Gość Bartas Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Potrzebne: * klucz do kół * lewarek * klucz 10 * ścisk stolarski * imbus 8mm 1. Podnosimy samochód i zdejmujemy koło. 2. Odkręcamy nakrętkę zbiorniczka płynu hamulcowego. 3. Odkręcamy jedną śrubkę bodajże 12 lub dwie 10 trzymające przewód hamulcowy. 4. Podważamy plastykowe zatyczki zaznaczone na zdjęciach w celu odsłonięcia śrub. 5. Ściskiem stolarskim wpychamy tłoczek w zacisku. 6. Imbusem wykręcamy dwie śruby wodzące zacisku (zaznaczone na czerwono). Tu pierwsza zmiana w stosunku do VI - tam była 13 - tu jest imbus. 7. Wyciągamy część górną zacisku (tą z klockami). Trzeba z niej powyciągać stare klocki. Klocek wewnętrzny posiada blaszki które wchodzą w tłoczek. Tutaj zauważamy kolejną zmianę w stosunku do VI - brak blaszek prowadzących klocki. Klocki "chodzą" bezpośrednio w ścisku. 8. Następnie najgorsza robota - należy dokładnie oczyścić zacisk z rdzy i pyłu z klocków. Szczotka stalowa, papier ścierny i jedziemy. Na zdjęciach zaznaczone miejsca które trzeba wyczyścić. 9. Zacisk wyczyszczony. Wyczyszczone powierzchnie delikatnie smarujemy smarem miedziowym, nie za dużo żeby nie dostało się na tarcze. 10. Wkładamy nowe klocki w miejsce starych i składamy zacisk w kolejności odwrotnej do rozbierania. Gotowe! Na koniec porównanie klocki stare i nowe: Autor: adiplo Źródło: http://www.accordklubpolska.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/633-podwozie-wymiana-klock%C3%B3w-hamulcowych-prz%C3%B3d-honda/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi