Skocz do zawartości

Hyundai Accent odpala dobrze tylko na gazie


Gość arQn

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie zaznaczam, że są podobne tematy na temat problemów odpalania na benzynie, lecz tu jest wyjątek, z którym się nie spotkałem.

 

Auto Hyundai Accent II 1.3 2000r. jak w profilu.

 

Witam, mam problem z odpalaniem na benzynie po nocy lub po kilkugodzinnym postoju, mianowicie odpala po 7 - 9 krótkim kręceniu. Nie ma opcji żeby odpalił jak długo kręcę bo mogę tak aż ako padnie a i tak nie odpali. Krótkie "sekundówki", za 3-4 razem już słychać jak by chciał, coś tam załapuje, a 7-9 przekręceniem, odpala. Jak jest rozgrzany to odpala na dotyk.

Mam sekwencyjną instalację gazową STAG. Awaryjnie na gazie odpala pięknie za każdym razem czy zimny czy ciepły. Wyżej pisałem o wyjątku; otóż gdy odpale awaryjnie na gazie, mogę go zgasić i odpalić na benzynie na dotyk nawet jak jeszcze nie zdążył się rozgrzać. Tzn wystarczy go tylko na chwileczkę odpalić na gazie i już odpala na dotyk na benzynie.

Cztery warsztaty rozkładają ręce.

Wymieniona listwa z wtryskami na inną używaną, wymieniona pompa paliwa na nową, pomimo że starą było słychać; wymienione świece oraz przepływomierz. Mechanicy się poddają.

Pomóżcie proszę co jeszcze mam sprawdzić i jakim sposobem bo za chwilę będę musiał rozrusznik wymieniać od tego kręcenia... Słyszałem o regulatorze ciśnienia paliwa.. może to? A może filtr paliwa? Sęk w tym że jak auto już odpali w końcu na benzynie, to pierwsze 3-4 wciśnięcia gazu powodują jego dławienie. Później już jest pięknie i przyspiesza, wyprzedza bez żadnych szarpań.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Specem nie jestem ale niekiedy inne myślenie też się przydaje. Pali na gazie więc pozostają Ci tylko te rzeczy, które mają wpływ na benzynę, a nie mają wpływu na gaz i są związane z temperaturą. Świece i kable od razu odpadały. Nie wiem jak sonda lambda działa przy sekwencji ale ogólnie w instalacjach gazowych częściej pada bo nie lubi wody. Łatwo jest ją sprawdzić - teoretycznie powinna dawać napięcie w zakresie 0.2-1 V.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić tą sondę? A regulator ciśnienia paliwa? Nie mogę nigdzie znaleźć czy jest on w ogóle w moim aucie. Chyba że regulator jest w każdym aucie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardzo słabo szukasz. Napisałem że specem nie jestem bo tak naprawde na temat mechaniki zacząłem się dowiadywać w momencie gdy mój samochód zaczął niedomagać. 90% wiedzy jest już w internecie. Sonde sprawdzisz miernikiem napięcia - powinna dawać napięcie w zakresie 1V 0.2V, zmieniające się , przy nagrzanym silniku na benzynie(coś koło tego). Choć są inne sondy.

Regulator ciśnienia u mnie i w dużej ilości samochodów, które widziałem jest na listwie wtryskowej.

Nie chce mi się szukac informacji na temat Twojego silnika ale na pewno są opisane w internecie.

Choć rozumiem, że łatwiej jest napisac temat na forum i czekac na manę z nieba...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania