Gość Bartas Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Honda Accord sedan, 1.8IS, 1999 Alternator BOSH 90 KCB1 - 14v 90A Łożyska 40zł: SKF 6003-2RSH/C3, SKF 6303-2RSH/C3 Do tego przydało by się Nasadka na 8, 10, 15, 17, 32 Bit dwunastokątny 1/2'' 10mm (10zł) Klucz oczkowy gięty na 24-27mm (40zł) Śrubokręt udarowy Dwuramienny ściągacz 200mm - 65zł Trójramienny ściągacz na przykład typu 37D405 – 15zł Obtoczona nakrętka M6 o szerokości 8mm, do średnicy 6mm Młotek Dwa pręty żelazne Opalarka Niektóre są na obrazku Demontowanie alternatora jest proste. Odłączamy akumulator, odkręcamy (12mm) nakrętkę mocującą „+” do alternatora i odłączamy wtyczkę od alternatora. Luzujemy śrubę mocowania alternatora (19mm). Dalej luzujemy nakrętkę (12mm) pod alternatorem od strony pasów. Po tym alternator cofamy i zdejmujemy pasek. Teraz odkręcamy śrubę (10mm) od strony chłodnicy pod alternatorem, ale tylko tą, która po prawej jak patrzyć na te śruby. Są tam dwie śruby, do naciągania paska, drugą przymocowany mechanizm naciągania. Teraz można też odkręcić, na jeszcze przymocowanym alternatorze, koło pasowe, korzystając z bita 10mm oraz klucza oczkowego na 24mm. Po tym odkręcamy całkiem śrubę mocowania alternatora i wyciągamy go. Odkręcamy nakrętki (15mm) Udarowym śrubokrętem odkręcamy śruby Odkręcamy koło pasowe i ściągamy je. Odkręcamy 4-ry śruby nasadką 8mm Dalej ściągaczem ściągamy część z większym łożyskiem. Ściągacz zahaczyć trzeba za krawędź części korpusu. Odkręcamy śrubokrętem udarowym 4-ry śruby i zdejmujemy osłonę, która utrzymuje duże łożysko. Wybijamy łożysko nasadką na przykład na 17mm. Następnie ogrzewamy 5min opalarką miejsce łożyska, wstawiamy duże łożysko i lekko wbijamy go za pomocą nasadki na 36mm na swoje miejsce. Przykręcamy z powrotem osłonę. Zawieszamy alternator na prętach i lekko uderzając dookoła części korpusu w zaznaczonych miejscach, wyciągamy wirnik z mniejszym łożyskiem. Przy tym pod alternator warto wrzucić na przykład poduszkę, żeby spadająca część się nie uszkodziła. W czasie kiedy ściągamy małe łożysko, UWAGA na wystające pod łożyskiem zespawane styki (zaznaczono na obrazku). Trzeba przytrzymywać ściągacz żeby nie kręcił się z łożyskiem dookoła wirnika, żeby ściągacz łapkami nie zepsuł te wystające styki. W zagłębienie na wirniku wstawiamy obtoczoną nakrętkę, mocujemy trójramienny ściągacz i ściągamy łożysko. Na jego miejsce wsadzamy nowe łożysko. Dla tego można wykorzystać głęboką nasadkę 17mm i młotek. Uderzać trzeba lekko - wzdłuż obwodu koła nasadki.Takimi uderzeniami dookoła, wsadzamy łożysko na swoje miejsce. Następnie wirnik wstawiamy z powrotem. Wpychamy go na miejsce, stosując ściągacz. Wystarczy wepchnąć do takiego poziomu, żeby było widać koła kontaktów w okienku (jak na obrazku). Nie musimy do końca wsadzać wirnik, bo po ostatecznym zakręcaniu koła pasowego, wirnik z łożyskiem odpowiednio wejdzie na potrzebną głębokość. Nastepnie wstawiamy na wał wirnika drugą część korpusu i dokręcamy długie śruby. Potem, nie zapominając o podkładce pod koło pasowe, przykręcamy koło pasowe i dokręcamy jeszcze raz śruby, którymi skręcone są dwie połowy alternatora. Ręką kręcimy koło pasowe i sprawdzamy czy wszystko w porządku. Przykręcamy inne części i prostownik. Mocujemy alternator na silnik, naciągamy pasek i odpalamy silnik. Autor: SchulcCG8 Źródło: http://www.accordklubpolska.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/646-elektrykawymiana-%C5%82o%C5%BCysk-alternator-bosh-cg8-honda-accord/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi