Gość Bartas Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Podstawowym problemem w Hyundaiu Coupe RD jest to, że brakuje w nim kontrolki Check Engine (kontrolka jest w wersji amerykańskiej tylko(?)), co znacznie utrudnia odczyt błędów komputera, bez korzystania z komputera diagnostycznego. Po wielu nieudanych próbach odczytu błędów z ECU do głowy przyszedł mi jeszcze jeden pomysł, który okazał się skutecznym. Na początek zdejmujemy całą deskę rozdzielczą, aż do momentu, w którym jesteśmy w stanie wyjąć licznik (koniecznie na wyłączonym zapłonie, nie trzeba odłączać aku). Po wyjęciu licznika z tyłu widać miejsce na kontrolkę Check Engine (między kontrolką o otwartych drzwiach a olejem zdaje się, miejsce to jest opisane, więc nie będzie problemu ze znalezieniem), która jest zaślepiona ALE poprowadzone są w to miejsce przewody od komputera. Do ręki bierzemy miernik i patrzymy, który styk w miejscu na kontrolkę to masa a który sygnał. Nas interesuje sygnał. Sprawdzamy masując styk a drugim przewodem jadąc po złączach na podłączeniu. Jak już wiemy, który styk to sygnał wybieramy sobie jedną z kontrolek - albo CRUISE albo OD/OFF. Są to kontrolki po lewej stronie licznika, ja osobiście wybrałem CRUISE, gdyż tempomatu nie posiadam, zatem kontrolka nie jest wykorzystywana a nam teraz się przyda - właśnie zapoznałeś się z nowa kontrolką Check Engine, która będzie nazywać się Cruise . W tym miejscu uprzedzam, że teoretycznie można by wywiercić dziurę w liczniku i wykorzystać zaślepione miejsce na Check Engine, ale według mnie jest to mało korzystne - będzie mniej estetycznie i dziura zostanie już na zawsze. Teraz przechodzimy do sedna, znajdujemy w otchłani naszego garażu/szafy/etc. cienki izolowany kabelek o długości około 20cm. Następnie ściągamy izolację na obu końcach. Wyciągamy żarówkę od kontrolki CRUISE z oprawki i wsadzamy pozbawiony izolacji kabelek między żarówkę a oprawkę, tak aby kabel zwierał nam się z jednym przewodem żarówki. Następnie miernikiem sprawdzamy tak samo jak w przypadku miejsca na Check Engine gdzie w miejscu na Cruise jest sygnał a gdzie masa. Pierwotny sygnał (nie masę) dla Cruise izolujemy (izolacje naklejamy na styku sygnału między licznikiem a oprawką żarówki). Masa pozostaje tak jak była pierwotnie. Wracamy do naszej oprawki z żarówką i wsadzonym kabelkiem. Oprawkę wkładamy z powrotem na miejsce Cruise, tak aby strona sygnału (czyli tam gdzie włożyliśmy kabel) pokrywała się ze stroną gdzie zaizolowaliśmy pierwotny sygnał Cruise. Jednym słowem tutaj korzystamy z tylko z masy. Teraz układamy sobie kabelek aż do miejsca na Check Engine. Koniec kabla dobrze przyklejamy do styku z sygnałem Check Engine (ciężko by było to przylutować, poza tym dzięki temu nadal nie ingerujemy w budowę licznika). Następnie wsadzamy licznik na miejsce i przekręcamy kluczyk. Jeżeli Cruise zapali się raz, to znaczy, że wszystko zrobione jak trzeba i możemy sobie czytać błędy itp. Błędy wywołujemy zwierając w złączu OBD2 pod kierownicą 4 i 15 pin (zaznaczone @). ______ /+@--+---\ czyli 7 pin od prawej, górny (węższy) rząd /++--@---\ czyli 4 pin od prawej, dolny (szerszy) rząd ---------- Zanim przekręcimy kluczyk na zapłon (po tym przekręcamy na zapłon) czekamy 5s i rozwieramy 4 i 15 pin. Po kilku sekundach nasza nowa kontrolka zacznie pokazywać pierwszy błąd, aby przejść do następnego błędu ponownie zwieramy 4 i 15 pin na 5s i rozwieramy - i tak do końca. Jeżeli w komputerze nie ma błędów, kontrolka wykaże "błąd" 4444. Np. błąd nr 1312 będzie wyświetlony tak: DŁUGI błysk (rozpoczęcie) - 4x2 błyski (wejście w tryb serwisowy, czyli 2222) - DŁUGI (przejście do następnego) - 1xbłysk, 3xbłysk, 1xbłysk, 2xbłysk (kod błędu) - DŁUGI (przejście do następnego) - 4x3 błyski (zakończenie trybu serwisowego, czyli 3333). Autor: imperpl Źródło: http://forum.hyundaicoupe.pl   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi