Skocz do zawartości

Szarpanie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Borykam sie z problemem szarpania silnika od dluzszego czasu. Sam juz nie mam pojecia co moze byc przyczyna, wiec zwracam sie do was.

 

Seat cordoba vario, 1,6 75km oznaczenie alm. wielopunkt, 8v, przepustnica bezprorednio polaczona jest z filtrem powietrza (brak przeplymowierza)

 

 

Problemem moim jest szarpanie silnika przy puszczeniu lub dodaniu gazu (gwaltownego). Na przyklad redukuje na skrzyzowaniu na 2, puszczam gaz, nastepnie chce jechac dalej, dodam go i od razu wystepuje szarpniecie, potem wszystko ok. Wystepuje to prawie na kazdym biegu, na nizszych bardziej odczuwalne.

Jadac puszcze gaz - szarpnie, a nastepnie wcisne go do dechy to silnik mocno szarpnie, slychac dziwny dzwiek jakby (ciezko mi to okreslic slowami) byla nie wiem, za bogata mieszanka i nie zdazyla wybuchnac (?) - w kazdym razie szarpie baardzo.

Na wyzszych obrotach nie dlawi go, silnik pracuje rowno, trzyma obroty (czasem, ale to rzadko spadna mu obroty jakby chcial zgasnac). Zapierdziela, zadnych spadkow mocy, nie slychac, zeby ciagnal gdzies lewe powietrze. Nie ma znaczenia czy cieply, czy zimny. Jezeli powoli puszczam/dodaje gaz, to nic sie nie dzieje.

 

Wymienialem i sprawdzalem w ostatnim tygodniu prawie caly uklad zaplonowy.

- Cewka i palec maja sie dobrze, wszedzie przeplywa prad - wymienane na poczatku tamtego roku

- Kable wn nowe beru, nie ma przebicia, sprawdzalem - wymienane pod koniec 2014

- Swiece bosch wymienane w tym miesiacu (po wymianie szarpie bardziej na benzynie)

- poduszki silnika wymieniane, nie poprawilo sie

- czyszczenie przepustnicy

- czyszczenie odmy

- wydech kompletny nowy, jakby to w ogole mialo cos do tego..

- filtry takze powymieniane

- wymienialem czujnik podcisnienia kolektora wydechowego na uzywany, objawy nie ustaly

 

Pozostala jedynie cewka, lecz nie ma zadnego przebicia zewnetrznego na niej. Zlalem woda, nic sie nie dzieje. Nawet jezdzilem kablem podlaczonym do akumulatora i nic nie bilo.

 

 

Czasem jak jest wilgotno (po deszczu), samochod bardziej szarpie. Wiec stawialem na cewke. Moze miec jakies wewnetrzne przebicie, ale nie bede wywalal 250zl, jezeli nie jest ona pewna.

Na kompie czysto.

 

Od razu mowie, ze mam gaz. Na gazie szarpie mi bardziej. Lecz podpinajac sie pod komputer z gazem jest wszystko ok. Wykres gazu i benzyny pokrywa sie. Zreszta problem wystepuje na benzynie tak samo, tylko moze w mniejszym stopniu, wiec mysle ze tutaj trzeba szukac.

 

 

Panowie, co to moze byc? Bardzo prosze o pomoc i wszelkie pomysly

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania