Skocz do zawartości

[elektryka]Wymiana łożysk Alternator BOSH CG8 Honda Accord


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Honda Accord sedan, 1.8IS, 1999

Alternator BOSH 90 KCB1 - 14v 90A

 

Łożyska 40zł: SKF 6003-2RSH/C3, SKF 6303-2RSH/C3

 

Do tego przydało by się

Nasadka na 8, 10, 15, 17, 32

Bit dwunastokątny 1/2'' 10mm (10zł)

Klucz oczkowy gięty na 24-27mm (40zł)

Śrubokręt udarowy

Dwuramienny ściągacz 200mm - 65zł

Trójramienny ściągacz na przykład typu 37D405 – 15zł

Obtoczona nakrętka M6 o szerokości 8mm, do średnicy 6mm

Młotek

Dwa pręty żelazne

Opalarka

Niektóre są na obrazku

1_196.jpg

Demontowanie alternatora jest proste.

Odłączamy akumulator, odkręcamy (12mm) nakrętkę mocującą „+” do alternatora i odłączamy wtyczkę od alternatora.

Luzujemy śrubę mocowania alternatora (19mm). Dalej luzujemy nakrętkę (12mm) pod alternatorem od strony pasów. Po tym alternator cofamy i zdejmujemy pasek.

Teraz odkręcamy śrubę (10mm) od strony chłodnicy pod alternatorem, ale tylko tą, która po prawej jak patrzyć na te śruby. Są tam dwie śruby, do naciągania paska, drugą przymocowany mechanizm naciągania.

Teraz można też odkręcić, na jeszcze przymocowanym alternatorze, koło pasowe, korzystając z bita 10mm oraz klucza oczkowego na 24mm.

Po tym odkręcamy całkiem śrubę mocowania alternatora i wyciągamy go.

 

Odkręcamy nakrętki (15mm)

2_0.gif

Udarowym śrubokrętem odkręcamy śruby

3_181.jpg

Odkręcamy koło pasowe i ściągamy je.

4_175.jpg

Odkręcamy 4-ry śruby nasadką 8mm

5_151.jpg

Dalej ściągaczem ściągamy część z większym łożyskiem. Ściągacz zahaczyć trzeba za krawędź części korpusu.

6_108.jpg

Odkręcamy śrubokrętem udarowym 4-ry śruby i zdejmujemy osłonę, która utrzymuje duże łożysko.

Wybijamy łożysko nasadką na przykład na 17mm. Następnie ogrzewamy 5min opalarką miejsce łożyska, wstawiamy duże łożysko i lekko wbijamy go za pomocą nasadki na 36mm na swoje miejsce. Przykręcamy z powrotem osłonę.

 

Zawieszamy alternator na prętach i lekko uderzając dookoła części korpusu w zaznaczonych miejscach, wyciągamy wirnik z mniejszym łożyskiem. Przy tym pod alternator warto wrzucić na przykład poduszkę, żeby spadająca część się nie uszkodziła.

7_105.jpg

W czasie kiedy ściągamy małe łożysko, UWAGA na wystające pod łożyskiem zespawane styki (zaznaczono na obrazku).

Trzeba przytrzymywać ściągacz żeby nie kręcił się z łożyskiem dookoła wirnika, żeby ściągacz łapkami nie zepsuł te wystające styki.

W zagłębienie na wirniku wstawiamy obtoczoną nakrętkę, mocujemy trójramienny ściągacz i ściągamy łożysko.

8_99.jpg

Na jego miejsce wsadzamy nowe łożysko. Dla tego można wykorzystać głęboką nasadkę 17mm i młotek. Uderzać trzeba lekko - wzdłuż obwodu koła nasadki.Takimi uderzeniami dookoła, wsadzamy łożysko na swoje miejsce.

 

Następnie wirnik wstawiamy z powrotem. Wpychamy go na miejsce, stosując ściągacz. Wystarczy wepchnąć do takiego poziomu, żeby było widać koła kontaktów w okienku (jak na obrazku). Nie musimy do końca wsadzać wirnik, bo po ostatecznym zakręcaniu koła pasowego, wirnik z łożyskiem odpowiednio wejdzie na potrzebną głębokość.

9_89.jpg

Nastepnie wstawiamy na wał wirnika drugą część korpusu i dokręcamy długie śruby. Potem, nie zapominając o podkładce pod koło pasowe, przykręcamy koło pasowe i dokręcamy jeszcze raz śruby, którymi skręcone są dwie połowy alternatora.

Ręką kręcimy koło pasowe i sprawdzamy czy wszystko w porządku.

Przykręcamy inne części i prostownik.

Mocujemy alternator na silnik, naciągamy pasek i odpalamy silnik.

 

Autor: SchulcCG8

Źródło: http://www.accordklubpolska.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania