnie dolałem około 1,5 litra. Dolałem także ostatnio 200ml płynu chłodniczego do zbiorniczka wyrównawczego bo było sucho. Nie sprawdzałem po zakupie wiec go od początku nie było.

Podczas odpalania zatkałem dolot powietrza dłonią i nic ? Czy tam powstaje tak małe ciśnienie żeby nić nie poczuć ? Odłączałem także wtyczki od przepływomierza i zaworu egr bez efektu.

 

Sugestie z innego forum:

brak kompresji - przeskoczył łańcuch rozrządu lub padł ECU.

 

Niestety nie mam manometru z odpowiednią końcówką by zdiagnozować kompresje.

ECU na podmianę i kabla do podpięcia kompa też nie. :(

 

Może ktoś ma jakiś inny pomysł, czy sposób tak nagłego braku współpracy tego auta ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawić rozrząd na znaki / blokady - skoro tam jest łańcuch i zobaczyć w ten sposób czy nie przeskoczył łańcuch.

 

Druga sprawa, mówisz, że jest iskra na świecach i że są mokre świece - mogę wnioskować z tego, że mogą lać wtryski i zalewa świece. Spróbuj odpalić na plaka.

 

Co do EGR - u zaślep go bynajmniej na czas naprawy, jeżeli nie jest zaślepiony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość opel_corsa

Dzisiaj zdjąłem odmę i jej ścianki były pokryte mazią koloru musztardy ale była drożna. Załatwiałem też że olej śmierdzi benzyną. Słychać tez dziwne syczenie w okolicy przepustnicy jak pompa paliwa chodzi ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania