Gość elmer Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Witam Mam założone turbo z BMW 2.5TDs. Ciężko mi gdzieś znaleźć info nt. ciśnienia oleju w tym silniku na ciepłym i zimnym oleju przy biegu jałowym i przy np. 2-3tyś [obr/min]. U mnie na zimnym silniku (olej zimny) na biegu jałowym jest 6bar ciśnienie oleju idącego na turbo, przy wyższych obrotach wzrasta do 7barów. Gdy silnik (olej) jest już rozgrzany to ciśnienie oleju na biegu jałowym spada do 3bar i w czasie jazdy utrzymuję się na poziomie 6bar. Zastanawiam się czy to nie za dużo, bo turbina zaczyna kopcić (przepuszczać olej) i autko puszcza znacznego dyma. Teraz już wiadomo turbo do wymiany/regeneracji no ale problem wydaje mi się za wysokiego ciśnienia oleju pozostanie. Wstawić jakąś zwęszke i tym samym obniże ciśnienie oleju na turbo ? Obecnie mam zamontowaną podstawkę pod filtr oleju i stamtąd pobieram olej na turbo. Wcześniej brałem z głowicy (miejsce czujnika ciśnienia oleju fabrycznego), ale ciśnienie oleju na biegu jałowym spadało do wartości bliskiej zera, a podczas jazdy było max 2bar. fabryczny czujnik ciśnienia działa przy ciśnieniu mniejszym jak 0,25bar, dlatego gasł.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/6377-obni%C5%BCenie-ci%C5%9Bnienia-oleju-na-turbo/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się