Skocz do zawartości

[silnik]Wymiana uszczelki głowicy c12nz/c14nz/c16nz/c18nz


Gość fifek

Rekomendowane odpowiedzi

Uszczelka pod głowicą

 

Wymiana uszczelki pod głowicą.

 

Narzędzia potrzebne do operacji na serduchu:

- klucze od 8 do 21

- klucz dynanometryczny

- młotek

- odrdzewiacz

- nowa uszczelka

- tzw. Hermetyk (bezglutenowiec, ale jest drogi a Hermetyk niedostępny)

- benzyna do mycia

- szpachelka ostra

- szczotka druciana

- 2 piwka

 

Wiec na początku zabrałem się za odkręcenie wydechu (można odkręcać kolektor wydechowy ale po co?) Odkręciłem 2 śruby na sprężynach (klucz 14)

kopiadsc00037ij1.th.jpg

 

potem przyszła pora na nakładkę na wtrysk i odczepienie wszystkich przewodów zaznaczonych na zdjęciu:

między innymi:

- doprowadzenie paliwa

- powrót paliwa

- dopływ gazu

- rurki podciśnienia

oraz wypinamy wiązke z czujników, od krokowca i wtrysku.

 

zdj2np4.th.jpg

 

potem przystępujemy do zdjęcia podstawki cięgna od przepustnicy gdyż nam blokuje dostęp do śrób (na końcu tej nakładki jest blokada którą trzeba otworzyć), delikatnie śrubokrętem podwazamy i zeskakuje, potem klucz 17 i odkręcamy podstawkę:

 

a1afa5fc2811c51amedgf1.th.jpg

 

Kiedy już to zrobimy musimy odczepić przewody wodne (np. odma) od głowicy.

Mamy już głowice przystosowaną do zdjęcia.

Teraz przyszła pora na zrzucenie koła zębatego rozrządu.

Byśmy nie mieli problemów z rozrządem musimy ustawić go na znakach.

Wrzucamy 4 biegi i pchamy auto aż kółko się na znakach ustawi.

Gdy już to mamy zrobione odkręcamy kółko udarem (uderzamy w klucz młotkiem) by zdjąć koło.

 

zwalamy kólko i przystępujemy do zrzucenia głowicy.

Odkręcamy wszystkie 10 śrób z głowicy i delikatnie nią poruszamy.

Głowica powinna nam zejść bez problemu wraz z obudowąwałka.

Kiedy mamy głowice już zdjętą bierzemy szpachelke do ręki i czyścimy jej powierzchnie, po czym wieziemy do planowania. Następnie delikatnie doczyszczamy szczotką drucianą:

glowicagolf34df4.th.jpg

To samo robimy z blokiem silnika.

Jeżeli mamy dostęp do kompresora to osuszamy kanały wodne i wydmu*** ojejciujejciu! ***emy nieczystości z nich.

Po oczyszczeniu wszystkiego składamy wszystko z powrotem pamietając o kilku zasadach:

- Obudowa wałka nie ma uszczelki i składamy ją na tzw. Hermetyk (bezglutenowiec)

- Po nałożeniu głowicy dokręcamy szpilki palcami po czym bierzemy klucz dynanometryczny.

- Szpilki należy wkrecać w takiej kolejności:

beztytuuvoz.jpg

śruby odkręcamy i dokręcamy od środka ślimakowo

- szpilki należy dokrecić do oporu ręka po czym każdą szpilke po kolei momentem 25 Nm, 90 Nm i 90Nm.

Zostaje nam posładanie kolektora załozenie wiązki oraz przewodów.

Po skręceniu wszystkiego do kupy zalewamy silnik olejem (bądź go uzupełniamy) oraz płynem chłodniczym.

Potem resetujemy kompa (odłaczamy kleme na 5 minut) i uruchamiamy autko.

Aby parametry poprawnie się zapisały należy auto rozgrzać do załączenia wiatraka po czym jak przestanie chłodzić zgasić je.

 

To krótki kursik wymiany uszczelki.

Zdjęcia zapozyczyłem z neta i książek.

Acha wymiana uszczelki zajęła mi w sumie 5 godzin co jest niezłym rezultatem jak na pierwszy raz. Teraz po koło 2 latach zajmuje mi to 3 godziny.

 

 

przypis własny:

W wielu źródłach podane jest, aby przy dokręcaniu 25Nm + 90* + 90* zastosować etap IV czyli nagrzać silnik do temperatury roboczej i dociągnąć śruby jeszcze o kąt 45*

/ArKos/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania