Gość fifek Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Uszczelka pod głowicą Wymiana uszczelki pod głowicą. Narzędzia potrzebne do operacji na serduchu: - klucze od 8 do 21 - klucz dynanometryczny - młotek - odrdzewiacz - nowa uszczelka - tzw. Hermetyk (bezglutenowiec, ale jest drogi a Hermetyk niedostępny) - benzyna do mycia - szpachelka ostra - szczotka druciana - 2 piwka Wiec na początku zabrałem się za odkręcenie wydechu (można odkręcać kolektor wydechowy ale po co?) Odkręciłem 2 śruby na sprężynach (klucz 14) potem przyszła pora na nakładkę na wtrysk i odczepienie wszystkich przewodów zaznaczonych na zdjęciu: między innymi: - doprowadzenie paliwa - powrót paliwa - dopływ gazu - rurki podciśnienia oraz wypinamy wiązke z czujników, od krokowca i wtrysku. potem przystępujemy do zdjęcia podstawki cięgna od przepustnicy gdyż nam blokuje dostęp do śrób (na końcu tej nakładki jest blokada którą trzeba otworzyć), delikatnie śrubokrętem podwazamy i zeskakuje, potem klucz 17 i odkręcamy podstawkę: Kiedy już to zrobimy musimy odczepić przewody wodne (np. odma) od głowicy. Mamy już głowice przystosowaną do zdjęcia. Teraz przyszła pora na zrzucenie koła zębatego rozrządu. Byśmy nie mieli problemów z rozrządem musimy ustawić go na znakach. Wrzucamy 4 biegi i pchamy auto aż kółko się na znakach ustawi. Gdy już to mamy zrobione odkręcamy kółko udarem (uderzamy w klucz młotkiem) by zdjąć koło. zwalamy kólko i przystępujemy do zrzucenia głowicy. Odkręcamy wszystkie 10 śrób z głowicy i delikatnie nią poruszamy. Głowica powinna nam zejść bez problemu wraz z obudowąwałka. Kiedy mamy głowice już zdjętą bierzemy szpachelke do ręki i czyścimy jej powierzchnie, po czym wieziemy do planowania. Następnie delikatnie doczyszczamy szczotką drucianą: To samo robimy z blokiem silnika. Jeżeli mamy dostęp do kompresora to osuszamy kanały wodne i wydmu*** ojejciujejciu! ***emy nieczystości z nich. Po oczyszczeniu wszystkiego składamy wszystko z powrotem pamietając o kilku zasadach: - Obudowa wałka nie ma uszczelki i składamy ją na tzw. Hermetyk (bezglutenowiec) - Po nałożeniu głowicy dokręcamy szpilki palcami po czym bierzemy klucz dynanometryczny. - Szpilki należy wkrecać w takiej kolejności: śruby odkręcamy i dokręcamy od środka ślimakowo - szpilki należy dokrecić do oporu ręka po czym każdą szpilke po kolei momentem 25 Nm, 90 Nm i 90Nm. Zostaje nam posładanie kolektora załozenie wiązki oraz przewodów. Po skręceniu wszystkiego do kupy zalewamy silnik olejem (bądź go uzupełniamy) oraz płynem chłodniczym. Potem resetujemy kompa (odłaczamy kleme na 5 minut) i uruchamiamy autko. Aby parametry poprawnie się zapisały należy auto rozgrzać do załączenia wiatraka po czym jak przestanie chłodzić zgasić je. To krótki kursik wymiany uszczelki. Zdjęcia zapozyczyłem z neta i książek. Acha wymiana uszczelki zajęła mi w sumie 5 godzin co jest niezłym rezultatem jak na pierwszy raz. Teraz po koło 2 latach zajmuje mi to 3 godziny. przypis własny: W wielu źródłach podane jest, aby przy dokręcaniu 25Nm + 90* + 90* zastosować etap IV czyli nagrzać silnik do temperatury roboczej i dociągnąć śruby jeszcze o kąt 45* /ArKos/   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/663-silnikwymiana-uszczelki-g%C5%82owicy-c12nzc14nzc16nzc18nz/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi