Gość Bartas Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Do diagnostyki sądy używamy mulitmetra ustawionego na pomiar napięcia do 2V ( najczęściej będzie to 2000mV ) Jeszcze lepiej byłoby posiadać do pomiarów woltomierz analogowy a idealnie interfejs diagnostyczny z możliwością badania aktywnych czujników i przedstawiania tego graficznie ( niestety to tylko fantazja przy HC ) I teraz rozszerzamy wtyczkę bez jej odpinania i wpychamy kolca (+) z multimetra tam gdzie wchodzi czarny kabelek. Natomiast kabel (-) podpinamy do bieguna ujemnego na akumulatorze. (-) podlaczamy do klemy akumulatora (+) do zyly sygnalowej sondy lambda (czarna) Wartości jakie otrzymamy powinny oscylować miedzy 0-1 V idealną pracą jest napięcie od 0,13V do 0,84V t.z.w Lambda 1,001... Okres zmian napięcia nie powinien przekraczać jednej sekundy. (wszytko na biegu jałowym) Zanim sonda się nie rozgrzeje, co może potrwać dłużej niż 10s:) to przebieg będzie dużo wolniej się zmieniał i wartości będą bliższe 0,5V... dopiero po czasie zaczną zbliżać się na zmianę do 0 i 1V Tak mniej więcej wygląda praca sondy, jakby przenieść wartości na wykres od czasu pracy ( Dwie dolne Sinusoidy - zdjęcie zostało zaczerpnięte z programu diagnostycznego Alfy ) Nie mam zdjęcia kostki HC ale pewnie wygląda podobnie: Jeśli auto wyposażone jest w drugą sondę lambda za katalizatorem, to wartości na sądzie powinny być niemal stałe i trzymać się w okolicy 0,5V.. a najwyżej mogą minimalnie oscylować w na wartości drugiego miejsca po przecinku. Jeśli wykres sondy lambda pierwszej i drugiej sondy będzie taki sam, to znaczy, że mamy do wymiany katalizator. Autor: minciu Źródło: http://forum.hyundaicoupe.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/652-elektryka-diagnostyka-sondy-lambda-hyundai-coupe/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi