Gość Bartas Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Wymiana sworzni w górnym wahaczu Honda Accord VI gen Zaprezentuje wyjęcie wahaczy, wybicie sworzni, nabicie nowych i zamontowanie wahacza. Wymiana wahacza to koszt minimum 200zl a wymiana sworznia to koszt max 50-70zl (w zależności od jakości itp.). A mamy takie po obu stronach samochodu, w sumie wybierasz 400zl czy 100zł. Do rzeczy: 1. Odkręcamy koło. 2. Odkręcamy mocowanie amortyzatora pod maska, 5 śrub widocznych na zdjęciu: 3. Odkręcamy dolne mocowanie resoru, 1 śruba: 4. Odkręcamy mocowanie kabelka od ABS, 1 śruba: 5. Odkręcamy sworzeń i wybijamy go z (brakuje mi tu fachowej terminowości) tego w co jest wsadzony, u mnie na rysunku wyraźnie już lekko odkręcony. Odkręcamy go do końca i wybijamy, robimy to w ten sposób ze z jednej strony przykładamy młotek a z drugiej strony uderzamy energicznie drugim, po kilku takich próbach sworzeń powinien wyskoczyć. W razie komplikacji można sobie pouderzać jeszcze z rożnych innych stron, ogólnie to przedstawiony przeze mnie sposób powinien być tym głównym sposobem. 6. Odkręcamy wahacz górny, 2 śruby łącznie: 7. Wyjmujemy wahacz (pierwszy sukces). 8. Ze sworznia zdejmujemy gumę, wystarczy podważyć np. segierem okalający ja drucik (widoczny za zdjęciu). 9. Teraz będzie potrzebny młot i jakieś rurki, na których będzie można położyć wahacz tak żeby sworzeń mógł sie wpasować do środka rurki podczas wybijania go, rurka powinna być jak najmniejsza żeby tylko i wyłącznie okalała sworzeń, minimalizujemy tym samym ryzyko pokrzywienia wahacza podczas jego wybijania, natomiast wybijamy go również nakładając na wystający element sworznia (ten z gwintem) rurkę i mocno lecz bez przesady uderzamy, po kilku uderzeniach powinniśmy zauważyć jak zaczyna odchodzić. Warto wszystko to położyć sobie na kowadle o ile sie ma takie (u mnie sie zachowało). Tak wygląda efekt finalny: A tu bliźniaczki: 10. A teraz nowe sworznie: !!!Uwaga!!! Podaje katalogowe numery sworznia do naszych han, łatwo sie pomylić, wiec pamiętajcie: * ŚREDNICA => 3,5cm * STOŻEK => 1,3cm * NUMER KATALOGOWY => J24003CTR Bierzcie tylko ten, jak zamówiłem telefonicznie to dali mi inny i średnica była o 2mm mniejsza. W pasującym zestawie były: sworzeń, nakrętka, guma, opaska na gumę, seger na sworzeń, smar. 11. Teraz zakładamy sworzeń. !!!Uwaga!!! Pamiętajcie na sworzniu i na wahaczu jest mała kropka i kropka ma być w kropkę w przeciwnym razie będzie tak ze źle nabijemy sworzeń a nie jest to obojętne, ponieważ nie rusza sie on w każdą stronę tylko po prostej (do przodu i do tylu). Sworzeń, który kupiłem bym o 0,2mm większy w średnicy od oryginalnego jednak spokojnie da sie go wbić, ale na, na zimno nie da sie! Następnie zakładamy seger, które również były w zestawie i pasuje można powiedzieć idealnie o ile dobrze nabijemy sworznie, później dajemy smar (tez był w zestawie) i gumy, trochę ciężko było, ale da sie rade, bo ja dałem a fachmanem nie jestem. W efekcie otrzymujemy to: 12. Założenia wahacza nie będę opisywał, ponieważ robi sie to analogicznie jak sie zdejmowało. Ma być tak w efekcie końcowym i ma nic nie stukać: Proponuje wszystko na koniec zamalować farba żeby nie zardzewiało bo po palniku została sama blacha. Autor: tomahawk5000 Źródło: http://www.accordklubpolska.pl   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/632-podwoziewymiana-sworzni-w-g%C3%B3rnym-wahaczu-honda-accord-vi/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi