Skocz do zawartości

[nadwozie]Centralny zamek- drzwi kierowcy demontaż Accord


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Korzystając z pięknej złotej polskiej jesieni postanowiłem wymontować centralny zamek od drzwi kierowcy, ponieważ nie działa z pilota jeśli chce otworzyć drzwi (słychać tylko cyknięcie), natomiast bez problemu zamyka drzwi. Z kluczyka wszystko działa normalnie.

Zaczynamy od zdemontowania tapicerki drzwi, co jest dokładniej pokazane przez tomiego w osobnym temacie, ale pokrótce opisze.

 

1.Odkręcamy wkręt przy klamce wewnętrznej oraz dwa wkręty znajdujące się pod rączką do zamykania drzwi.

2.Wyjmujemy spinkę plastikową, naciskając ją na środku i pociągając do siebie.

3.Zdejmujemy trójkącik przy lusterku podważając go delikatnie i pociągamy wzdłuż drzwi aż wyskoczy z zaczepu.

4.zdejmujemy konsole sterowania szybami i lusterkami podważając ją w zaznaczonym miejscu, następnie wypinamy przewody elektryczne.

5. Przesuwamy klamkę w stonę zamka wzdłuż drzwi aż wyskoczy z zaczepów.Zdejmujemy cięgno od klamki wewnętrznej- zapomniałem fotki zrobić, ale jest to banalne.

5.Podważamy tapicerkę, najlepiej zaczynając od dolnego roku i wypinamy ze spinek. Spinki są tylko na dole i po bokach tapicerki!!! Nie ciągniemy od góry!!!

Jak już wypieliśmy spinki to całą tapicerkę podnosimy do góry i zdejmujemy.

1_191.jpg

Naszym oczom ukazuje się taka oto folia. Zdejmujemy ją i odkładamy na bok

2_183.jpg

Odkręcamy dwie śrubki zaznaczone na zielono, górna jest od osłony plastikowej cięgienka, dolna od prowadnicy szyby (odręcamy ją aby mieć łatwiejszy dostęp do zamka)

3_176.jpg

Zdejmujemy plastikowe osłony, tą dolną odręciliśmy już wczesniej i ją wyjmujemu, tą górną popychamy do góry a następnie trochę kombinująć wycjągamy ją

4_170.jpg

1.Wypinamy przewody

2.Odkręcamy dwa wkręty, którymi centralny przykręcony jest do zamka.

3. Odginając lekko do tyłu obudową plastikową cantralnego wyciągamy centralny do siebie i w dół, delikatnie z wyczuciem, aby zeskoczył bolec plastikowy przy obudowie z cięgienka od centralnego.

5_147.jpg

Tak wygląda centralka po wyjęciu. Odkręcamy pięć srubek w celu rozebrania zamka.

6_104.jpg

Naszym oczom ukazuje się ten oto widok

1. Jakieś sterowanie centralnym chyba. Obstawiam że to właśnie jest uszkodzone

2. Jakiś bolec który można poruszyć tylko w dół, nie mam pojęcia za co on odpowiada

3.Koło zębate połączone z silniczkiem, pod tym kołem jest sprężyna, która jak mi wypadła to 30 min ją próbowałem włożyć spowrotem i byłem tak zły że aż nie zrobiłem fotki

7_101.jpg

Zaznaczam że w środku nic nie jest uszkodzone ani wyrobione, i po podpięciu do zasilania wszystko tam się kręci i działa, ale silniczek kręci tylko w jedną stronę a w drugą już nie. Nie wiem jak powinien się kręcić ale podejrzewam że otwarcie jest w jedną stroną,natomiast zamknięcie w drugą. I to może być powód czemu nie działą otwieranie. Ale to tylko moja przypuszczenia. Przesmarowałem dodatkowo środek, złożyłem i dalej zamykać- zamyka ale nie otwiera. Pozostaje chyba tylko kupno nowej centralki.

 

 

 

Autor: Seth

Źródło: http://www.accordklubpolska.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania