Skocz do zawartości

[podwozie]Wymiana sworzni w górnym wahaczu Honda Accord VI


Gość Bartas

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana sworzni w górnym wahaczu Honda Accord VI gen

 

 

 

Zaprezentuje wyjęcie wahaczy, wybicie sworzni, nabicie nowych i zamontowanie wahacza.

 

 

 

Wymiana wahacza to koszt minimum 200zl a wymiana sworznia to koszt max 50-70zl (w zależności od jakości itp.). A mamy takie po obu stronach samochodu, w sumie wybierasz 400zl czy 100zł.

 

 

 

Do rzeczy:

 

1. Odkręcamy koło.

 

 

 

2. Odkręcamy mocowanie amortyzatora pod maska, 5 śrub widocznych na zdjęciu:

01_152.jpg

 

 

3. Odkręcamy dolne mocowanie resoru, 1 śruba:

02_187.jpg

 

 

4. Odkręcamy mocowanie kabelka od ABS, 1 śruba:

03_193.jpg

04_175.jpg

 

 

5. Odkręcamy sworzeń i wybijamy go z (brakuje mi tu fachowej terminowości) tego w co jest wsadzony, u mnie na rysunku wyraźnie już lekko odkręcony. Odkręcamy go do końca i wybijamy, robimy to w ten sposób ze z jednej strony przykładamy młotek a z drugiej strony uderzamy energicznie drugim, po kilku takich próbach sworzeń powinien wyskoczyć. W razie komplikacji można sobie pouderzać jeszcze z rożnych innych stron, ogólnie to przedstawiony przeze mnie sposób powinien być tym głównym sposobem.

05_165.jpg

 

 

6. Odkręcamy wahacz górny, 2 śruby łącznie:

06_150.jpg

07_131.jpg

 

 

7. Wyjmujemy wahacz (pierwszy sukces).

08_126.jpg

09_83.jpg

 

 

8. Ze sworznia zdejmujemy gumę, wystarczy podważyć np. segierem okalający ja drucik (widoczny za zdjęciu).

10_145.jpg

11_124.jpg

 

 

9. Teraz będzie potrzebny młot i jakieś rurki, na których będzie można położyć wahacz tak żeby sworzeń mógł sie wpasować do środka rurki podczas wybijania go, rurka powinna być jak najmniejsza żeby tylko i wyłącznie okalała sworzeń, minimalizujemy tym samym ryzyko pokrzywienia wahacza podczas jego wybijania, natomiast wybijamy go również nakładając na wystający element sworznia (ten z gwintem) rurkę i mocno lecz bez przesady uderzamy, po kilku uderzeniach powinniśmy zauważyć jak zaczyna odchodzić. Warto wszystko to położyć sobie na kowadle o ile sie ma takie (u mnie sie zachowało). Tak wygląda efekt finalny:

12_117.jpg

13_102.jpg

 

 

A tu bliźniaczki:

14_99.jpg

 

 

10. A teraz nowe sworznie:

 

 

 

!!!Uwaga!!!

 

Podaje katalogowe numery sworznia do naszych han, łatwo sie pomylić, wiec pamiętajcie:

 

* ŚREDNICA => 3,5cm

* STOŻEK => 1,3cm

* NUMER KATALOGOWY => J24003CTR

 

 

 

Bierzcie tylko ten, jak zamówiłem telefonicznie to dali mi inny i średnica była o 2mm mniejsza.

 

W pasującym zestawie były: sworzeń, nakrętka, guma, opaska na gumę, seger na sworzeń, smar.

15_78.jpg

16_71.jpg

17_62.jpg

18_0_41.jpg

 

 

11. Teraz zakładamy sworzeń.

 

 

 

!!!Uwaga!!!

 

Pamiętajcie na sworzniu i na wahaczu jest mała kropka i kropka ma być w kropkę w przeciwnym razie będzie tak ze źle nabijemy sworzeń a nie jest to obojętne, ponieważ nie rusza sie on w każdą stronę tylko po prostej (do przodu i do tylu). Sworzeń, który kupiłem bym o 0,2mm większy w średnicy od oryginalnego jednak spokojnie da sie go wbić, ale na, na zimno nie da sie! Następnie zakładamy seger, które również były w zestawie i pasuje można powiedzieć idealnie o ile dobrze nabijemy sworznie, później dajemy smar (tez był w zestawie) i gumy, trochę ciężko było, ale da sie rade, bo ja dałem a fachmanem nie jestem.

 

W efekcie otrzymujemy to:

19_48.jpg

20_40.jpg

 

 

12. Założenia wahacza nie będę opisywał, ponieważ robi sie to analogicznie jak sie zdejmowało. Ma być tak w efekcie końcowym i ma nic nie stukać:

21_36.jpg

 

 

Proponuje wszystko na koniec zamalować farba żeby nie zardzewiało bo po palniku została sama blacha.

 

 

 

Autor: tomahawk5000

 

Źródło: http://www.accordklubpolska.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania