Skocz do zawartości

VW Passat 1.9 TDi nie odpala


Gość Arkom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio w moje ręce trafił Passat B5 110 KM. Podczas jazdy auto nagle straciło moc, i zgasło.... Po pewnym czasie ( jak ostygło ) auto odpaliło pochodziło trochę na wolnych obrotach i zgasło, i w takim stanie trafiło do mnie. Dziś jak naładowałem akumulator chciałem go odpalić i cóż nie mogłem kręciłem kręciłem ale nic z tego. podpiąłem VAG-a były dwa kody błędów w sterowniku silnika 575 oraz 550 ( błąd sporadyczny ). Ten pierwszy mówi o ciśnieniu w kolektorze ssącym, a dokładnie: "Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej", błąd 550 "kontrola czasu wtrysku" z tym, że to jest błąd sporadyczny. Błędy skasowałem i zacząłem troszku dłubać czy aucie.

 

Do wtrysków paliwo dochodzi - po poluzowaniu przewodów przy wtryskach paliwa pojawia się podczas kręcenia rozrusznikiem. Po kilku krotnym kręceniu rozrusznikiem auto zaczęło łapać i w końcu odpaliło i w sumie pracowało na wolnych obrotach równo,po zgaszeniu już nie odpala.

 

Wygląda to tak jakby nie było powietrza lub wtrysk paliwa był w bardzo złym momencie. Jutro zobaczę czy odpali z palka.

 

Co mnie zastanawia jak włączę zapłon to z pompy wtryskowej dochodzi głośny dźwięk tak jakby jakoś nie normalnie pracował nastawnik pompy.

 

Pytanie jest takie czy może to być uszkodzona pompa wtryskowa? Jeżeli tak to dlaczego nie ma żadnych błędów od niej?

 

Błąd 575 może mieć wiele przyczyn. Latem turbina była regenerowana. N75 jutro podmienię ale nawet jakby to była wina N75 to by odpalił chyba? Rozrząd zrobiony 20 tyś temu. Płyn w zbiorniczku ok nie brudny i nie ubywa, olej też w porządku, kompresji nie mierzyłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko, że do tego wypadałoby aby auto odpaliło xD a teraz nie chce palić ... Teraz tak zakładając, że uda mi się odpalić auto to z których bloków najlepiej zrobić pomiary?

 

[ Dodano: 2016-01-03, 21:36 ]

I najważniejsze w tym modelu ( na zwykłej pompie wtryskowej oraz zwykłych wtryskach ) jaki powinien być kąt wytrysku ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaznacz położenie pompy i spróbuj delikatnie cofnac ewentualnie przyspieszyć (przesuwając w kierunku bloku silnika zwiększasz od ciągając zmniejszasz)minimalny ruch wiele zmienia! korzystam z komputera diagnostycznego wiec nie powiem jaka powinna byc konkretna granica.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz rowniez ustawienie rozrzadu...teoretycznie nie moze sie zmienic lecz nie wiem czy znasz historie samochou swojego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie mój samochód. Rozrząd był robiony 20 tyś temu więc nie sądzę, że przeskoczył - jak widziałem dziś pasek rozrządu ( po zdjęciu osłony rozrządu ) to jeszcze widać numery na pasku. Ustawienie rozrządu sprawdzę na pewno nie zaszkodzi. Przed tym podmienię jeszcze filtr paliwa bo stary jest w opłakanym stanie. Tylko teraz pytanie jeżeli to nie będzie filtr, rozrząd okaże się ok a kąt wtrysku wyjdzie ok to co wówczas?

 

[ Dodano: 2016-01-03, 22:02 ]

A jeszcze cię kolego zapytam, w dieslu bez ECU ( dokładnie chodzi mi o Vento 1.9 TD ) aby ustawić kąt wtrysku tak książkowo muszę mieć czujnik zegarowy - gdzie go wkręcić w pompę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania