Skocz do zawartości

[podwozie] Wymiana tylnych tarcz i klocków Honda Accord


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Oto pare wskazówek i zdjęc pozwalających wymienić tarcze oraz klocki na tylnej osi. Postaram się to jakoś zobrazować. Może trochę za mało zdjęc i nie są najlepsze, ale mam nadzieję że się przyda.

 

Najpierw oczywiście bierzemy lewarek i podnosiły tył (wcześniej luzując nakrętki na kołach).

Zdejmujemy koło i naszym oczom ukazuje się ten oto obrazek

1_190.jpg

Sym, malaria, to jest fotka tej lepszej tarczy

 

Odrazu możemy odkręcić zaznaczone śruby, ja przy lewym kole musiałem je odkręcać przecinakiem :shock: bo ani drgnęły.

 

Potem bierzemy do łąpki szczotke drucianą i czyścimy zacisk z rdzy i błota i innego syfu- możne to zrobić potem, ale dobrze jest do przeczyścić szczotką dopuki jest przykręcony- troche łatwiej idzie. Chyba że ktoś planuje odczepiać przewody hamulcowe i czyścić go na imadle. Tak czy inaczej należy go wyczyścić i najlepiej potem pomalować, mi już zabrakło czasu.

Brudny

2_182.jpg

Zaznaczone śruby to jedna od jarzma hamulcowego i od zacisku.

 

Następnie odkręcamy zaznaczone śruby od zacisków pływających (tak wygląda wstępnie oczyszczony zacisk)

3_175.jpg

Zdejmujemy zacisk ciągnąc w tył samochodu. Tak wygląda po zdjęciu:

4_169.jpg

I odręcamy jarzmo, które po zdjęciu wygląda jak poniżej. Następnie dokładnie je czyścimy, szczególnie zaznaczone miejsca, na których opierają się klocki. Używamy do tego na końcu papieru ściernego gdyż ta powierzchnia musi być równiutka. Możemy je potem posmarować smarem miedziowym, choć w manualu hondy nie jest to wymagane.

5_146.jpg

Następnie zdejmujemy tarcze i naszym oczom ukazuje sie piasta, którą też dokładnie czyścimy z korozji, w szczególności jej miejsce styku z tarczą. Niedokładne wyczyszczenie może powodować nawet bicie tarczy.

6_103.jpg

Tak wygląda klocek,powierzchnia styku to połowa powierzchni klocka,plus rowki o głębokości jakieś 2-3mm

7_100.jpg

A oto przepiękne tarcze

8_96.jpg

A po niżej wygląd prawej tarczy która od góry zaczynała się rozsypywać, odpadały kawałki

9_86.jpg

Teraz nie lada problem, chyba że ktoś dysponuje kluczem do wkręcania cylinderów, szczerze to radze go zakupić przed wymianą, myśle że kosztuje 30-40 zł albo i mniej, a bez niego to nie takie łatwe. Cylinderki tylne należy wkręcać zgodnie z ruchem wskazówek zegara jednocześnie je wciskając do środka,samo kręcenie nic nie daje!!!!

Ja do tego celu użyłem klucza hydraulicznego jak na fotce:

10_162.jpg

Następnie użyłem do wciskania rozebranego sciągacza do piast jak na fotce. Jedną reką kręciłem kluczem hydraulicznym cylinderek, a drugą wciskałem cylinderek kręcąc sciągaczem.

11_142.jpg

Bardzo uważać aby nie uszkodzić gumki osłaniającej tłoczek, Ja w jednym zacisku uszkodziłem i musiałem wymienić. Oczywiście sprawdźcie osłonki tłoczków, jeśli okaże sie że są uszkodzone, bezwzględnie wymienić, bo dostanie się tam syf i tłoczek wam się zablokuje.

Dodam że potem od mechanika usłyszałem, że najlepiej przed wciskaniem tłoczków najlepiej je najpierw napompować, aby lekko wyszły i dopiero wkręcać. Powino się też przed wkręcaniem odkręcić odpowietrzniki. Nie wiem ile w tym prawdy, ale mechanik mówił że tak najlepiej.

Następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności i widzimy coś takiego

12_132.jpg

Przed jazdą pompujemy tłoczki,czyli kilkanaście razy naciskamy na hamulec. Jeśli ktoś odkręcał odpowietrzniki to oczywiście musi całość odpowietrzyć.

U mnie tarcze się lekko grzeją teraz, minimalnie klocki dotykają tarczy, ma to się podobno ułożyć i dopasować. Mechanik stwierdził że wszystko działa prawidłowo i nic nie blokuje, więc oby tak było.

Dodam, że robiłem to pierwszy raz i pierwszy raz widziałem na oczy tłoczki na tyle. Zanim doszedłem jak i czym mam je wkręcić do środka to zeszło mi się z 2 h. Jak już zrobiłem lewe koło, myślałem że pójdzie jak z kopyta. W prawej stronie zanim odkręciłem dwie śruby od jarzma połamałem 3 klucze zanim je odkręciłem- zapieczone że szok :shock: Kolejne prawie 2h!

Mam nadzieję że komuś się to przyda.

 

Autor: Seth

Źródło: http://www.accordklubpolska.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania